MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - 2-spors lokstall
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

2-spors lokstall

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 mars 2008 at 18:51
Trofors ser for meg ut som en 3-spors stall?, men jeg er enig i at det er samme type bortsett fra tilbygget.
Uansett, litt prøveoppstilling må til før alle vinduer er ferdige:
Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 mars 2008 at 17:59
Den¨på Majavaten er av samme type som den på Trofors(bare at dette har 2 spor og ikke 1)
A matter of life and death
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 mars 2008 at 12:15
Originally posted by Snikkaren Snikkaren wrote:

Tar Steinar mange slike oppdrag ang. vinduer?  
 
 
Det vet jeg ikke, du får sende ham en PM.  Men har du et konkret prosjekt som han synes er interessant så kanskjeWink
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mars 2008 at 08:09

Dette blir spennende Jon Einar.

Ang. lokstall på Majavatn: Lite arkitektoniskCry resultat av diverse påbygginger...LOL

 
Tar Steinar mange slike oppdrag ang. vinduer? (Eller må jeg snakke med min tidligere arbeidsgiver - Gilje TreLOLLOLWink)
 
 
Tongueve
 
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 mars 2008 at 21:02
Årets påskeprosjekt blir en lokstall til fastanlegget med forbilde fra Nelaug.
Denne lokstallen er typisk for 30-40 tallet, og selv om det ikke finnes noen som er helt like (såvidt jeg vet), så vil den passe fint på et kontrafaktisk anlegg.
 
 
På Nordlandsbanen finnes det flere som ligner, på Majavatn har de bare brukt kniven littLOLog i Mosjøen er finnes et hakk større.
 
Den største av typen finnes vel i Egersund
 
En kollega fra Nelaug har samvittighetsfullt målt opp og tatt bilder av stallen som jeg så har laget en CAD-tegning av.
Denne er så skrevet ut på etikettpapir og limt direkte på styrénplater.
Steinar Snøtun har vært så gild å etse ut vindusrammer for meg, så da kommer vindusproduksjonen til å gå som en lek.


Edited by jevistad - 19 mars 2008 at 21:26
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.