MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - "Dyretransport" på Jærbanen
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

"Dyretransport" på Jærbanen

 Post Reply Post Reply
Author
asai View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote asai Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: "Dyretransport" på Jærbanen
    Posted: 10 mars 2008 at 08:13
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mars 2008 at 10:43
Tragiskt at det skal være sånn, men er bra politiet tar i et tak!
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mars 2008 at 12:24
Litt "off topic", men bildet i den første artikkelen er fra et 69-sett.
Det begynner å bli noen år siden det gikk slike på Jærbanen.
Men temaet var vel like aktuellt da som nåLOL


Edited by jevistad - 10 mars 2008 at 12:24
Back to Top
asai View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote asai Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mars 2008 at 12:56
Temaet er absolutt det samme nå som før. Min far har fortalt om dette for flere år siden. Det er spesielt fra og til stasjonene i Hå (Nærbø og Vigrestad) det er verst. Han har blitt angrepet av en passasjer fra denne regionen og fått slått ut en tann. Kan være risikabelt å jobbe i NSB...Confused

Det er også en stund siden de begynte med vektere ombord på disse avgangene, men det er jammen på tide politiet også tar grep. Hjelper med litt mediaomtale. Shocked

Det vil nok hjelpe noe med kameraovervåkning også.
Back to Top
Daniel Aune View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 august 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mars 2008 at 16:43
Har det kommet væpnede folk inn i dette toget noen gang?

Snart må vi begynne å ha sikkerhetskontroll på togene også
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mars 2008 at 17:04
Hehe, ja kanskje det... Jeg har jo (uten å tenke meg om) hatt en samekniv på 30cm hengende etter beltet på t-banen fra Sinsen, gjennom Oslo S, lokalen om kvelden til Vevelstad og så hjem det er visstnok ulovlig...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Christian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 09 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Christian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mars 2008 at 17:13
Dette er jo i for seg noe som er flere steder. Dog må jeg si jeg tviler sterkt på at det er støynivå ala Nou Camp. Noen som ikke er vant til å være ute/sett uteliv på en stund???

Personlig har jeg ikke noe imot at folk tar seg en så lenge det blir med en og man ikke lager bråk. Desverre har jeg sett passasjerer som lager bråk av ingenting. Jeg ble bedt om å lukke en pose med en 6 pack øl en gang..drakk ikke, den var bare åpen og slikt ville ikke damen ha noe av på toget. (og jeg har sett mye annet rart ) Når det er sagt syntes jeg man skal bli strengere med bråkmakere. Ser det ofte på de sene avgangen til Ski i helgene også. Desverre (syntes jeg) man praktiserer for mild linje, men samtidig ser jeg personalets problem. Man skal tross alt ivareta sin egen og andres sikkerhet på turen.
Tut, tut.
Back to Top
asai View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote asai Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 mars 2008 at 11:20
Her er en reiseskildring fra denne strekningen:
http://www.aftenbladet.no/lokalt/article601382.ece

Skrives litt dialekt her. Håper det er forståelig... Wink
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,074 seconds.