MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - hva skal jeg velge
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

hva skal jeg velge

 Post Reply Post Reply
Author
Distre View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 01 mars 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Distre Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: hva skal jeg velge
    Posted: 09 mars 2008 at 20:58
hei lurer på va jeg skal velge nor det kommer til digital styring har ingen erfaring men lest lit om  Roco Digial men det er jo mange flere der ute jeg har ikke noe analågt fra før er i start fasen ;)

Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mars 2008 at 21:12
Hei Christian
 
Det er sannelig ikke enkelt å velge nei.
 
Tror du må foreta en del andre valg først.
 
Skal det være likestrøm eller vekselstrøm eller sagt på en annen måte. : Roco/Fleischmann/Trix mm eller Märklin.
 
Når dette valget er tatt kan du se på digital utstyr. Finnes jo også digital systemer som håndterer begge deler.
 
Andre momenter :
 
Skal jeg kjøre med eller uten PC ?
 
Uansett vil de fleste startsett være en gunstig måte å prøve ut digital verdenens muligheter. Roco Multimaus skal være et godt utgangspunkt Thumbs%20Up
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
Distre View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 01 mars 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Distre Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mars 2008 at 23:40
Originally posted by jhh61no jhh61no wrote:

Hei Christian
 
Det er sannelig ikke enkelt å velge nei.
 
Tror du må foreta en del andre valg først.
 
Skal det være likestrøm eller vekselstrøm eller sagt på en annen måte. : Roco/Fleischmann/Trix mm eller Märklin.
 
Når dette valget er tatt kan du se på digital utstyr. Finnes jo også digital systemer som håndterer begge deler.
 
Andre momenter :
 
Skal jeg kjøre med eller uten PC ?
 
Uansett vil de fleste startsett være en gunstig måte å prøve ut digital verdenens muligheter. Roco Multimaus skal være et godt utgangspunkt Thumbs%20Up

tror det blir likestrøm men hvordan er det med roco digitale startset kan man bygge det ut til å styre fra pc og andre elememnter som man bør styre via en kontrol ;)
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,031 seconds.