MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Tog surfer...............
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Tog surfer...............

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Tåge View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 342
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tåge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Tog surfer...............
    Posted: 01 mars 2008 at 21:09
Alle har vi vell våre helt spesielle intresse for tog.
 
Noen tar det helt uuuuuuuuut............................. LOL Confused
 
 
 
Ingen lykkelig slutt da........
 
 
 


Edited by Tåge - 01 mars 2008 at 21:18
Mvh
Åge

Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen ....
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 mars 2008 at 22:20
Denne dukker opp rett som det er her og på andre tog-forum og jeg sier alltid det samme: Det der er bare ikke bra! Virkelig fullstenig, gjenomført idioti, kreftsyk (eller hva det var) eller ikke. Lite gjennomtenkt, ikke morsomt.
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Tåge View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 342
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tåge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 mars 2008 at 23:42
Ja, man kan faktisk lure på om klokskapen ble igjen på perongen ja Wacko.
 
Lite gjenomtenk.
Mvh
Åge

Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen ....
Back to Top
Daniel Aune View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 august 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 mars 2008 at 23:52
Om det er sant eller ikke så lar jeg min gode part tro at han faktisk hadde kreft og at han faktisk er død og at han faktisk hadde det gøy på det toget.

Hvis han var kreftsyk, så kunne han vel kose seg litt på sine siste dager...tror han tenkte mer på personlig hygge en at mj-forumene skal snakke om hvor idiotisk det var.

Det at han lagde en film betyr jo ikke at han ikke gjorde det først og fremst for seg selv.

Å er ikke lit av poenget når du ikke har noen ting å risikere...at du faktisk ikke tenker over og planlegger så godt hva du gjør?
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mars 2008 at 00:01
Men karen døde slett ikke av eukemi. Det var fake: http://www.youtube.com/watch?v=DoT9vTx3_ms&NR=1 
Svein S
Back to Top
Daniel Aune View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 august 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mars 2008 at 00:05
Ja, så den etterpå, men hvis slikt hadde vært tilfelle...

Men vi får jo ikke vite om han NÅ er død eller om hans "sykdom" var virkelig eller ikke

Back to Top
Daniel Aune View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 august 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mars 2008 at 00:11
Den grava som jo kan være hans(???),
kan jo bety at hans senere død var et faktum han visste om. Så han hadde allerede ordna med gravplassen.

Men det kan sikkert ha vært fake alt sammen. Men hva han skulle med publisitet skjønner jeg ikke.

Hvem vet..hvem bryr seg

Men nå tror jeg rett og slett jeg kaster inn håndklet for idag..har en kirke å gå til i morgen.
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mars 2008 at 10:25
Originally posted by Daniel Aune Daniel Aune wrote:

Om det er sant eller ikke så lar jeg min gode part tro at han faktisk hadde kreft og at han faktisk er død og at han faktisk hadde det gøy på det toget.

Å er ikke lit av poenget når du ikke har noen ting å risikere...at du faktisk ikke tenker over og planlegger så godt hva du gjør?


Jeg ser ikke noe poeng i å risikere livet bare fordi man ikke har noe å tape på det. Sannheten er at folk dør foran toget og lokførere og togpersonale aldri kommer tilbake på jobb etter den opplevelsen. Sannheten er at mannen er makrell i tomat om han skulle glippe taket og noen må rydde opp. Ville du tatt den jobben Daniel?

Det er det jeg mener med at slikt er lite gjenomtenkt. Det er egoistiskt, dødssyk eller ikke, fordi man tenker på seg selv og ikke den potensielle konsekvensen for andre.
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Daniel Aune View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 august 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mars 2008 at 13:46
Jeg er enig med deg i det. Nå visste ikke jeg at han hadde familie å passe på når han risikerte dette. Men risikerer man noe ved å dø noen måneder før en "planlagt"

Å jeg vil gjerne påpeke at uten å se den avslørende filmen som er linket i Svein Sando sitt inlegg, virker det som denne mannen hoppet på baken på et tog fordi han synes det var gøy. Jeg mener det ikke blir helt riktig sammenlikne denne episoden med et selvmord begått mot fronten av et tog fordi vedkommende ikke orket å leve lengre. Med det mener jeg selvfølgelig ikke at det var ett fnugg av fornuft i det han gjorde. Men uansett, på kanten av livet eller ikke så var ikke dette godt nok gjennomtenkt i den forstand at han ikke brydde seg om sine nærmeste eller andre medmennesker for den saks skyld.
Back to Top
LarsR View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LarsR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mars 2008 at 13:58
Hvis det er slik at denne personen ikke døde, kan han ha skrevet det at han hadde kreft for at kritikken mot ham skulle bli mildere og folk skulle få sympati for han?
Mvh LarsR
NSB Nordlandsbanen 1958 - 2010
Back to Top
Daniel Aune View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 august 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mars 2008 at 14:33
Absolutt, det tror jeg.
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 mars 2008 at 17:58
Originally posted by LarsR LarsR wrote:

Hvis det er slik at denne personen ikke døde, kan han ha skrevet det at han hadde kreft for at kritikken mot ham skulle bli mildere og folk skulle få sympati for han?


Og, tror jeg, for at politiet skal tro han er død slik at de ikke gidder å etterforske saken.
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 desember 2008 at 22:19
He he he det der så rett å slett dritt kult ut. gid jeg hadde tørt det nå. Bra det finnes sånne mennesker egentlig. Gjør liksom ting litt mer gøy. En fargerik verden vi lever i. Å husk motto. du får det ikke mer morro en du gjør det til selv.
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 desember 2008 at 00:31
Hei Kai. Det er mulig du synes det er kult.

Det spørs da om du synes det er like kult for de jernbaneansatte som må rydde opp i sølet dersom han faller av toget mot skinnene og pukken, eller blir klint utover fronten på toget som kommer den andre veien i sporet ved siden av.

Edited by KjellAn - 28 desember 2008 at 00:32
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
rosenblad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rosenblad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 desember 2008 at 12:53
Hei Kai!
 
Jeg tror det feiler deg noe alvorlig!
 
MVH,
Tom
---------------------------------

Roco Z21, British OO
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 desember 2008 at 13:58
Originally posted by rosenblad rosenblad wrote:

Hei Kai!
 

Jeg tror det feiler deg noe alvorlig!

 

MVH,

Tom


Men det gjør det jo slettes ikke . Å heller ikke han som er selve togsurferen. Selv om han er en ekstremist. Er dem som hopper i fallskjerm kjører motorsykkel å kjører formel 1 bil også født med en alvorlig feil da. husk det er ikke alle som trives med å bare gå på jobb ser på tv å legger seg hele livet.

Edited by kaidyb - 28 desember 2008 at 14:00
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 desember 2008 at 14:37
Originally posted by kaidyb kaidyb wrote:

Men det gjør det jo slettes ikke . Å heller ikke han som er selve togsurferen. Selv om han er en ekstremist. Er dem som hopper i fallskjerm kjører motorsykkel å kjører formel 1 bil også født med en alvorlig feil da. husk det er ikke alle som trives med å bare gå på jobb ser på tv å legger seg hele livet.
 
Alle mennesker har/får idiotiske tanker av og til uten at jeg er enig i at man dermed feiler noe alvorlig.
 
 
Imidlertid henger ikke sammenligningen din på greip;
 
Både fallskjermhoppere, motorsyklister og formel-1 kjørere utfører lovlige, gjennomtenkte aktiviteter med høyt sikkerhetsnivå og god beskyttelse.
 
Å surfe bak på et tog er en riskiko man tar hvor man utsetter både seg selv og omgivelsene rundt for unødig risiko og uten sikkerhetsutstyr som kan hjelpe en dersom stuntet skulle gå feil.
 
Jeg har selv hatt slike surfere sittende bak på tog jeg har kjørt før.
Jeg har vært på ulykkessted etter personuhell på jernbanen og pratet med de som har hadde "gleden" av å gå i sporet og plukke rester når jeg fikk flyttet togsettet.
Og jeg har ved flere anledninger hatt "gleden" av å kjøre togsett opp til vaskehallen vår i Drammen for å få spylt av restene som sitter igjen etter slike hendelser. Rester du ikke ville trodd var et menneske om du hadde sett dem.
 
Jeg skal innrømme at videoen det vises til her hadde en viss eleganse og profesjonalitet over seg, men på generellt grunnlag mener jeg at det øyeblikk man går fra å fantasere om et slikt stunt til faktisk å hoppe på et tog på en slik måte så er det bevist en gang for alle at man faktisk mangler noe i toppen.
 
Og det finnes ikke noen måte man kan forklare eller forsvare en slik oppførsel ved å sammenligne med andre lovlige, gjennomprøvde og sikkerhetsvurderte aktiviteter.
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 desember 2008 at 14:54
Jeg skjønner det at du har fått det tredd over hue da. men alike vel er skadene de samme når det går galt i alle de ekstrem sportene jeg nevnte. Samme skade for vedkommende å hans omgivelser. seff er det ulovlig å dumt. men han synes det gøy. å det er for mange gøy å se på sånt. aksepter det!! sikkerheten til togsurferen er utrolig bra bare så det er sakt. han har den kraftigste sugekoppen det går ann å oppdrive. med et manumeter horav han får lest av undertrykket heletiden. For jævlig å på om undertrykker går nedover sikkert.
Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 desember 2008 at 15:05
Originally posted by kaidyb kaidyb wrote:



Men det gjør det jo slettes ikke . Å heller ikke han som er selve togsurferen. Selv om han er en ekstremist. Er dem som hopper i fallskjerm kjører motorsykkel å kjører formel 1 bil også født med en alvorlig feil da. husk det er ikke alle som trives med å bare gå på jobb ser på tv å legger seg hele livet.


Å utsette seg selv for fare får en ta regningen for selv. Det er når man utsetter andre for fare, eller berører andre med sine aktiviteter at det blir galt. Dette bør ikke være så vanskelig å forstå.

Svært mange forherliger seg selv og sin egen egosentriske adferd ved å legge ut beviser for sine stunt. Jeg ser bare en selvopptatt, selvbeundrende fyr, som utfører en aktivitet som er like viktig som å se tv/legge seg - med den forskjell at han utsetter andre for fare ved bare å være opptatt av seg selv.

Å ukritisk beundre adrenalinkicksøkende ekshibisjonister som kaidvb gjør, synes jeg er foruroligende. Spesielt når han sammenlikner som han gjør i sitatet.
Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 desember 2008 at 15:07
Originally posted by kaidyb kaidyb wrote:

Jeg skjønner det at du har fått det tredd over hue da. men alike vel er skadene de samme når det går galt i alle de ekstrem sportene jeg nevnte. Samme skade for vedkommende å hans omgivelser. seff er det ulovlig å dumt. men han synes det gøy. å det er for mange gøy å se på sånt. aksepter det!! sikkerheten til togsurferen er utrolig bra bare så det er sakt. han har den kraftigste sugekoppen det går ann å oppdrive. med et manumeter horav han får lest av undertrykket heletiden. For jævlig å på om undertrykker går nedover sikkert.


Jaha? Så det viktigste er å ha det gøy, uansett hva konsekvensene måtte være?
Sneversynthet er kanskje ikke viktig, bare man har det gøy??
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 desember 2008 at 15:25
Originally posted by kaidyb kaidyb wrote:

Jeg skjønner det at du har fått det tredd over hue da. men alike vel er skadene de samme når det går galt i alle de ekstrem sportene jeg nevnte. 
 
Hvor ofte ser du Formel-1 førere eller tilskuerene hakket i småbiter etter et uhell på banen der? Ikke ofte...
 
Hvor ofte raser fallskjermhoppere i bakken som kjøttdeig eller lander på uskyldige tilfeldige personer etter et misslykket hopp? Ikke ofte....
 
Og hvor store skader får motorsyklister på bane under løp med alt av sikkerhetsutstyr i bruk? Sikkert ikke mange skadde eller drepte der...
 
Hvorfor? Jo, fordi de benytter sikkerhetsutstyr, foretar en godt vurdert handling, og oftest har redningspersonale tilgjengelig. Altså er ikke skadene like store som de som vil oppstå når en tulling mister taket i toget han klamrer seg fast til.
 
Du sammenligner altså slike sikre sporter med det å risikere å bli drept ved å ramle av et tog for så kanskje å bli overkjørt av et annet tog og risikere at andre uskyldige mennesker (togpersonale) får så store psykiske problemer i ettertid at de ikke er i stand til å opprettholde sitt yrke.
 
Hvordan du klarer komme frem til en slik sammenligning og t.o.m. forsvare den er nesten imponerende.
 
Eirik
 
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 desember 2008 at 15:30
Originally posted by kaidyb kaidyb wrote:

He he he det der så rett å slett dritt kult ut. gid jeg hadde tørt det nå. Bra det finnes sånne mennesker egentlig. Gjør liksom ting litt mer gøy. En fargerik verden vi lever i. Å husk motto. du får det ikke mer morro en du gjør det til selv.
 
Ta deg sammen mann! Det er ingenting som er kult med dette her, dette er galskap på andres bekostning!
Hilsen Andreas.   
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 desember 2008 at 16:09
Det er ingen her som er hakket i små biter??
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 desember 2008 at 16:13
Det var du som dro inn dine opplevelser i din jobb. ang selvmord osv. Jeg snakker om rushet i dette jeg å gøy faktoren. ikke om dine tragiske opplevelser i jobben, men når det er sakt så respekterer jeg så klart fult ut på det. å har selv mistet 2 vanner på denne måten så jeg vet hva det betyr. Men dem gjorde da med vije. å synes så klart syn på han togføreren som opplevde det. hallo. vi snakker om 2 forskjellige ting her.
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 desember 2008 at 16:19
To forskjellige ting? Det er vel enda mer tragisk å rydde opp etter en som blir moset mot et tog dersom det IKKE er selvmord men bare dumdristighet, enn dersom det skjedde med overlegg. I begge tilfeller er det til stor belastning for de som må gjøre etterarbeidet.
Svein S
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 desember 2008 at 16:21
Originally posted by kaidyb kaidyb wrote:

hallo. vi snakker om 2 forskjellige ting her.
 
*pling*
 
Betyr det at du endelig har skjønt det?? At det er to forskjellige ting å drive organisert idrett kontra en lek med døden? Så flottSmile
 
forøvrig litt morsomt å oppleve en på 19 år be en på 39 ta seg sammen. I saker som dette hadde jeg faktisk trodd det ville vært motsattLOL
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 desember 2008 at 16:22
Dem som gjorde det med vilje som jeg prater om her. gjorde det for dem mente selv at dem hadde det bedere død en levende.

Edited by kaidyb - 28 desember 2008 at 18:24
Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 desember 2008 at 16:28

sitat ses:

To forskjellige ting? Det er vel enda mer tragisk å rydde opp etter en som blir moset mot et tog dersom det IKKE er selvmord men bare dumdristighet, enn dersom det skjedde med overlegg. I begge tilfeller er det til stor belastning for de som må gjøre etterarbeidet

Samma det, bare det gir et rush. Adrenalinavhengighet følger åpenbart de samme rasjonale som for annen narkomani: konsekvensene er ikke viktige, "rushet" rettferdiggjør alt.

(Hvis noen skulle være i tvil: dette var sarkasme - for dem som forstår seg på denslags.)

Det er ganske utrolig at kaidyb ikke ser at det er først når man gir seg til å kjøre formel 1 ute i trafikken at sammenlikningene hans holder mål. Men så lenge DET gir et rush, er kanskje det også greitt?


Edited by Lars Gjertsen - 28 desember 2008 at 16:30
Back to Top
kaidyb View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 24 desember 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 181
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kaidyb Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 desember 2008 at 18:24
Originally posted by eika eika wrote:

Originally posted by kaidyb kaidyb wrote:

Jeg skjønner det at du har fått det tredd over hue da. men alike vel er skadene de samme når det går galt i alle de ekstrem sportene jeg nevnte. 

 

Hvor ofte ser du Formel-1 førere eller tilskuerene hakket i småbiter etter et uhell på banen der? Ikke ofte...

 

Hvor ofte raser fallskjermhoppere i bakken som kjøttdeig eller lander på uskyldige tilfeldige personer etter et misslykket hopp? Ikke ofte....

 

Og hvor store skader får motorsyklister på bane under løp med alt av sikkerhetsutstyr i bruk? Sikkert ikke mange skadde eller drepte der...

 


Hvorfor? Jo, fordi de benytter sikkerhetsutstyr, foretar en godt vurdert handling, og oftest har redningspersonale tilgjengelig. Altså er ikke skadene like store som de som vil oppstå når en tulling mister taket i toget han klamrer seg fast til.

 

Du sammenligner altså slike sikre sporter med det å risikere å bli drept ved å ramle av et tog for så kanskje å bli overkjørt av et annet tog og risikere at andre uskyldige mennesker (togpersonale) får så store psykiske problemer i ettertid at de ikke er i stand til å opprettholde sitt yrke.

 

Hvordan du klarer komme frem til en slik sammenligning og t.o.m. forsvare den er nesten imponerende.

 

Eirik

 


Sån mener du?????
Back to Top
rosenblad View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote rosenblad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 desember 2008 at 12:07
Hei Kai!
 
Jeg kan ikke annet enn å gjenta det jeg sa i mitt forrige innlegg. Jeg tror det feiler deg noe meget alvorlig! Du viser en egoisme som er direkte motbydelig!
 
MVH,
Tom
---------------------------------

Roco Z21, British OO
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,094 seconds.