MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Tilbakemelding/feedback
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Tilbakemelding/feedback

 Post Reply Post Reply
Author
bergsagel View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 februar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bergsagel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Tilbakemelding/feedback
    Posted: 21 februar 2008 at 23:30

Skal legge om sporvekslerene over på digitalt. Med feedback eller ikke feedback? Hvordan virker det med feedback?

Wiring for DCC anbefaler å ha tilbakemelding på hovedspor og skjulte spor... Men forklarer ikke hva feedback egentlig er..
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 februar 2008 at 23:47
Hei "Alvalia"
 
Feedback i denne sammenhengen er at det meldes tilbake til DCC sentralen i hvilken (fysisk) posisjon vekselen ligger, auavhengig om del er lagt om via DCC eller pr hånd.
 
Man kan da legge dette inn som betingelser før en rute aktiveres.
 
Hvilket digitasystm benytter du og kjører du hva PC ????


Edited by jhh61no - 22 februar 2008 at 17:40
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
bergsagel View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 februar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bergsagel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 februar 2008 at 13:17

Jeg kjører Roco sitt system, men planen er pc til høsten.

Så da er tilbakemelding egentlig bare nødvendig om jeg skal sette opp spesielle kjøreruter.  Da tror jeg at jeg kom et lengre stykke inn i DCC verden.

Kjempe!
 
Tom
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 februar 2008 at 17:42
Hei Tom.
 
Siden du kjører Roco er du vel på vei inn i Rocomotion eller kanskje i TrainController.... I begge disse programmene er denne type tilbakemelding praktisk talt overflødig..
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
bergsagel View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 februar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bergsagel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 februar 2008 at 23:06

Rocomotion ser ut til å være en grei løsning. Men for i første omgang kunne styre pensemotorene via multimouse.

Og for hå ha det mest mulig klargjort for PC styring. Går det å blande inn Lenz LS150 eller må jeg ha Roco sin vekseldekoder?
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 februar 2008 at 23:10
Tror det går bra med andre stasjonære dekodere enn Roco sine, men tror vel at det krever MultiMouse, men det er jeg ikke 100% sikker på, for med LokMouse kan du egentlig bare styre lokdekodere. Har du en RouteControl mener jeg det skal gå bra..
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
bergsagel View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 februar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bergsagel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 februar 2008 at 19:15
Planer er til for å endres... Har bestillt Lenz set 100, Li-USB og 7 stk LS-150. Starter med det, så tar jeg det derfraBig%20smile. Følte prisen på roco sine moduler og dekodere var en del dyrere....
 
Kan vel fremdeles bruke TrainController.
 
Nå er det bare å vente en ukes tid til leveransen kommerTongue
 
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 februar 2008 at 00:22
Originally posted by Alvalia Alvalia wrote:

Kan vel fremdeles bruke TrainController.
 
OH yes, anbefales på det varmeste Big%20smile
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
bergsagel View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 08 februar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 151
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bergsagel Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 februar 2008 at 18:39
Er 1N4004 Diode 400V 1A brukbar ved tilkobling av tortoise og Lenz Ls150  ?
Back to Top
roccomann View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 17 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 33
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote roccomann Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 februar 2008 at 21:56
Du kan godt gå ned til 1N4001. De klarer både strøm og spenning i forbindelse med Tortoise.
Jeg bruker selv to slike dioder pr pensmotor i forbindelse med LS150 og er såre fornøyd.
Einar B.
roccomann
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.