MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Nytt prosjekt - Grimstad v.2.0
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Nytt prosjekt - Grimstad v.2.0

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 mars 2008 at 16:37
Håvard : Jo, jeg skal nok klare å  få med meg en liten del av det iallefall. Det er et hus som er tilsvarende "kappet" ute på Torskeholmen, og det tenkte jeg også å forsøke å få med.

Jan-Inge : Beina har jeg kjøpt av Harald Brosch i Tyskland på FREMO-turer ned dit. De er kostbare, men utrolig greie å bruke. På grunn av prisen er det ikke sikkert Harald kommer til å fortsette å lage disse dessverre.






Edited by Mr Bridger - 26 mars 2008 at 16:40
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mars 2008 at 00:27
Da er Fleischmann-svingskiven fra gamle Grimstad på plass. Denne får duge til jeg får ånden over meg og bygger en selv.

Vel vel, det var så langt jeg kom på 6 uker folkens! Noe landskap blir det ikke til dette treffet. Nå blir det prøvekjøring på treffet og sikkert litt justering av spor og småfiks før jeg klemmer i vei med ballast og øvrig landskap utover våren og sommeren


Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mars 2008 at 08:57
Originally posted by Mr Bridger Mr Bridger wrote:


Jan-Inge : Beina har jeg kjøpt av Harald Brosch i Tyskland på FREMO-turer ned dit. De er kostbare, men utrolig greie å bruke. På grunn av prisen er det ikke sikkert Harald kommer til å fortsette å lage disse dessverre.




 
Kan du bestille for meg, eller bør jeg vente til neste treffet?
Back to Top
trulss View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 07 juli 2005
Location: Norge
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote trulss Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mars 2008 at 09:12
Originally posted by Mr Bridger Mr Bridger wrote:

Da er Fleischmann-svingskiven fra gamle Grimstad på plass.

Mangler du ikke to spor ut fra svingskiva?

-TrulsS
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mars 2008 at 15:04
Originally posted by trulss trulss wrote:

  Mangler du ikke to spor ut fra svingskiva?

-TrulsS
 
Og vips så er han i gang med versjon 3.0. Smile


Edited by J-I Hansen - 27 mars 2008 at 15:05
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mars 2008 at 15:28
Originally posted by Mr Bridger Mr Bridger wrote:

Det har vært stadig fremgang, men det meste har vært kjedelig jobbing på feil side av modulene.


En ting jeg lurer på:
Er det ikke upraktisk med en heldekkende kryssfinerplate som sporunderlag/modultopp?

Der blir vel en del landskap som havner under nivået for plata?
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 mars 2008 at 16:14
Truls : Jo, det gjør det. Du får se om det har kommet noe i morgen da vet du
Jan-Inge : Vi får ta det senere. Foreløpig er de ikke tilgjengelige der nede.
Håvard : Jo, det kan det være, men det er kjapt å lage og veldig sterkt. Jeg kommer imidlertid til å kutte bort en god del av platen for å gjøre plass til vann og slikt, men det får vente foreløpig.
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 mars 2008 at 23:02
Da ligger det noen få bilder på min hjemmeside fra Grimstads debut i helgen. Det var utrolig moro å se at alt fungerte, og det inspirerer virkelig til å jobbe videre fremover mot treffet i Kristiansand til høsten!


Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.