MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Feil med meldingstjenesten?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Feil med meldingstjenesten?

 Post Reply Post Reply
Author
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Feil med meldingstjenesten?
    Posted: 08 februar 2008 at 10:38
Jeg lurer på om det er noe feil med meldingstjenesten til særskilte personer (PM). Jeg har for flere dager sider sendt to PM til moderatorer uten å fått svar.
Svein S
Back to Top
vetle1 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 februar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote vetle1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 februar 2008 at 14:43
Kansje postkassa er full?
Norsk, H0, likestrøm,1960, 1970, 1990-2006
Dovrebanen, Hovedbanen, Arendalsbanen, Sørlandsbanen

mvh Vetle
Forumet smalspor avd. Arendal
Back to Top
Jan Frelin View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 17 juni 2007
Location: Sweden
Status: Offline
Points: 72
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jan Frelin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 februar 2008 at 17:17
Jag fick ett meddelande härom dagen och det verkar ha gått bra!
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 februar 2008 at 10:16
Hei!
 
Det er ikke registrert noen feil med "PM" bruken. Det det tidvis er problem med er funksjonen "send e-post" fordi brukerene som skal motta eposten ikke har adressen de har angitt lengre, eller at kontoen er full. Tilsvarende gjelder dersom man abonnerer på temaer eller forumrom. Forumadmin får en del epost på kontoen sin som bare er varsler om meldinger som ikke kan sendes/leveres brukerene i mellom.
 
 
Når det gjelder Sveins "problem" så er svaret på det ganske enkelt at moderator har last første melding, men foreløpig ikke andre melding.
 
Årsaken er at det har vært temmelig hektisk den perioden som har gått siden disse PM"ene ble sendt; Arbeidsgiver har krevd sitt, En butikk skal drives, en nettbutikk skal oppdateres og ikke minst har begge forumets moderatorer vært avgårde på Nürnbergmessen fra torsdag og til i går...
Det å skrive et og annet innlegg på forumet i et ledig øyeblikk har gått an, men Sveins henvendelse er noe mer kompleks, og har krevd litt mer tid enn hva har vært til rådighet akkurat disse 8-9 dagene.
 
Men jeg vet temmelig sikkert at Svein kommer til å få svar så fort moderatoren her om kort tid får beina på bakken igjen Smile
 
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 februar 2008 at 11:47
Så har alt fått sin naturlige forklaring. :-)
 
Et ønske for framtiden: Når moderatorene er funksjonelt fraværende fra forumet flere dager i strekk, tror jeg det ville vært lurt med en liten varsel til folket om dette på et passende offisielt sted, slik at forventningene til mulige reaksjoner blir realistiske. Eller har jeg oversett noe?
Svein S
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 februar 2008 at 16:58
Nå er det vel dette første gangen begge moderatorene har vært funksjonelt fraværende over flere dager. At det ikke ble varslet skyldes flere ting:
Delvis var det forventet fra vår side at vi skulle kunne overvåke forumet til en viss grad, noe som etterhvert viste seg ikke mulig da Tyskland ikke er like godt utbygd med trådløse nettverk som Norge er.
Delvis fordi klimaet i forumet har vært, og fremdeles er av en slik art at vi tør forlate forumet for en periode uten at vi automatisk frykter krigslignende tilstander.

Hva gjelder henvendelser til oss henviser jeg til punkt 1 over. Ellers er jeg sikker på at de fleste aksepterer at det kan gå noen dager før svar kommer. Hadde fraværet derimot vært over en lengre periode ville vi sett til at alternative tiltak hadde vært satt i gang.


MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.