MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Første dag på Norges varemesse avsluttet
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Første dag på Norges varemesse avsluttet

 Post Reply Post Reply
Author
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Første dag på Norges varemesse avsluttet
    Posted: 18 november 2004 at 21:54

Da var første dag på Norges varemesse og derunder MjFs høstmesse avsluttet. Arendal hadde med seg et nydelig modulanlegg som vanlig. Stainar Ruud var på plass med sitt N-anlegg, og Ove Hagen med Fremo/fcs moduler og et Z-anlegg. Av forhandlere var Hobbymix, Norsk Jernbaneklubb, Modellcompagniet, Knuts Maskinservice/Modell&Elektronikk, Logo modellbiler og Vestfold Modelljernbane Import å se (har jeg glemt/oversett noen så korriger gjerne!). I tillegg stilte MjF med informasjonsstand, og det rykende ferske, sterkt forsinkede nummeret av mj-bladet var og på plass.
Det eneste det var lite og se til var egentlig publikum. Det var relativt tomt i hallen, og ikke noe problem for forhandlerene og forlate sin stand ubevoktet til tider for og slå av en prat med noen lengre bort i hallen.....
Så er det noen som vil besøke messen en rolig dag, tror jeg trygt formiddagen i morgen kan anbefales........
Lørdag og søndag vil det ventelig bli mye større trengsel blant folk. På autofilmessen kort tid tilbake var det vistnok 25 000 besøkende bare lørdag......
PS: spis godt på forhånd, maten du får på messen er ikke akkurat billig.....

Eirik

 

Back to Top
Wickerman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1211
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Wickerman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2004 at 23:24

Tror de fleste mj"er venter til Helga, sli at de får seg med alle utstillere osv.... Jeg har bevist ventet til Lørdag med å dra på messa, istedet for å se et amputert utgave av mj avd i dag og i morgen.

 

A matter of life and death
Back to Top
Ove I Hagen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 06 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 40
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ove I Hagen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2004 at 23:28

Hei

som utstiller uten komersielle interesser,

passet det fint med en stille dag.

da kunne jeg testkjøre og sysle med diverse i fred og ro samt småprate rundt.

og få med noen "live" strofer av Amund Maarud

Ove I Hagen
www.entusiasten.net

Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2004 at 01:04

torsdagens besøkstall ble i dag oppgitt til og ha vært rundt 2500, hvilket jo er som en normal mj-utstilling, men det var likevel rimelig tynt i korridorene i går.... Dette skyldes naturligvis at messen er så stor at på langt nær alle 2500 besøkende har ruslet gjennom mj-delen tydeligvis.
Besøkstallet i dag virket noe høyere, men det var likevel skremmende stille i gangene. Det var store deler av dagen fullt mulig og la standen stå ubemannet og rusle en tur bort i nabogangen for og prate med kjente der.......

At mj-folket nok venter til helgen stemmer sikkert, men jeg tviler på om så mange av dem dukker opp likevel..... hvor mange av dem har i det hele tatt fått med seg at det er modelljernbane på denne messen, om de ikke har lest det på nettet her???? ikke mange tror jeg....

Eirik

Back to Top
bawaria View Drop Down
Kommersielle aktører
Kommersielle aktører


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote bawaria Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 november 2004 at 09:02

At mj-folket nok venter til helgen stemmer sikkert, men jeg tviler på om så mange av dem dukker opp likevel..... hvor mange av dem har i det hele tatt fått med seg at det er modelljernbane på denne messen, om de ikke har lest det på nettet her???? ikke mange tror jeg....

Eirik

Ja jeg har lurt på hvor mange mj som vet at det er messe denne helgen.

Det er ikke engang lagt ut på linken messer og utstillinger, mj bladet burde hvært ute for en måned siden. Etter  hva jeg har leser meg til så har mjf omtrent 1300 medlemmer. Har tatt noen små rare tester selv på disse forumene, hvor jeg har funnet ut at det er en ca 100-150 forskjellige som er inne og titter. Hvor vil resterende mj folk få vite om Messen, jo igjennom jungeltelegrafen. Jungeltelegrafen er lite å stole på i denne forbindelse. Noen er kansje så heldige at de har abonert på bladet modell og elektronikk, hvor de har fått et lite nyss om messen.

Jeg synes selv at vi har problemer  i Horten noen ganger med å vite hvor vi skal legge ut våre dyre annonser og hvor de slår best.

Men dette tar kaken hvor er anonseringen henn.

Et undrende spørsmål, det bør vel være en messe komite.

Driver selv et lite importfirma med mj relaterte saker fikk ikke innbydelse en gang.

www.bawaria.no
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.