MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - SL95 i modell fra Swedtram
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

SL95 i modell fra Swedtram

Post Reply Post Reply
Author
studenten View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote studenten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: SL95 i modell fra Swedtram
    Posted: 25 januar 2008 at 11:09
De er elsket og hatet, de vrenger seg under jekking og blander kaffen din skikkelig godt - SL95 er ikke mors beste barn. Dog har kjært barn mange navn: Beistet, italieneren, limousinen, "den blå" osv, så fullstendig hatet er den nok ikke.

Jeg vil ha SL95 i modell!

Vognene har betydd noe spesielt for Oslo - Sporveiens flaggskip, toretningsvogner med lavgulv (noen kan sikkert utdype dette avsnittet, så jeg hopper til neste)

Swedtram lager modeller i opplag > 50 stk av trikker på bestilling. Jeg kan godt klare 2-4 modeller. Da trenger jeg 40-50 likesinnede. Om det finnes så mange vet jeg ikke før jeg har spurt.

Send gjerne en PM eller skriv i denne tråden, så ser vi hvor langt vi kommer!

-Studenten
Har du ikke begge beina på bakken, kan du ikke gå.
Back to Top
Sigurd View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Sigurd Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 januar 2008 at 16:44
Hmm, noen som vet hva prisen eventuelt blir?
Hilsen Sigurd
Back to Top
studenten View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote studenten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 januar 2008 at 17:54
Jeg har sendt epost til Swedtram for å få litt informasjon, men ut fra prislisten på de andre trikkene varierer det mellom 1500-2500 for byggesett, og 1-2 tusenlapper ekstra for ferdigbygget. Begge inkludert drivverk.

Er antagelig mange ting som påvirker prisen, og problemet med SL95 er at (så vidt jeg vet) alt er spesialbygget. Ofte er det slik at samme "body" går i forskjellige byer men med en unik front. Derfor kan muligens SL95 bli noe dyrere ettersom Swedtram antageligvis ikke kan bruke støpeformene til andre trikker. Men jeg vet ikke. Kommer tilbake så snart jeg har fått svar.

-S
Back to Top
e-christen View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote e-christen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2008 at 18:51

Jeg er veldig interessert i et par slike, men er stygt redd for at Swedtram ikke er like operativt som det en gang var. Har prøvd å få kontakt med ham(Swedtram) en stund uten hell. Dette for å høre om han hadde noen flere byggesett av typen M25(?), trikken sporveiene kjøpte av gøteborgtrikken for 50 øre stykk. Har hørt at han skal legge opp trikkekarriéren..

Men for all del ikke mist motet av dette, jeg er gjerne med!
Back to Top
studenten View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote studenten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 januar 2008 at 23:17
Hm... Har hatt bra epostkontakt med de rundt juletider, men kan hende de har planer for driften som ikke jeg vet om :/

Er interesse for 9-10 modeller nå, da er vi godt i gang!

-Studenten

PS: Sporveien har for øvrig en trikk farlig nær skala 1:43 i 4. etasje på Grefsen av SL95, men regner ikke med at Swedtram har bygget den. Men hadde vært moro å hatt med den på treff...
Back to Top
e-christen View Drop Down
Nykommer
Nykommer

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote e-christen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2008 at 11:31
Kjempeflott!
Back to Top
studenten View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote studenten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 januar 2008 at 15:46
Prisen blir antagelig i underkant av 3.000 for byggesett, 5.000 for ferdigbygget. Videre utvikling og interessepåmelding skjer her.
Back to Top
studenten View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote studenten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 januar 2008 at 10:00
Har snakket med Swedtram nå på morgenkvisten, og det har vært litt forvirring SL79/SL95. Blir litt problematisk å holde tråder både her og der oppdatert, så all oppdatering skjer heretter i bloggen min

-Studenten (stjernegutten)
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.