MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Store modeller
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Store modeller

 Post Reply Post Reply
Author
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Store modeller
    Posted: 29 desember 2007 at 20:31
Hei!
 
Jeg har tidligere postet linker på dette forumet til forskjellige modeller i STOR skala. I dag hadde jeg med den eldste sønnen min med på Moss Modellfly-Klubbs treff i Mossehallen. Der så vi en fjenstyrt modell av en Tiger Moth, som var så stor at han omtrent bare kunne tatt plass i "cocpit"en". Jeg snakket litt med byggeren som kunne avsløre at den var scratchbygd i "halvskala" (1:2).
 
Jeg vet at dette ikke er mj-relatert, men jeg ble i hvertfall imponert over denne modellbygger-bragden, og fikk lyst til å "dele den" med andre modellbyggere. På denne link kan man se bilder av denne store modell.
 
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Morten M View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 desember 2007 at 21:16

Steike! Her var det sannelig ikke mye å sette fingeren på, hverken i forhold til original eller inntrykk av riktige proporsjoner.  Imponerende og tydeligvis omfattende arbeid som er lagt ned i dette prosjektet.  Honnør!

Morten K. Agerup Myhr
2016 Frogner

Gøy med Z/H0e/H0/SM32 16mm/1:1 og alt annet som ruller/hveser/flyr/smeller og/eller brummer på vann, bakke, under bakke, i luften - sålenge det fòrer traktorgenet.
Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 07 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 desember 2007 at 11:57
Og hvem blir den første til å bygge tog i samme skala? Wink
 
Petter
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.