Endestykke |
Post Reply |
Author | |
eginor
Medlem i MJF Joined: 13 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 102 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 13 november 2004 at 17:33 |
Har grunna liten plass og fremtidige flytteplaner valgt å prøve og bygge en fremo modul. Jobber i den sammenheng med å lage en mal til eit endestykke. Fann ei arbeidstegning på Fremo sine sider. I følge den skal kurva på den høge sida skal vere R 547,5. Etter intens grubling kan eg fortsatt ikkje finne ein måte og "konstruere" denne på. Får man kjøpt kurvelinjaler med denne radiusen? Det finnes sikkert en enkel fremgangsmåte som eg ikkje har tenkt på?? |
|
Mvh Egil
|
|
rosenblad
Medlem i MJF Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 294 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hei Egil! Ta en trelist som er litt lenger enn det aktuelle målet ditt. Bor to hull med avstanden lik din ønskede radius. I det ene hullet setter du inn en syl (som tilsvarer en passerspiss) og i det andre hullet setter du inn en blyant. Bruk denne til å tegne på et stykke kartong. klipp ut kartongen og du har en fin kurvelinjal. MVH Tom |
|
thomas snare
Viderekommen Joined: 02 november 2004 Status: Offline Points: 46 |
Post Options
Thanks(0)
|
Eller kjøp ferdige endestykker. Terje-O selger disse.
THomas |
|
eginor
Medlem i MJF Joined: 13 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 102 |
Post Options
Thanks(0)
|
Takker for gode svar Får kaste meg over passer og linjal og gjere eit forsøk på konstruksjonen. |
|
Mvh Egil
|
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |