Mitt lille førjulsprosjekt |
Post Reply ![]() |
Author | |
ben ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 139 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 15 desember 2007 at 12:43 |
Hei, Jeg kjører med SBB-materiell, og prøver å lage ett anlegg som er så realistisk som mulig. Av og til kan det likevel være gøy å skeie ut litt, og få sin personlige vri på ting. Anlegget mitt og jeg befinner oss i lange tidsperioder på hver vår side av landet. Da er det greit å ha noen småprosjekter å sysle med.
Jeg tenkte jeg kunne presentere mitt siste småprosjekt her, da det er en enkel men fin måte å få litt personlig preg på banen man bygger, uten at man ødelegger helheten. Dette kan være greit å gjøre med gamle vogner ol. Så kan man heller la de dyre vitrinemodellene stå slik de er.
Framgangsmåten er som følger:
- Finn fram noen gamle vogner (I mitt tilfelle fem gamle Lima stykkgodsvogner) Vips, har man på en enkel måte fått en unik vognstamme. Dette er en fin måte å skape goodwill for banen blandt de nærmeste omgivelsene, for ingen kan vel mislike en modelljernbane der man faktisk kan se bilde av seg selv på en av vognene?
![]() Her er noen av vognene etter behandlingen:
![]() ![]() ![]() Ben-Sigvald
Edited by ben - 15 desember 2007 at 12:58 |
|
Ben-Sigvald
SBB H0 og H0e DCC PC-styrt med Windigipet |
|
![]() |
|
rosenblad ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 294 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hei!
Disse vognene ble veldig bra med enkle midler!
MVH, Tom
|
|
---------------------------------
Roco Z21, British OO |
|
![]() |
|
Mr. Märklin ![]() Viderekommen ![]() ![]() Joined: 01 september 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 63 |
He, he kanskje jeg skal prøve selv!
![]() |
|
![]() |
|
ben ![]() Veteran ![]() ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 139 |
Og her er vognene ute på første testtur på anlegget:
Ben-S
|
|
Ben-Sigvald
SBB H0 og H0e DCC PC-styrt med Windigipet |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |