MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Julemesse og Trainspotting
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Julemesse og Trainspotting

Post Reply Post Reply
Author
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Julemesse og Trainspotting
    Posted: 09 desember 2007 at 19:29
Så ble det Oslotur igjen da:

Først ut på programmet var det fotografering at diverse smågodt på Oslo S. som effektivt ble avlyst da det kun var de sure kjedelige bitene som lå igjen i bunnen av posen (les: lokaltog). så da var det opp i Trondheimsveien der vi snek oss inn 10 min før det åpna:

Og Andreas gikk ut av butikken igjen med en El18 i sekken. CFs lommebok var ikke fullt så skadet av besøket, men den var og noe redusert.

Så gikk turen ned til Oslo S. for litt mer tog:

...og her ble det straks besluttet at vi trengte å se litt skikkelige tog! Så da slang vi oss på toget til Alna!

Lps tømmervogner, en fin sjanse til å ta dem i nærmere øyesyn.

På Nyland var det vanskelig å komme nærme godsakene, og CFs forslag om å ta til å klatre ble avvist.

Yngve?

Tha master and his camera (actually his fathers camera :wink: )

Så var det tilbake til Oslo S. der vi fikk fanget Rc"en på vei til Stockholm før vi måtte løpe til vårt eget tog.

Takk for i dag Andreas! Og Yngve: Du må bli med på tur en gang!

Edited by carlf - 09 desember 2007 at 22:10
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 desember 2007 at 21:45

Her kommer noen av mine bilder fra i dagBig%20smile

Først litt fra messa.

Hehe... Ove her har man litt å bygge på...

To bilder fra anlegget til Nils.

Så fra togfotograferingen.

Etter å ha kjøpt El 18 i 1:87 var det selvfølgelig obligatorisk med bilde av vidunderet i 1.1Wink Her på Oslo S.

Så bilder fra Alna.

Lps...

Baneservice MZ med arbeidstog.

Et av OBAS innleide RC 3 lok skifter på Alnabruterminalen.

69-sett på vei i rettning Oslo S.

69-sett i riktig fargeWink Vi hoppa på dette og dro videre mot Nyland (ikke Nydalen CFWink Der går jeg på skole) verksted.

El 14, El 16, Di 8, diverse RC og mye mer fikk vi knipsa igjennom gjerdet. Utrolig synd det er slutt på messene som var her tidligere...

Smalspor sjefen i egen høye personTongue

Så kom nok en gang et kjedelig 69-sett som tok oss tilbake til Oslo S.

Når vi kom tilbake til Oslo S knipsa vi de siste bildene på det vi fant der...

Her SJ RC 6 som står klar med toget til Stockholm.

Avslutter med et bilde av BM70 som står klar for turen til Lillehamer.

Takk for turen CF, dette må vi gjøre flere gangerThumbs%20Up

Hilsen Andreas.   
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 desember 2007 at 22:09
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Vi hoppa på dette og dro videre mot Nyland (ikke Nydalen CFWink Der går jeg på skole) verksted.

Skjønner ikke hva du snakker om

Jepp, dette må gjentas, og med kart og grafiske togruter for hånden (og kanskje med bedre fottøy, tærne mine begynte å bli kalde )
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 desember 2007 at 10:57
Sett igjennom bildene jeg tok en gang til og plukket ut noen flere som jeg legger ut...

Blir du med på ny tur i romjula Carl-F? Fått et nytt minnekort til 350"en så nå skulle det ikke være noe problem og ta opptil 800 bilder...

Hilsen Andreas.   
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 desember 2007 at 12:26
Jeg er alltids med jeg vettu, og jeg tenker jeg innvesterer i et nytt zoomobjektiv rett over jul så det kan bli litt skikkelige nærbilder av togene langt vekk.
Hilsen Carl-Frederic

Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 desember 2007 at 14:01
fine bilder må jeg si nå vet jeg faktisk hvordan andreas og cf ser ut ogSmile
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,031 seconds.