Illustrasjonsbilder av modelltog |
Post Reply |
Author | |
carlf
Medlem i MJF Joined: 27 januar 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 692 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 17 november 2007 at 11:02 |
I går prøvde jeg meg på å ta bilder av togene mine med nytt kamera. Jeg ser resultatet er av en annen verden i forhold til kompaktkameraet jeg har brukt tidligere!
Jeg brukte følgende oppskrift: Jeg la et grått, matt papirark i A2(?) opp mot veggen på et bord. Kameraet på stativ ble stilt opp i lav vinkel til bordet. Jeg stilte kameraet på laveste blender for dybdeskarphet. Lyskilden var to lamper satt ved siden av hverandre i ulik vinkel og høyde som ble "myket opp" med en hvit plastpose trukket over dem. Så var det bare å knipse! Lukkertiden valgte kameraets automatikk, og jeg timet den til å være rundt 13 sekunder. |
|
Hilsen Carl-Frederic
(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog) |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |