MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - "Take a Model Train to Work" - Hvordan gikk det?
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

"Take a Model Train to Work" - Hvordan gikk det?

 Post Reply Post Reply
Author
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: "Take a Model Train to Work" - Hvordan gikk det?
    Posted: 17 november 2007 at 03:18
Hei!
 
Tok du med deg ett tog på jobben (eller tilsvarende) i går, og eventuellt hvordan gikk det?
 
Jeg hadde tenkt til det, men begynte å vurdere hva som bedre kan eksoponere/presentere mj som hobby, enn å bare ta med selve toget på jobb. Mitt svar ble ett komplett, ferdigbygget, velfungerende og kjørbart anlegg! Siden det måtte være litet nok til at det med letthet kunne medbringes på jobben, ble NiM-kollega og Z-spesialist Heine kontaktet. Han stilte kofferten sin til disposisjon i anledning dagen.
 
Siden fotoforbudet lever i beste velgående på min arbeidsplass, har jeg dessverre ikke så mange bilder å dele med dere, men jeg kan si at dette ikke skyldtes kofferten til Heine, selv om den inneholder mange ledninger og kabler. LOL
 
Var det vellykket? - Ja jeg synes det. Det bidro nok ikke til å skaffe "markedet vårt" nye mj"ere, men kanskje mer til å øke akksepten for mj som hobby. Anlegget mottokk mange anerkjenende kommentarer.
 
 
 
 
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
paalrise View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 05 juni 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 0
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote paalrise Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 november 2007 at 08:06
Originally posted by Roger Roger wrote:

Hei!
 

Tok du med deg ett tog på jobben (eller tilsvarende) i går, og eventuellt hvordan gikk det?

 

 


Ja, dette hadde jeg jo tenkt til og klare i år, men husket jeg det? Nei :(

Men jeg kom på det mens jeg diskuterte tog i 1:1 med en kollega, og da ble pratene penset over på modelltog også. Senere på dagen fikk pratet jeg med en annen kollega om modelltog, så jeg fikk da gjort litt for og promotere hobbyen. Dessuten har jeg plakaten for det siste ZMOD-treffet på veggen, så litt gjør jeg hver dag også :)

--
Mvh Pål R.
Back to Top
studenten View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 27 juli 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 153
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote studenten Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 november 2007 at 08:38
Når gullfisken fra Swedtram ankommer har jeg fått streng beskjed fra Trikken om å ta den med (kjører trikk iblant). Har lyst til å lage et diorama fra f.eks. Jernbanetorget ca 1940 med gullfisk. Har fått beskjed om å ta med det også. Og glemme igjen alt sammen.

Edited by studenten - 17 november 2007 at 08:38
Har du ikke begge beina på bakken, kan du ikke gå.
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 november 2007 at 11:25
Hadde med tog på skolen i dag. Det egnet seg ikke å ta det opp i forelesningsalen, men i grupperommet der vi er en fast gjeng som holder til hadde jeg EL16 og to B7 vogner stående på bordet. Føler ikke akkurat at jeg klarte å rekruttere noen til hobbyen, men en viss interesse og nysgjerrighet var det, selv om den gjaldt mest ordentlige tog.

De som var der etterlyste skinner som toget kunne kjøre på, så det får jeg ta med neste år.Tongue
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 november 2007 at 22:15
Ermm Det gikk vist i glemmeboka...
 
Ikke ble det noe togshopping. Ble en litt hektisk fredag. Var som vanlig på 7-bussen ut av Drøbak på morran. Kom oss ut på E6 hvor noe glupe huer i satans vegvesen hadde funnet ut at man skulle stenge E6 før Nordbytunnelen fordi man skulle jobbe på andre sia... slik at hele morrarushet inn mot Oslo måtte kjøre om Nesset og Vinterbro... hehe var ikke på Oslo S før 8:30 og ikke på skolen før nærmere 9:15... Ble ikke noen tur innom MJ butikker for å kjøpe noe heller da friminuttet gikk med til å overtale læreren til å droppe å føre fraværClown
 
Vi prøver igjen neste årClown


Edited by Andreas - 18 november 2007 at 22:16
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 november 2007 at 08:35
glemmeboka her og tenkte på det og når jeg skulle ligge meg  hadde jeg glemt det i det gamle huset ettersom at jeg har flyttet jeg ble litt små sur der ja.Pinch
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 november 2007 at 10:27
NEEEI! Farsken! Jeg hadde tenkt å ta med et togsett og stille det ut på jobben når jeg var der på lørdag, men tror dere ikke jeg glemte det!
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 november 2007 at 10:29
tok med meg en runde med gamle n- anlegget Wink
er ikke beste plassen jeg jobber på... verkstedet bak bensin stasjonen.
men de få som var innom var pokkern fasinert over den lille runden med amerikansk jeg dro med
Back to Top
GeirG View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 22 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirG Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 november 2007 at 13:32
Har hatt med meg et togsett på jobb en gang.
På vei til jobb, hentet jeg et 69-sett fra Agder på posten. Ville ikke la det ligge i bilen over natten, så det ble med på hele turen til Mysen og deretter Lillehammer.
 
På oppholdsrommet måtte jeg selv ta det i øyesyn, og da var det flere kolleger som måtte komme og kikke. Big%20smile
 
Nå kjører jo alle førere i Oslo type 69, så jeg tror f.eks. ikke at et ukjent tyskt lokomotiv ville gjort den samme suksessen.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.