MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Weblogg - Dan
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Weblogg - Dan

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 desember 2007 at 18:11
Hei Dan,
 
Fortsatt gledelig jul!  Denne tømmervogna ble riktig så fin, Dan!  Og detaljene, tro meg, de tar nesten like lang tid å montere. Men det gir fine resultater. Detaljene må være med. I det hele er det en fornøyelse å bygge disse vognene. Jeg holder på med min 7. nå...Min siste...er redd jeg får abstinens og må ha flere. Får håpe togbutikken og Svein R. har flere igjen LOL
 
Satt på hytta i julen og laget tømmer til et par vogner. Lager tømmer som ligner gran, med bark. Håper etterhvert å legge ut et par bilder.
 
Fortsatt GOD JUL, Dan !!
 
MJ-Hilsen Tom Lynga
Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 desember 2007 at 20:34
Hei Tom Smile
 
Tak - og godt nytår til dig.
 
Jeg er færdig med vognen og detaljerne tog rigtignok lidt mere tid end beregnet, men vognen er nu helt ok - synes jeg selv. Jeg har endnu ikke fået taget et foto af den, men det kommer.
 
Den næste Lps er på bedding!! sammen med så meget andet - feks. disse to danske Frichs maskiner.
 
Frichs treakslet HVJ 23 under færdiggørelse og Frichs fem akslet OHJ 21 (nmjk) næsten færdigrenoveret efter en "tur på gulvet" foto fra den 16. dec. 07
 
Godt nytår til alle
 
Dan
 
 


Edited by Dan Rasmussen - 30 desember 2007 at 20:37
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 februar 2008 at 16:41
Hei, jeg er vel litt sent ute med dette tipset men sånn for senere referanse: http://trips.rool.no/142175_tinnoset
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 februar 2008 at 19:10
Hei CarlfSmile
 
Tak for fine billeder. Måske bygger jeg en El 14 mere?
 
Også fine billeder på din hjemmesideClap
 
Mange hilsner
Dan
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 februar 2008 at 19:38
HeiSmile
 
El 13 feberen har nu bredt sig til det sydlige Sjælland. Formentlig er jeg den eneste i dette kongerige som er angrebet og derfor findes ingen mulighed for helbredelse. LOL
 
Undervognen er resten af en Roco Br 215 fra et startsæt, afkortet og tilpasset Limas originale EL13 overdel. Boggiesiderne fra Lima er slebet tynde og limet på de ligeledes tyndslebne Rocosider. Hjulene er 14 mm egerhjul fra en god ven, monteret på Roco`s aksler. Spejlene er fra egen smedie. Pufferne bliver fjedrene fra Weinert. Vinduesgitre fra NMJ. Sneplove, vinduer og elstik fra Morten h. Når modellen er "færdig" og prøvekørt sendes den til en kendt og meget dygtig lokomotivlakerer i det sydlige NorgeWink, for på rekordtid at blive til en EL 13 i gammeldesign.
 
 
Det er moro at ændre en ikke kørende, til en up to date og velkørende model.
En god ven sagde engang:
 
"Man kan ikke genkende godt håndværk - før der er spartlet og malet"Wink
 
Med modelbanehilsen
 
Dan


Edited by Dan Rasmussen - 24 februar 2008 at 19:45
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 februar 2008 at 19:01
Da spør jeg for ordens skyld: Har du fått ploger eller må jeg støpe?Wink
De andre delene er klare for postgang ......
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 februar 2008 at 19:46
Hei MortenSmile
 
Jeg har plovene, men skal du alligevel støbe, da tænk på mig, jeg har jo flere maskiner af typenWink
 
mange hilsner
 
Dan


Edited by Dan Rasmussen - 25 februar 2008 at 21:27
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 mars 2008 at 19:46
HeiSmile
 
Så blev der atter lidt tid på gutterummetWink
 
El 13 fortsat
 
 
 El 13 tager nu form, selvom der er et stykke vej endnu
 
 
Modelbanehilsen
 
Dan
 
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
Strømmen View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 29 oktober 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 32
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Strømmen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 mars 2008 at 21:49
Hei Dan !
 
Kan du forklare litt nærmere om tilpasningen av undervognen til BR 215 loket. Er det nogenlunde enkelt og forkorte det ? Kuttes bare i endene ?
BR 218 skulle vel også passe ?
 
mvh
 
Steinar
Steinar
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 mars 2008 at 22:08
Hei SteinarSmile
 
Undervognen er kuttet både i enderne og på midten.
 
  1. På midten for at få den korrekte bogieafstand. Bogierne "klempt" på undervognen og derfor er du nød til benytte disse fæster i begge ender.
  2. I begge ender er den afkortet for kunne få undervognen på plads uden at skade sneplovene.
Det lyder vanskeligt men er det ikke!!! Delene limes nemt sammen med to- komponentlim.
 
Jeg kan i løbet af weekenden lægge et foto af undervognen her på bloggen. Samtidig kan jeg også redegøre videre for arbejdet med undervognen.
 
Mange hilsner
Dan
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 april 2008 at 22:33

Fintenking og god planering trengs for å lakkere en el 13 i gammel design rød......samt sette det hele i et Danskt perspektivWink

 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 april 2008 at 23:01
Hei  MortenSmile
 
Herligt billede.
 
En dansk kunstner beskriver fintænkning som et fænomen som er meget udbredt hos han-løver.
 
En hanløve lægger sig i skyggen, tænker og filosoferer over tilværelsens muligheder og beværlighederLamp.
Når solen når ham - rejser han sig og går hen - i et nyt skyggefuldt sted og tænker videre. Alt praktisk arbejde er overladt til kvinderne. 
 
Jeg håber du ikke overlader alt det praktiske til kvinderne og at du overfører al din fintænkning til min El 13. Wink
 
Perspektivet tegner helt fint - pas dog på stregerneLOL
 
Fortsat god weekend.
 
Dan
 
 


Edited by Dan Rasmussen - 26 april 2008 at 23:04
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 april 2008 at 23:11
Originally posted by Dan Rasmussen Dan Rasmussen wrote:

 Alt praktisk arbejde er overladt til kvinderne. 
 
 
Hjemme hos meg,ber jeg kvinnene kle på seg,ta med søppla ut og gå hjem.....LOLLOL
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 april 2008 at 23:58
Hvorfor står du derude i regnværet svigermor - gå dog hjemLOLLOLLOL
 
 
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 april 2008 at 00:12
Min bror Magnus har en dørmatte hvor det står skrevet: Stå ikke der og frys,gå heller hjem.....LOL
 
visste du forresten at den enkleste måten å få en blondine til å få blått øye og brukket nese på frivillig er: bare vift litt med snurrebassen (penis) under glassbordet, så gjør hun skaden selv...LOLLOL
 
EDIT: skrive leif


Edited by morten.h - 27 april 2008 at 00:22
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 april 2008 at 08:53
Og så lige fra morgenstundenConfused 
 
Ved du hvorfor blondiner har vanskeligt ved at tænke?Lamp
 
- de har ingen p.... Cool
 
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 april 2008 at 09:41
ikke for og virke pervers men er det  de har ingen penis?
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 september 2008 at 00:56
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Fintenking og god planering trengs for å lakkere en el 13 i gammel design rød......samt sette det hele i et Danskt perspektivWink

 
 
 
 
.....for blåse litt liv i denne tråden igjen,ikke sant Dan?Wink
 
..etter å ha blitt litt full den ene kvelden,har loket omsider fått farge.....og det skjedde som følger :
 
 
Jeg valgte å sprøyte taket først siden det blir lettest å maskere da... ( over: ferdig primet og klar for lakk. under: taket er lakkert )
 
 
(under) El 13 er ganske lett å maskere,siden det bare er å følge takfalsen rundt loket.Det gjøres enklest ved å tape ca 1/2 cm over kanten. Der etter bare skjære langs falsen med en skalpell og fjerne den overflødige tapen.Da får du et skarpt fint skilleWink
 
 
..så er det bare å sprøyte i vei med gammeldesignrød....
 
 
...og fjerne maskeringenWink Det er nå SveinR skal komme til unsetning og hjelpe Dan med dekaler til dette loket.......to be continued...
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 september 2008 at 08:59
Nice denSmile. Blir den å beskue til helga? 
Da er det kommet en ny El13 i "oppstyla" klubben til Jon Einar, blir hardt å følge opp dette..
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 september 2008 at 10:51
Originally posted by SveinR SveinR wrote:

Nice denSmile. Blir den å beskue til helga? 
Da er det kommet en ny El13 i "oppstyla" klubben til Jon Einar, blir hardt å følge opp dette..
kan godt ta den med,men den mangler dekaler(som du må lage for Dan)Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 september 2008 at 11:52

Hei MortenSmile og andre

Jeg bliver helt svedigTongue der er meget vi almindelige dødelige skal leve op til.
 
Med modelbanehilsen
 
Dan


Edited by Dan Rasmussen - 03 september 2008 at 11:52
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 juni 2009 at 00:01

Er det noe fortsettelse på dette da Dan?

Hvordan er status på denne El.13? Jeg holder på med et likt prosjekt selv.
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 juni 2009 at 18:02
Hei ØrjanSmile
 
Nej - der ikke rigtigt noget fremskridt omkring EL 13. Ligesom så mange andre projekter, ligger den også lidt stille for tiden.
 
Lige netop nu drejer det sig mest om et gammelt hus, gamle biler og lidt golf Big%20smile 
 
Forhåbentligt bliver der mulighed for omprioritering og dermed skulle der gerne ske lidt mere på Mj fronten. Wink
 
Foreløbig ser jeg frem til ferie i Frankrig, Gardermoen træf og Kristianssand. (Måske ligger der her en katalysator for El 13Tongue)
 
Foreløbig ønskes alle en god sommer.
 
Mange hilsner
Dan
 
 
 
 
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 november 2009 at 09:41
Hvordan gikk det med el13?
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.