MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Vendesløyfe i Märklin Z
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Vendesløyfe i Märklin Z

 Post Reply Post Reply
Author
skyhawk View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 28 oktober 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 8
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote skyhawk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Vendesløyfe i Märklin Z
    Posted: 13 november 2007 at 21:52
Her blir det problemer .... dvs kortsluttning.   Noen tips.? Cry Dead Embarrassed
Back to Top
MagneH View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 27
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MagneH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 november 2007 at 23:03
mvh Magne H (ECoS II, Märklin C)

Bruk pengene mens du har dem. Når de er borte, er det for sent.
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2007 at 18:07
Märklin selger et skinnesett som eliminerer problemet. Katalog nummer 8993:

Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
baywatch4ever View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 11 mai 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 65
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote baywatch4ever Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 desember 2009 at 16:52
Blåser liv i en gammel tråd her, jeg. Har lenge lurt på det selv, hvordan det ville gå hvis jeg lagde en vendesløyfe. Skjønte jo med en gang at det blir kortslutning hvis man bare kobler det sammen. Fungerer oppskriften i svein sandos artikkel? Vil toget kunne kjøre gjennom sløyfen, eller er man avhengig av å stoppe i sløyfen, bytte om en bryter, reversere kjørekontrollen..osv? Hvor glatt kan en slik overgang gjøres. Jeg kjører ikke digitalt.

Edit: Hvis man leser alt, så får man svar på mye. Skjønner hvordan det funker nå. Da er vel egentlig spørsmålet om det funker greit?

Edited by baywatch4ever - 18 desember 2009 at 17:23
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 desember 2009 at 00:18
Nå har man fått automatiske polvendere i nyere tid, som gjør polvendingen uten at man behøver å tenke på den. Vi har et par slike i drift i TMJK-anlegget. Lenz lager i hvert fall en slike, kanskje flere andre også. Disse virker ok for digital drift. Om de virker for analog vet jeg ikke.

Når det gjelder "min" oppskrift på vendesløye, så fungerer den ok og den fungerer som jeg skriver uten at man behøver stoppe toget: " som ikke krever stopp av toget noe sted under vendingen." Det bør vel være greit nok. Billig løsning er dette også, men dette er altså for analog drift.
Svein S
Back to Top
baywatch4ever View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 11 mai 2009
Location: Norway
Status: Offline
Points: 65
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote baywatch4ever Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 desember 2009 at 00:53
Ja, men det høres bra ut! Jeg kommer til å gå for analog drift på mitt anlegg, så da følger jeg din oppskrift:-)
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.