MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Klubb blogg/hjemmeside hos MJF
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Klubb blogg/hjemmeside hos MJF

 Post Reply Post Reply
Author
Ove I Hagen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 06 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 40
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ove I Hagen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Klubb blogg/hjemmeside hos MJF
    Posted: 28 oktober 2007 at 13:54
Hei
Vi i HOB har noen gamle Web sider som er forholdsvis tungvint å betjene/Administrere.
Jeg lurer på om det kunne vært mulig å videreutviklet Blogg funksjonen,
 til at klubber kan ha egne hjemmesider via MJF sin server og forumet.
 
f. eks så kunne klubber som var interessert fått et eget underforum hvor de kan opprette egene tråder om klubben , prosjekter etc.
En slags klubb blogg.
Det ville medføre at det blir mye enklere å oppdatere/administrere siden, man er ikke avhengig av en/fåtall personer som kan drifte/oppdatere siden.
Alle medlemmene har da mulighet til å oppdatere siden og opprette tråder, samtidig som andre kan legge inn komentarer.
En i klubben bør kunne være admin. for underforumet.
 
 
hadde dette vært en passende oppgave for MJF?.
 
 
Ove I Hagen
www.entusiasten.net

Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 oktober 2007 at 14:04
Vi nettgruppen har sett på løsninger for dette, men har foreløpig ikke kommet fram til noen konklusjon. Men det er absolutt interessant!
Jeg kan ikke love noe, men vi fortsetter å se på hvordan sånne ting kan gjøres. Selv har jeg et håp om at vi skal få til noe i løpet av det kommende året.
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 oktober 2007 at 23:18
Et "underforum" her på forumet er ikke noen teknisk umulighet. Man må bare bestemme seg for om det ønskes et forum hvor kun medlemmer av klubben kan se og skrive, et rom hvor medlemmer kan skrive og ikke medlemmer kommentere, eller et rom hvor medlemmer kan skrive og alle andre lese.
Det er selvsagt mulig å gi hver klubb et rom av hver type og...
 
Om det ønskes noe slikt så send meg et PM Ove så skal vi se hva vi kan få til litt raskt... Men når det gjelder mer komplette web-sider utenfor dette forumets løsning men på MjFs serverplass så må nok Henning, Morten Pelle og Einar (noen fler?) i webgruppa legge hodene sine i bløt og komme opp med en teknisk løsning først Wink
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.