Mini Led,s |
Post Reply |
Author | |
Bo11
Veteran Joined: 25 august 2007 Location: Sverige Status: Offline Points: 417 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 27 oktober 2007 at 20:08 |
Här kommer prövningen, ni kan se denna lilla enhet med ett ben som jag har lödat dit. I jämförelse med en tändsticks ask.
Hålet i signaltavlan är 2.3mm Huga Huga Edited by Bo11 - 27 oktober 2007 at 20:10 |
|
Lars Gjertsen
FREMO-forummedlem Joined: 30 oktober 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 744 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bortsett fra velsignet totalt fravær av parkinsonisme, null kaffe, hvilepuls på rundt 50 - hva slags loddeutstyr (og utstyr forøvrig) brukte du??
Helt rått! Edited by Lars Gjertsen - 27 oktober 2007 at 20:23 |
|
Bo11
Veteran Joined: 25 august 2007 Location: Sverige Status: Offline Points: 417 |
Post Options
Thanks(0)
|
Jag har gått ifrån de mini led,s , då de är tänkta för ytmontering ej som jag hade tänkt. Då fick man fundera om och tänka att detta ska vara hanterbart istort sett i allra minsta skalan 1:220 exempelvis. Köpte in en ljusledare som jag har bockat på ett enkelt sett och kan där igenom ha ett styrkort med erfoderliga glödlampor ; Lysdioder osv som ljus källa. Här är ett litet exempel på min lilla test. Och det ska tilläggas att denna ljusledare är 2.5meter lång och tappar inte ljusets kraft.
Ljusledaren finns i 0.7mm tjocklek också.
Det ska sägas att detta inte fungerar bra i Ho skalan signaler , förutom marksignaler såsom Dvärg signaler. Vänl Bo |
|
Post Reply | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |