MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Mini Led,s
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Mini Led,s

Post Reply Post Reply
Author
Bo11 View Drop Down
Veteran
Veteran

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bo11 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Mini Led,s
    Posted: 27 oktober 2007 at 20:08

Här kommer prövningen, ni kan se denna lilla enhet med ett ben som jag har lödat dit.

I jämförelse med en tändsticks ask.

Hålet i signaltavlan är 2.3mm
Led är alltså 1.0 x 0.6mm

Huga Huga
 :cry:
Vänl  Bo

Edited by Bo11 - 27 oktober 2007 at 20:10
Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 oktober 2007 at 20:21
Bortsett fra velsignet totalt fravær av parkinsonisme, null kaffe, hvilepuls på rundt 50 - hva slags loddeutstyr (og utstyr forøvrig) brukte du??

Helt rått!

Edited by Lars Gjertsen - 27 oktober 2007 at 20:23
Back to Top
Bo11 View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bo11 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 november 2007 at 06:32

Jag har gått ifrån de mini led,s , då de är tänkta för ytmontering ej som jag hade tänkt.

Då fick man fundera om och tänka att detta ska vara hanterbart istort sett i allra minsta skalan 1:220 exempelvis.

Köpte in en ljusledare som jag har bockat på ett enkelt sett och kan där igenom ha ett styrkort med erfoderliga glödlampor ; Lysdioder osv som ljus källa.

Här är ett litet exempel på min lilla test.

Och det ska tilläggas att denna ljusledare är 2.5meter lång och tappar inte ljusets kraft.
Ljusledaren finns i 0.7mm tjocklek också.

Det ska sägas att detta inte fungerar bra i Ho skalan signaler , förutom marksignaler såsom Dvärg signaler.

Vänl  Bo

Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.