MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - FREMO-treffet i Arendal
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

FREMO-treffet i Arendal

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
halvors View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 787
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote halvors Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: FREMO-treffet i Arendal
    Posted: 08 november 2004 at 14:55

Vi vil bare minne om FREMO-treffet i Arendal i mars neste år. Se http://www.autoclassic.no/amjk/Fremoinvitasjon2005/Invitasjo n%20FREMO%20050304.htm

eller FREMO-Norge sine sider på www.fremo-norge.org

For dere som bygger stasjoner som dere regner med å ha driftsklare til treffet, og gjerne vil ha med, er det praktisk om dere gir undertegnede et vink om dette i god tid før påmeldingsfristen.

Hilsen Halvor

Back to Top
halvors View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 787
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote halvors Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 januar 2005 at 09:31

Og så er det på tide å minne om påmeldingsfristene for treffet i Arendal i mars: Moduler dere kan tenke dere å ta med skal være meldt til undertegnede innen 16. januar, dvs. kommende søndag! Jeg vil gjerne også vite hva som kommer av lok og vogner vi kan bruke i trafikken på treffet.

Påmelding av deltakere må være meg i hende innen 20. februar.

Vi i AMJK ønsker dere hjertelig velkommen til Arendal.

Et lite tips for dere som planlegger å bestille hotellrom: Gjør det snarest! Det er et åpning av nytt kulturhus i byen den helga, og sannsynligvis en del tilreisende...

Hilsen Halvor

Back to Top
halvors View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 787
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote halvors Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 januar 2005 at 15:10

Nå nærmer det seg planleggingen av modulanlegget i Arendal. Dere som tenker at dere vil ha med modul(er) til treffet må snarest melde fra om dette til undertegnede.

For dere som har hatt moduler med tidligere er det nok at jeg får greie på hvilke moduler som kommer. For nye moduler trenger jeg informasjon om lengde, vinkler og eventuell sporplan.

Vi ser fram til en hyggelig MJ-helg her i Arendal i mars.

Hilsen Halvor

Back to Top
halvors View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 787
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote halvors Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 februar 2005 at 17:41

Hei alle FREMO-venner.

Innen utgangen av denne uken vil vi gjerne ha påmelding fra dere som har tenkt dere på FREMO-treff i Arendal første helga i mars. Noen av dere har allerede meldt dere på med moduler og/eller materiell, og det er registrert.

Planleggingen av moduloppsettet er for det meste klart, og kjøreplanene er også stort sett klare. Så nå gjenstår det bare at dere kommer til Arendal og gjør denne helga så gøy og trivelig som vi vet den kan være.

Se forøvrig informasjonen på http://www.autoclassic.no/amjk

Hilsen Halvor

Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 mars 2005 at 12:18

Hei!

Er det lov å håpe på at det legges ut (trøste-) bilder for oss som dessverre ikke kunne være med i år???

Ellers håper jeg at dere som er tilstede får ett hyggelig og velykket treff!

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 mars 2005 at 21:37

Originally posted by Roger Roger wrote:

Er det lov å håpe på at det legges ut (trøste-) bilder for oss som dessverre ikke kunne være med i år???

Joda Roger, trøstebilder skal du få

Her er et par, flere kommer en annen dag...

Treffet var meget godt arrangert - som vanlig!
Bildet over viser anlegget, sett fra den ene endestasjonen på hovedlinjen.

Bildet under viser et "ekstratog" som gikk sent på kvelden, utenom det ordinære oppsettet.  En El14 med 22 boggivogner og 2 toakslede vogner på slep....  Godt det ikke er noen stigninger på et FREMO-anlegg 



Edited by Bjørn R Larsen
Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
halvors View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 787
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote halvors Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 mars 2005 at 12:42

Til alle dere som var med sist helg: Takk for besøket, og velkommen igjen. For alle dere som ikke hadde mulighet: Vi håper du kommer neste gang. Her et et par andre smakebiter:

En oversikt over anlegget fra det ene hjørnet

... og Skd214 i stallen i Grimstad.

Hilsen Halvor

Back to Top
Lars Gjertsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 30 oktober 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 744
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Lars Gjertsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 mars 2005 at 14:14

Tusen takk for at dere tar dere tid til å legge ut bildene til oss andre. Det ser ut som dere hadde det gøy! Anlegget ser veldig spennende ut, og bildet fra Grimstad er helt nydelig. Skikkelig sidebaneidyll, som jeg personlig er litt svak for. Bruk gjerne billedopplastningsknappen (denne  ) til flere bilder - den er heldigvis "nem" i bruk, slik at det går raskt og enkelt

 

Back to Top
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 mars 2005 at 18:57

Hei,

Takk for en hyggelig helg i Arendal. Fantastisk bra organisert og gjennomført.

Skal få lagt ut flere bilder senere

Arne

Back to Top
-TUR- View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 278
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -TUR- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mars 2005 at 00:43

Jeg hiver meg på:

Takk til alle arrangørene i Arendal for glimrende og vel gjennomført treff. Også takk til alle tilreisende med moduler, rullende materiell og godt humør!  Kort og godt man man vel si at uten arrangører og deltagere blir det intet treff!

Jeg vil benytte anledningen til å si at det er plass til flere!  Følg med for neste treff - meld fra og ta turen innom for å se om dette er noe du kan ha interesse av!

Mvh
en glad deltager!

-TUR-

Tore Urvik
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mars 2005 at 08:24

Hei !

Flotte bilder !  Og som vanlig vellykket, vil jeg tro !  Jeg skal prøve å komme meg nedover til Arendal neste år.

MJ-hilsen Tom Lynga

 

 

Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mars 2005 at 22:41

Så har jeg fått snekret sammen en side med 15 bilder fra treffet.

http://home.online.no/~bjornrl/arendal2005.htm

...og her er et lite "bonusbilde"...

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
KnuT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 364
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KnuT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mars 2005 at 22:53

Bjørn Runar,

dette så fint ut, tenker ikke på at det ikke er kjøreledning der - eller er det det?

Hilsen fra en som en gang ga opp forsøk på å lage kjøreledning

KnuT

Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mars 2005 at 23:01

Originally posted by KnuT KnuT wrote:

dette så fint ut, tenker ikke på at det ikke er kjøreledning der - eller er det det?

Nei, det er bare master på den stasjonen du ser på bildet.

Men, lenger bort på linjen lå Ganddal stasjon, og der har de lagt kjøreledning:

 

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mars 2005 at 08:22
Jeg er virkelig imponert over Fremo-modulenes standard!
Bjørn Egil
Back to Top
Urban Johansson View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 20 januar 2005
Location: Sverige
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Urban Johansson Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mars 2005 at 10:31

Hej Allihop!

Tack för ett mycket trevligt möte - och det var många snygga moduler!    Ett möte som definitift gav "mersmak"

Vi har lång väg  kvar att gå i Sverige.

Urban & Lena Johansson

Urban Johansson
Sverige


Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mars 2005 at 22:49
Originally posted by Urban Johansson Urban Johansson wrote:

Hej Allihop!

Tack för ett mycket trevligt möte - och det var många snygga moduler!    Ett möte som definitift gav "mersmak"

Urban & Lena Johansson

Takk, likeså!

Det var hyggelig at dere tok den lange turen for å besøke oss.  Og, at dere brakte med dere denne interessante "multistandard"-modulen.

Stå på og spre den gode "FREMO-sak" i Sverige!

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mars 2005 at 16:27
Jeg har lagt ut noen bilder på www.autoclassic.no/amjk nå.
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mars 2005 at 23:34

Flere bilder er lagt ut på sidene til Sandnes Modelljernbane Forening http://home.no.net/smjf/arendal_2005/smjf_arendal_1.htm

 

Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 mars 2005 at 00:51
Originally posted by aha aha wrote:

Flere bilder er lagt ut på sidene til [/
FONT]Sandnes Modelljernbane Forening /home.no.net/smjf/arendal_2005/smjf_arendal_1.htm">http:
//home.no.net/smjf/arendal_2005/smjf_arendal_1.htm



 



Utrolig mange fine bilder, Arne!
Dette må da være noe for MJ-bladet?
Spesielt mange bra nærbilder.

Og ikke minst: Kudos til alle dyktige modulbyggere som stod for
motivene!
Back to Top
ØyvindS View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 03 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ØyvindS Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 mars 2005 at 06:54

Hei Arne

Slutter meg til Håvard.

En meget, meget bra samling bilder. Og flere perler blant dem.

Bra!

mvh

Øyvind Strøm

Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 mars 2005 at 10:53

Åhh!!!! Hvorfor må Bodø ligge så sinnsykt langt unna alltid??? Savner å være med. Så sinnsykt med inspirasjon man får! Jobbet en god del med Grungen stasjon igår. Håper den får være med en gang!

Lurer på hva den lange lagerbyggningen er og hvem som har bygget den. Den er MEGET flott!!!

 

 

Modellhilsen

Claes
Back to Top
terje-o View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 260
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote terje-o Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 mars 2005 at 12:40

Du mener muligens Gann Potteri?

Det er bygget av Jon Einar Vistad.

 

MVH
Terje O 

Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 mars 2005 at 12:47
Det finnes vel ikke noen bilder fra El-avdelingens verktsted/lager på Ganddal? Den har jeg lyst til å se mer av. Håper det kommer noe som kan stå parkert der også

Edited by SveinR
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 mars 2005 at 17:12

Originally posted by Håvard H Håvard H wrote:


Utrolig mange fine bilder, Arne!
Dette må da være noe for MJ-bladet?
Spesielt mange bra nærbilder.

Og ikke minst: Kudos til alle dyktige modulbyggere som stod for
motivene!

Originally posted by ØyvindS ØyvindS wrote:


Hei Arne

Slutter meg til Håvard.

En meget, meget bra samling bilder. Og flere perler blant dem.

Bra!

Takk for det .

Dessverre ikke topp kvalitet på bildene. Men helt enig, motivene er det Fremo-byggeranne som skal ha ros for . 

Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 mars 2005 at 18:10
Originally posted by SveinR SveinR wrote:

Det finnes vel ikke noen bilder fra El-avdelingens verktsted/lager på Ganddal? Den har jeg lyst til å se mer av. Håper det kommer noe som kan stå parkert der også
Elavdelingen
Mere elavdeling
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Bjørn R Larsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 864
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørn R Larsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 mars 2005 at 18:59

Originally posted by SveinR SveinR wrote:

Det finnes vel ikke noen bilder fra El-avdelingens verktsted/lager på Ganddal? Den har jeg lyst til å se mer av. Håper det kommer noe som kan stå parkert der også

Et par bilder til...

Med vennlig hilsen,

Bjørn Runar Larsen

http://bjornrl.wordpress.com
Back to Top
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 mars 2005 at 20:25

Originally posted by SveinR SveinR wrote:

Det finnes vel ikke noen bilder fra El-avdelingens verktsted/lager på Ganddal? Den har jeg lyst til å se mer av. Håper det kommer noe som kan stå parkert der også

Hei,

Har ikke noen bilder fra treffet å vise, men her er noen fra klargjøringen av Ganddal modulene som får duge håper jeg .

Ser vi noe innunder på et treff i nær fremtid?

Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 mars 2005 at 22:56

NYDELIG!!!!!   jeg har fått sett et bilde før, men dette er bare kjempe.

Det er så stygg likt Sira at jeg tror de må ha trykket på kopimaskinen.

 

Bilder fra Sira med en kjenning under taket, har desverre ikke bedre bilder av selve byggningen, var jo ikke akkurat det som stod i fokus den dagen.

Vi får håpe en slik kommer på besøk til Ganndal snart da,  har funnet et drivverk. så nå er det bare småting igjen, men ting tar tid.

Så vi får håpe på at vi får se den på et av de kommende Fremotreffene, er jo bare helt utrolig bra moduler dere har/bygger. Så må nok ta en tur på et fremotreff for å kikke

 



Edited by SveinR
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 mars 2005 at 13:29

Hei Svein !

Ja, bare kom og kikk....det var sånn det begynte for meg også...skulle bar ekikke, og ble hekta. Var ikke med i Arendal denne gangen, men neste gang måååå det bare passe.

Det er utrolig mye fint å se på/fotografere, og det er et usedvanlig godt miljø i Fremo.

MJ-hilsen Tom Lynga

Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.