MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Rapport fra flysamlingstreffet
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Rapport fra flysamlingstreffet

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Rapport fra flysamlingstreffet
    Posted: 13 oktober 2007 at 00:28
15-20 arbeidsmaur har siden i formiddag klargjort treffet på Gardermoen.  For forumets deltagere har jeg påtatt meg å legge ut bilder.
 
 
Dette er en Cessna Bird Dog som ble brukt som observasjonsfly for det norske artilleriet til langt inn på nitti tallet.
 
 
Og dette er START; etter min mening flyet som var spiren til all militær flyvirksomhet i Norge.  Som ubåt offiser er jeg spesielt stolt av at det var Lt Dons fra vår første undervannsbåt som førte dette flyet - finansiert ved hjelp av innsats fra hans kolleger på KNM Kobben.
 
Men det er vel kanskje MJ bilder dere lengter etter?
 
 
Svært mange moduler har fått ben og har blitt koblet sammen i løpet av kvelden.  Et omfattende arbeid som tar lang tid og som krever mye testing før alt er klart til kjøring neste dag.
 
 
Da er det bra at vi både har med oss modulbyggerne og elektronikkspesialistene; her representert med hhv Aage Christiansen (t h) og PÅl A Olsen (t v).
 
 
Etter at anlegget er satt opp, skal alle tog gjøres klar på ulike stasjoner til åpningen av trafikkspillet i morgen.  Roar Børte har brukt mye tid i løpet av kveldet til å lage Togmeldingsskjema og andre viktige dokumenter. 
 
 
Her får Magne Lundegaard instruksjoner fra Bryngjengens læremester og treffets initiativtager (og planlegger/gjennomfører) Steinar Snøtun.
 
 
Treffet har også deltagelse fra utenlandske FREMO entusiaster; her representert ved MJF medlem Dan Rasmussen.  Han hadde tatt med seg 4 andre medlemmer fra sin lokale klubb som i løpet av kvelden hjalp Roar med togordrer, samtidig som de sørget for danske forfriskninger til de hardt arbeidende arbeidsmaur.
 
Nå skjønner jeg at savnet etter modulbilder fortsatt er stort.
 
 
En endestasjon under oppføring.
 
 
Da jeg forlot Gardermoen i 2215 tiden, var fortsatt en annen aktiv bidragsyter her på forumet i gledesrus over å få kjøre håndbygde og digitalstyrte messinglok med flott sammensatte godstog.
 
Gjett om jeg gleder meg til i morgen (i dag?!) 
 
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 oktober 2007 at 22:51
 
Den første kjøredagen på flysamlingen hadde gjennomløpt tre runder da jeg forlot gjengen i åtte tiden i kveld.  Men før all kjøringen ble anlegget testet og fikset for siste gang og nærmere 50 personer fikk sine instruksjoner fra arrangementsansvarlig Steinar Snøtun, Vognmester Roar Børte og, ikke minst, treffets myndige kontrollsjef - Knut Solemslie.
 
 
Alle glade, men spente, amatører fikk ekstraundervisning av Halvor Sannæs i utøvelsen av funksjoner som TXP (stasjonsmester) og lok/togfører, samt tilhørende dokumentasjon.
 
 
I løpet av dagen har jeg hatt en bratt lærekurve fra lok/togfører på gjennomgående godstog på hovedspor, via mer kompliserte tog og TXP til lok/togfører på godstog med omfattende skifting på sidebane. 
 
Her følger noen bilder med og uten kommentarer fra første kjøredag (Togmodeller bør det tas bilder av mens de står stille for å få god dypdeskarphet.  Siden togene som regel var i bevegelse har jeg ikke fått tatt mange gode modellbilder).
 
 
 
 
 
 
 
Midt på dagen (12-16) var flysamlingen og FREMOanlegget åpent for publikum.  NJK salgsavdelingens (Arne Olsens) Roco rundbaneanlegg var et stort trekkplaster for for alle barna som var innom.
 
 


Edited by Morten Jacobsen - 13 oktober 2007 at 22:52
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
LarsR View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LarsR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 oktober 2007 at 23:27
Man skulle nesten ha vært der selv, og blitt instruert som TXPSmile
 
 
Ser ut som en hyggelig messe, og jeg håper jeg en gang i fremtiden kan komme å se/gjøre noeSmile 
 


Edited by LarsR - 13 oktober 2007 at 23:29
Mvh LarsR
NSB Nordlandsbanen 1958 - 2010
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 oktober 2007 at 23:40
Originally posted by Morten Jacobsen Morten Jacobsen wrote:

 
 
Det her så veldig jilt ut. Flotte bilder.
Skulle gjerne ha vært der borte, men desverre for opptatt denne helga.
 
Hadde veldig sans for denne bygningen. Flotte farger og detaljer...
Håper på flere bilder Morten...Wink Og fra alle andre...
 
Ove 


Edited by Snikkaren - 14 oktober 2007 at 00:08
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2007 at 00:02
Hei!
 
Takker for raske bilder og en liten stemmningsrapport til oss som dessverre ikke hadde muligheten til å delta denne gangen. Jeg satser på å komme sterkere tilbake neste gang.
 
"Kuler og krutt", er det Mo stasjon som får smake "Blitz"en"? - Pål later til å gå i dekkning i hvertfall.
Stuka"en er kanskje litt overscaled i denne "settingen"... LOL
 
 
Utrolig bra bilde ihvertfall!!
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2007 at 01:11
Også jeg tok noen bilder i går og i dag:




















MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2007 at 01:30
Isaker stasjon med code 55 imponerte meg:

Svein S
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2007 at 20:12

FREMO treffet er over for denne gang.  Noen her i tråden omtaler det som en messe.  Det er det slett ikke.  Et treff er en samling entusiaster rundt et felles tema der alle er forventet å ta i et tak.

Takk derfor til alle dere som var med å planlegge, rigge opp, sette opp tog (og vognkort), være TXPer, lokførere, matfiksere, nedriggere, transportører mm.  Men mest takk til initiativtagerne, ruteplanleggerne og kontrollørene som la grunnlaget for alle de 7 (?) trafikkspillene slik at mange av oss fikk noen skikkelige utfordringer underveis.

Jeg har lært utrolig mye i løpet av helgen og jeg har hatt det skikkelig moro.   Det har vært spesielt hyggelig å treffe alle dere som jeg har sett navnet til i ulike MJ organer og dere som jeg har diskutert friskt med her på forumet.  
 
Nå gleder jeg meg allerede til mitt neste FREMO treff.
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
paolsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 71
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote paolsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2007 at 21:23
Originally posted by Morten Jacobsen Morten Jacobsen wrote:

...Jeg har lært utrolig mye i løpet av helgen og jeg har hatt det skikkelig moro. ...


Nyutdannet, men myndig og bestemt Txp på Mo!

Back to Top
paolsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 71
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote paolsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 oktober 2007 at 21:34

Thomas syntes det hele var litt skummelt og fant det tryggest å bli i stallen...

Back to Top
halvors View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 787
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote halvors Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 oktober 2007 at 00:31
Så er vi forhåpentligvis alle hjemme igjen etter en flott helg. Takk til dere som dro igang det hele, og vi kommer gjerne tilbake ...LOL
 
 
Hilsen Halvor
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 oktober 2007 at 10:42
Originally posted by Dag Cato Dag Cato wrote:

Også jeg tok noen bilder i går og i dag:





Nydelig bilde Dag Cato, og veldig beskrivende for et FREMO-treff - iallefall for humoren LOL

Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 oktober 2007 at 11:55
Her er flere av de bildene jeg tok

Hokksund stasjon med Knut Solemslie som txp. Tømmertog inn fra den østlandske sidebanen, trukket av en 18c-maskin.

Nattog på hovedlinjen og Isaker stasjon med Christer som txp på egen stasjon

Thorshaug endestasjon på den østlandske sidebanen. Svingskiven var motorisert med stepmotor og tilhørende elektronikk - imponerede.

Formannskandidaten fikler med vognkort på en av skyggestasjonene. I TMJK vil disse få navn Øvre og Nedre Fiklagard. Smile

Tømmertog inn på Flaten, endestasjonen på den sørlandske sidebanen.

Takk for hyggelige opplevelser og smaken på Fremo-konseptet.



Edited by ses - 15 oktober 2007 at 11:56
Svein S
Back to Top
Steinar Snøtun View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 22 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Steinar Snøtun Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 oktober 2007 at 19:56
Hei

Da er treffet på Gardermoen historie, og jeg vil på vegne av Skaarerbanens venner takke alle deltagerne for et hyggelig treff.
Det var med en viss spenning/forventning/bekymring vi nærmet oss innspurten. Det ble litt hektisk arbeide på modulene de siste dagene, men vi fikk på plass det viktigste, og de fungerte som forventet. Nesten.

Takk til dere som bidro med moduler og hjalp til med monteringen og demonteringen. Uten moduler og gode hjelpere, intet treff.
Vi vil spesielt takke Halvor Sannæs for alle gode råd i forkant og uvurdelig hjelp til kjøreplanene, og Roar Børte for alt arbeidet med fraktoppdrag og fraktkort.

Det var også mange nye på dette treffet, og jeg håper dere fikk en positiv og hyggelig opplevelse av FREMO og treffet. Trafikkspill med kjøring av tog etter rute og arbeid som TXP på stasjoner var en ny erfaring for mange, men de forskjellige jobbene ble tatt med iver og entusiasme.

Ser fram til å møte dere alle igjen i Arendal.

Hilsen oss i
Skaarerbanens venner.
Steinar
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 oktober 2007 at 21:49
tida strekker ikke til, men jeg håper å få lagt ut litt bilder i løpet av kvelden/morradagen.....
i mellomtiden kan man konstantere at det også på et FREMO-treff kan oppstå oppgitthet når en booster ikke fungerer eller en veksel må fikses:

--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Daniel Aune View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 august 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 oktober 2007 at 21:50

Ser nå at det ble skrevet "nedrigging kl14 på søndag" tidligere men jeg leste også at Det var åpent for publikum og se FREMO fram til kl16 på søndag.

Grunnet kirketur kom jeg ikke før kl14.

Jeg brukte 200kr og verdigfull søndagstid til å dra til Gardermoen for å se Fremogutta pakke ned lokene sine og rydde ledninger!!

Vurdere om jeg skulle dra i det hele tatt eller om jeg skulle nøye meg med bilder fra treffet..burde valgt det siste!

Joda, Fremo virker gøy, men dette ble nok mitt første og siste treff.....

Ble riktignok en sosial samtale med entusiaster 3 timer etterpå...men jeg dro jo også for Å SE!

Hilsen skuffet 15-åring som hadde gledet seg til å se type 18 og 21 i aksjon.....

PS: fly intereserer meg null...

Edited by Daniel Aune - 15 oktober 2007 at 22:43
Back to Top
-TUR- View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 278
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -TUR- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 oktober 2007 at 22:32
Synd å se at ikke alle fikk med seg at FREMO-treffet pakker sammen fra kl. 14, men det har stått veldig klart. Helt forgjeves er det da ikke å ankomme flysamlingen hele 2 timer før stengetid; det var jo mange flotte flymaskiner å se på (men det er nok en fattig trøst når det er FREMO man er kommet for å se)...
 
Men til temaet; rapport fra flysamlingstreffet. Jeg hadde desverre ikke med eget kamera denne gangen. Jeg fikk imidlertid aller nådigst låne kameraet til Kjetil for å få tatt ett bilde jeg synes beskriver FREMO-treffet bra. Da bildet er tatt i min TXP-pause, så er fotovinkelen der etter, men motivet viser da TXP Karlsen som instruerer en lokfører Lars Erik om hvilket tog han skal kjøre fra Östlien. Som man ser, så har lokfører allerede fått kjørekontrollen, og benytter samvittighetsfullt anledningen til å kontrollere at sporvekselene ligger rett før han setter toget i bevegelse. Dette er hva FREMO-treff handler om; gøy med tog, og spill mellom deltakerene.
 
Her%20sees%20TXP%20og%20Lokfører%20i%20aksjon...
 
Edit: Lagt til bildet.


Edited by -TUR- - 15 oktober 2007 at 22:47
-TUR-

Tore Urvik
Back to Top
kjodleiken View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kjodleiken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 oktober 2007 at 22:59
Kjære Daniel.

Aktiviteten på et FREMO-treff er nok for liten og saktegående for at det er spennende å bare se på. Jeg fikk selv skuffede kommentarer som "går den ikke fortere" hvorpå jeg forklarer tilbake at den gjør da det, men jeg har en arbeidsordre samt strenge spilleregler å følge.

For å få fullt utbytte av et FREMO-treff, vil jeg anbefale deg å delta på det. Det neste treffet blir sannsynligvis i Arendal, eller så er det langt fra umulig at Skårerbanens Venner nok en gang lager til et treff i ditt nærområde. Det er mange flotte mennesker å bli kjent med og felles for alle er at de mer enn gjerne hjelper en ung MJ-entusiast som deg, i gang.

Selv om du sier at det ble ditt siste treff, så håper jeg at vi kan bli kjent med deg i levende live, f.eks. på et treff
Med MJ-hilsen
Kjetil Sørlund
Modelljernbaneverket Stavanger Distrikt
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2007 at 00:05
Daniel!
 
Som Kjetil er inne på; et FREMO-treff er mye bedre å delta på enn å se på... På treffet på gardermoen var det jo satt opp gjerder som skilte publikum fra de påmeldte slik at det nok ville blitt mye avstandsobservasjoner av damplok du hadde fått...
 
Og når du klager over bortkastede penger; husk at det var nær 60 deltagere til stede på treffet som alle brukte både verdifull tid opptil flere dager før, under og etter treffet, for ikke å snakke om de andre utgiftene til transport, overnatting, deltagergebyr, mat osv... så de to hundrlappene og de timene du føler du har kastet bort blir peanøtter i forhold til de 60 deltagerenes kostnader...
 
Jeg er klar over at 200 kan være mye for en 15 åring, men med det interesseområdet du har i signaturen din så virker det bagatellmessigWink
 
Så oppfordringen er: meld deg på og delta på hele treffet neste gang muligheten byr seg så ser du nok snart gleden ved et FREMO-treff du ogTongue
 
 
 
Til alle andre som deltok vil jeg bare få takke for en hyggelig helg. Som Morten og andre her har pekt på; det er hyggelig å få ansikter til navnene her på forumet, og det er trivelig å få tilbringe tid i lag med så mange dyktige modellbyggere og entusiaster.
En takk også til Txp Urvik for å ha tatt et bilde av den pene siden av meg, i forhold til TxP skårviks bilde noen uker før treffetWink
 
Og til sist må jeg ikke glemme å takke arrangørene for et vel gjennomført treffThumbs%20Up
 
Om noen timer er det tømming av 15-20 moduler fra tilhengeren som står på planen, og med det så er høstens happening finito *sukk*
 
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Urban Johansson View Drop Down
Nykommer
Nykommer


Joined: 20 januar 2005
Location: Sverige
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Urban Johansson Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2007 at 08:34
Hej Allihopa!
 
Stort tack för en mycket trivsam och trevlig träff! Det var väldigt roligt att träffa både gamla och nya vänner! Smile
Ett mycket stort tack till Steinar & Co för en bra planerad träff Clap med ett mycket intressant trafikspel.
 
Och svaret på frågan - jag ångrar inte att jag valde Gardermoen framför Gävle - Treffen var super-greit! Thumbs%20Up
 
Vennlig hilsen
Urban Johansson
TXP Hokksund ;-) og kaffedricker :-o
 
 
Urban Johansson
Sverige


Back to Top
terje-o View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 260
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote terje-o Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2007 at 15:34
Ser at jeg selvfølgelig har gått glipp av noe stort ved å "hoppe over" et treff... Cry
 
Ser ut for å ha vært et kjempearrangement, med flere nye stasjoner, mange nye deltagere og god stemning! Big%20smile
 
Snakkes i Tyskland om ikke lenge !  
 
 
Med MJ-hilsen
Terje O
Modelljernbaneverket Stavanger Distrikt   
 
 
Back to Top
Oar"n View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 188
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Oar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2007 at 16:13
Slutter meg til takksigelsene.  Skikkelig gøy var det.
Og en særlig takk til Morten J som gir meg æren for mye av det andre gjordeBig%20smileBig%20smile    Sånn skal det være!

Og takk til Urban og danskene som gjorde dette til en smule skandinavisk treff.  Kanskje særlig til Dan Rasmussen som hadde med en hel eske med danske vogner med trådkoppel, enda det ikke kjøres med dette noe sted i Danmark meg bekjent. Det er ikke dårlig!  Vi sees neste helg, gutter.







Hilsen

Roar Børte
Back to Top
Daniel Aune View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 august 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2007 at 20:58
Hei, Tore, Kjetil og Eirik!

Innrømmer at jeg snakket litt før jeg tenkte

Beklager, Fremo ser utrolig morsomt ut, Hyggelige mennesker er det selvfølgeilig (noe jeg aldri har uttalt meg om!) og spennende modeller også!

Til slutt noe til Eirik, Det i signaturen gjelder et ord mange Mj-folk ikke forstår selv om du sikkert forstår det!

PRIORITERING!!!!!!!!!!!!!!!

Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 oktober 2007 at 22:43
Mvh Daniel

"Hvorfor ha Mona-Lisa på veggen når man kan ha en superline på Hylla"

Messinglok.
NMJ og micro-metakit.

Norsk og Tysk.
NSB 1955-85.
DR og DRG 1930-70.
 
 
Hva skjedde med Kongsvinger/Solør/Superline?
 
Magne H.L.
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
kjodleiken View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 13
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kjodleiken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2007 at 00:24
Originally posted by Daniel Aune Daniel Aune wrote:


PRIORITERING!!!!!!!!!!!!!!!


O, o, o. Eg forstod det og Tongue
Med MJ-hilsen
Kjetil Sørlund
Modelljernbaneverket Stavanger Distrikt
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 oktober 2007 at 17:26
Hei Alle Fremo gutter
 
Her sidder jeg på en campingplads i Stockholm på en lidt dårlig netforbindelse, men alligevel vil jeg på alle vi danskeres vegne sende en stor tak til alle i gæve Fremofolk. :-))  Tak specielt til Steinar Snøtum som har hjulpet os på den praktiske vej til dette træf. :-) 
 
Vi fik en` på opleveren og det er bestemt ikke sidste gang vi deltager på et Fremotræf. Flere af os er ramt af Fremobacillen og vi er allerede igang med at planlægge nogle moduler.!!  
 
Vi prøvede det meste og mine timer som TXP med hjælp fra Thomas, vil jeg sent glemmer.  Selvom jeg professionelt har arbejdet som Txp (for mange år siden) gav dette røde kinder og stresstærskelen blev nået flere gange!! Morsomt var det. :-)
 
Morsomt var det også at få sat ansigt på de af jer som jeg har diskuteret og udvekslet erfaringer med igennem de sidste par år.
 
Billeder har jeg/vi en del af, men det må vente til jeg hjemme i Danmark.
 
Tak til alle for dette fine arrangement.
 
Mange hilsner fra Næstved
 
Dan
Back to Top
halvors View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 787
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote halvors Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 oktober 2007 at 18:30
Noen flere bilder er nå lagt ut på http://www.amjk.no/ Tongue
 
Hilsen Halvor
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 oktober 2007 at 09:50


Vi trenger en Bm87 og en Gx til denne scenen. Sveeeeein?
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 oktober 2007 at 11:01
Originally posted by Mr Bridger Mr Bridger wrote:



Vi trenger en Bm87 og en Gx til denne scenen. Sveeeeein?
 
Jobber med sakenWink
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 oktober 2007 at 13:54
Originally posted by SveinR SveinR wrote:

Originally posted by Mr Bridger Mr Bridger wrote:



Vi trenger en Bm87 og en Gx til denne scenen. Sveeeeein?
 
Jobber med sakenWink
 
Svein!
Håper du har me noe slikt te Voll??
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.