MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hjelp med pinnacle Studio versjon 11
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hjelp med pinnacle Studio versjon 11

 Post Reply Post Reply
Author
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hjelp med pinnacle Studio versjon 11
    Posted: 07 oktober 2007 at 21:58
Dette er kanskje mer et dataspørsmål enn et om fotografering og billedbehandling. 
 
Jeg har brukt Pinnacle Studio i mange år til videoredigering (siden versjon 7 i 2000).  For noen måneder siden installerte jeg versjon 11 på en realtivt ny PC med MS Windows Vista.  I dag da jeg skulle redigere opptakene fra Bergensmessen ville ikke programmet starte.  Jeg fikk følgende feilmelding:
 
Programmet kunne ikke starte fordi programmets sidestillingskonfigurasjon er feil.  Se programmets hendelseslogg for nærmere informasjon.
 
Jeg har ikke brukt programmet særlig mye siden installasjonen i juli.  Etter feilmeldingen fant jeg ingen "hendelseslogg", og i frustrasjon avinnstallerte jeg og installerte programmet på nytt.  Samme feilmelding.
 
Noen som kan hjelpe?  Jeg har tenkt å filme på Gardermoen til helgen ogsåOuch 


Edited by Morten Jacobsen - 07 oktober 2007 at 21:59
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 oktober 2007 at 22:56
kjører du vista 64 bit?

hvis ja, følg lenken.

hvis nei....
tja....
jeg er på veldig usikker grunn. litt googling ga ikke (meg) noen konklusive svar, men flere nevner trøbbel med directx for den feilmeldingen du får (side-by-side på engelsk). Jeg vil tro pinnacle bruker directx ekstensivt.

et par mulige løsninger:
last ned og reinstaller siste versjon av directx

last ned uninstaller fra microsoft. Se om du har noe c++-greier installert. avinstaller dette. reinstaller pinnacle.

NB! DETTE GJØRES PÅ EGET ANSVAR!


--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.