MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - Roco Di5....fra dc til ac
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Roco Di5....fra dc til ac

Post Reply Post Reply
Author
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Roco Di5....fra dc til ac
    Posted: 06 oktober 2007 at 15:41

Har du fått det til Andreas?....eller skal jeg sette meg ned å disekere min og ta litt bilder...

"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 oktober 2007 at 16:02

Nope den er fortsatt hensatt i vitrineskapetTongue 

Tankene har virra mest rundt Volvo FM"en og en Roco RC bygd om fra DC til AC i det siste....

Edited by Andreas - 06 oktober 2007 at 16:07
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 oktober 2007 at 16:11
gi meg en liten halvtime.....skal ta noen bilder....du trenger bare å lodde tre punkter...

Edited by morten.h - 06 oktober 2007 at 16:12
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 oktober 2007 at 18:45

.....skru fast slepeskoen og tre ledningen opp igjennom det lille hullet i printplata....

....lodd ledningen fast til punktet du ser under...

avisoler hjulene ved å lodde en ledingstump (lilla her) på festene til kontakt "leppene".......skru loket sammen....tut og kjørWink

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 oktober 2007 at 20:49
Takk skal du haBig%20smile 

Var ikke ille dette...

Bare lurte, er det Roco"s korte slepesko du har satt på? Fant ut at Marklin sin ikke var det beste valget... Så da får jeg ta en tur i butikken på mandagen....
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 oktober 2007 at 21:13
det stemmer,kort Roco slepesko....

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2007 at 17:05
Hei igjen Morten,

Har bygd om nå... men som du nevnte på telefon var mulig jeg måtte gjøre noe med printplata... For den går ikke...LOL 

Var forøverig noe herk å få loddet fast lesningen fra slepeskoen... på printplata... lettere å lodde lps"er joLOL 
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2007 at 18:35

det stemmer det,vanskelig å se på bilde....men jeg har brutt kretsen etter loddepunktet på den lila ledningen ved å snitte forsiktig med skalpell....det er ganske lurt å bryte den siden slepeskoen er loddet til sammepunktWink

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2007 at 19:28

forresten Andreas...har laget den essensielle delen du trengte til Hallingjenta og RC loket.....hvor mange trenger du?

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2007 at 19:39
Thumbs%20Up

3-4 stykkWink 

Forresten på Di 5"ern, kapper du den igjennom? eller holder det med litt risping på oversiden?

Har fortsatt ikke fått det til å funke, kan virke som jeg har vært litt uheldig å lagd en liten skadeErmm Håper det lar seg ordne...

Edited by Andreas - 10 oktober 2007 at 19:41
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2007 at 21:00

jeg rispet til kretsen var brutt............4 stk ferdigWink

Morten Hagen
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2007 at 21:31
I fullt kjør igjen ser jeg, Morten....Wink

Ove

Edited by Snikkaren - 10 oktober 2007 at 21:31
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2007 at 23:25
Originally posted by Snikkaren Snikkaren wrote:

I fullt kjør igjen ser jeg, Morten....Wink

Ove
egentlig ikke.....er veldig mye messe arbeid for tiden,så fullt kjør blir det ikke på noen uker ennå...litt får jeg tid til dog...Wink

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2007 at 23:29

....som å hjelpe Andreas med noen fra DC til AC deler for El 16...jaggu passet den Wink

Morten Hagen
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.