MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Take a Model Train to Work Day 2007
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Take a Model Train to Work Day 2007

 Post Reply Post Reply
Author
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Take a Model Train to Work Day 2007
    Posted: 15 september 2007 at 10:29
Hei!
 
I delforumet "Humørsprederen og andre uhøytideligheter" (ett forum fritt frem for alle tema - humoristisk forum) går det for tiden en spørsmålslek i tråden "Evighets tema om mj", til forvilelse for noen og glede for andre.
 
I denne tråden har det kommet frem noen interessante momenter og synspunkter som kanskje fortjener å bli gjenstand for nærmere oppmerksomhet:
 
Originally posted by Roger Roger wrote:

Tror du det er mange i dette landet som har modelljernbane og interresse for denne hobbyen, som overhodet ikke er med i det "organiserte mj-Norge" (MJF, klubb eller annen sammensluttning)?
Originally posted by carlf carlf wrote:

Ja, garantert! Da både de som ikke bryr seg om å være en del av noe større, også er det nok mengder av yngre mj-ere som aldri har hatt noen kontakt, eller ikke vet om, det "organiserte" miljøet. Bør MJF gjøre mer for å trekke disse nevnte mørke-mj-mennesker ut i lyset?
Originally posted by Yngve Yngve wrote:


Det kan de helt sikkert, men jeg har ikke så mange forslag hva som bør gjøres...
 
Jeg er også av den oppfattning at det antakelig vis finnes store "mørketall" blandt (potensiellt) mj-ineresserte i Norge, og at man bør forsøke å å trekke disse frem i lyset ved å presentere hobbyen for dem. At det er en MJF-oppgave er utvilsomt, jfr. formålsparagrafen. - Men det er nødvendigvis ikke en oppgave for styret i MJF, da det er alle oss medlemmer som faktisk er og utgjør MJF. Jeg mener således at vi alle burde ta ett ansvar for å forsøke å profilere hobbyen vår på en mest mulig positiv måte overfor flest mulige potensiellt interesserte.
 
I den anledning kom jeg til å tenke på at World"s Greatest Hobby har lansert ett rekutterings- og holdningstiltak som heter Take a Model Train to Work Day. I år faller denne dagen på fredag 16.november i følge Model Railroader. Skal vi ta med ett modelltog, eller annet mj-relatert materiell på jobb fredag den 16 november i år, for å forsøke å fremme interessen og forståelsen for vår alles kjære hobby? Eventuelle bilder eller historier kan vi dele med hverandre i en egen tråd på forumet etterpå.
 
Jeg tar med tog på jobben den dagen.
Blir du med?
 
 
 
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 september 2007 at 10:34
Hehe, den der er en god en! Ja, klart jeg tar med et tog på skole og/eller jobb!
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 september 2007 at 11:10
Japp.... jeg har forøvrig både titt og ofte med meg MJ-relaterte ting på jobb.
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Daniel Aune View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 august 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 september 2007 at 11:55
Nei, ikke her i gården. Mitt billigste lok kostet 9000kr, syns ikke dette har noe på skolen min å gjøre... Da kan jeg jo heller invitere til modellkveld for de ukjente i eget hjem.
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 september 2007 at 12:30
og hvilket lok er det?
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Daniel Aune View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 august 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 september 2007 at 12:35
Di3.643 i Grønn med hvit stripe.
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 september 2007 at 12:44
Sett at jeg husker på det, så skal jeg ta med meg noe på skolen. Vi er en gjeng på 8 stk som har skaffet oss vårt eget grupperom i kjelleren på høyskolen, så jeg har ingen problemer med å ta med meg noe.

Det vanskeligste blir å velge hva jeg skal ta med....LOL
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 september 2007 at 12:50
Originally posted by Daniel Aune Daniel Aune wrote:

Di3.643 i Grønn med hvit stripe.



hehe jeg har di3 643 med hvit stripe og bare at det er roco sinLOL
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 september 2007 at 17:14
Hadde en modell av en tankvogn med vårt firmas logo stående på kontoret ett år uten at noen kolleger hverken spurte eller var synlig interessert.
Vet ikke om det er arbeidskulturen vår som er "anderledes" enn i USA, men det var tydeligvis en for stor barriere for enkelte å spørre en kollega om "leketøyet hans" i et ellers seriøst firma?
 
Har forøvrig kjørt runt med en stor "togstickers" bak på bobilen i snart 10 år. Ingen i Norge har kommentert dette bortsett fra en lokfører på Solørbanen som fløytet og hilste veldig da jeg stod på en rasteplass langs linjen en gang. - I utlandet derimot,  har jeg fått kontakt med flere pga. denne "sticker".
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2007 at 20:11
Hei!
 
Jeg bare minner om ar det er en knappt halvannen uke igjen til denne dag. Så langt ser det ut til at vi foreløpig er fire stykker som kunne tenke oss å "promotere" hobbyen vår på denne måten, og det er stadig plass til flere for å reklamere for mj som hobby.
 
Blir du med?
 
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2007 at 20:55
Hvis du husker på å legge inn en "reminder" dagen før, så skla jeg ta med meg opptil flere modller og et lite n-anlegg på jobb...
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
TomL View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 505
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote TomL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2007 at 22:17
Hei,
 
Jeg har visning av mj hver dag, jeg....Wink  Som bakgrunnsbilde på min pc på jobben. Får noen kommentarer, men de fleste tror det er fra en eller annen togtur jeg har vært på. En annerkjennelse for så vidt, for det er bilde av modeller i et landskap jeg har laget Embarrassed
 
Og jeg har hatt gleden av å lese gjennom hele Medlemsregisteret, og der har det dukket opp navn på flere personer i firmaet jeg jobber i, og som jeg ikke ante drev med hobbyen.  Men jeg har jo taushetsplikt, så jeg kan ikke si noe..Skap-mj"ere?
 
 
 
MJ-Hilsen Tom Lynga 
Det enkle er ofte det beste...
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 november 2007 at 16:07
Originally posted by Kjell H. Kjell H. wrote:

Hadde en modell av en tankvogn med vårt firmas logo stående på kontoret ett år uten at noen kolleger hverken spurte eller var synlig interessert.


Apropos, nesten off-topic, men vet noen her hvor man finner El.14 og teakvogner i modell på Oslo S. i våre dager?
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 november 2007 at 16:53

Går forbi der hver dag...

Når du går ned den første rulletrappen ned mot T-banen så er det laget en liten hylle med glass foran i betongveggen... der finner du en Lima El 14 gammeldesign med 2 og en halv Roco teakvogn...
Hilsen Andreas.   
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 november 2007 at 07:04
Flink Andreas, men tok sin tid før jeg la merke til den...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 november 2007 at 20:54
når er denne take a moddel train to work day da?
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 november 2007 at 21:11
Les første innlegg i denne tråden så kanskje du finner ut av det.Wink
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 november 2007 at 21:18
ja skall vi se..... 16 november kansje gammeltyskeren tar seg en tur  på skolen eller en halv død di5 som skall bli delelok til en di2 i nær fremmtid
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 november 2007 at 23:10
Blir vel til at jeg glemmer det hele, men finner det ut når jeg klikker meg inn en tur på forumet i løpet av dagen... Med det tragiske utkom at jeg dessverre må en tur ned i Trondheimsveien i lunsjenWink
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 november 2007 at 23:46
hehe husk og ha med deg 2 høvdinger daLOLLOLLOL
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,059 seconds.