MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Et par spørsmål om funksjoner
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Et par spørsmål om funksjoner

 Post Reply Post Reply
Author
Morten M View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Et par spørsmål om funksjoner
    Posted: 08 november 2004 at 07:50
Hæppers!

Joda, alt iorden.  Som jeg har forsøkt å gi uttrykk for lenger oppe (ikke lett å innrømme egne feil!!!), så var det jeg som overså at det allerede (voldsomt til trafikk her da) var blitt flere sider med aktive temaer.

Takk for oppfølging.

MVH

Morten
Back to Top
admin View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen


Joined: 30 oktober 2004
Status: Offline
Points: 69
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote admin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 november 2004 at 07:34

Originally posted by Morten M Morten M wrote:




2) "Greit nok" at det skal være "stramme tøyler" for alt som kan minne om kommersiell virksomhet; men hvorfor kommer ikke ModellCompagniets innlegg fra 031104 opp blant aktive temaer, selv om en ber om å få alle aktive temaer siste 30 dager?  Det var da voldsomt til siling....

MVH

Morten

Det innlegget (og alle andre innenfor angitt tidsintervall) skal komme opp, og ihvertfall for siste måned. WebWiz deler imidlertid aktive emner opp over flere sider dersom det er mange aktive temaer for den tidsperioden. Nederst til høyre finnes funksjonen for å "bla" gjennom sidene, også på aktive emner - men fant du det ikke selv om du bladde?

Back to Top
Morten M View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2004 at 23:40
Der var"n på plass!

MVH

Morten
Back to Top
admin View Drop Down
Administratorgruppen
Administratorgruppen


Joined: 30 oktober 2004
Status: Offline
Points: 69
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote admin Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2004 at 22:43
Og administrator ha etter beste evne lest (og forstått), så nå skal menyen på MJFs forside være synlig i Netscape også!
Back to Top
Espen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 255
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Espen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2004 at 17:56
Hei,

Dette er sønnen til Espen - jeg har sett på problemet, og det er relatert til nettstedet, og ikke Netscape/Firefox eller annet.

Problemet ligger i CSS-stilen til nettstedet, hvor det er spesifisert

.style1 {
  color: #FFFFFF; // Dette betyr at teksten blir hvit.
}

Og ettersom siden er laget slik at bakgrunnsfargen der (som egentlig skal være grønn) ikke fungerer, vil du ikke se teksten. Man kan "gå rundt" dette ved å trykke med musen nærme lenkene, og trykke Ctrl+A - da "velger" man alt teksten, slik at det blir lettere å se.

En permanent løsning for enhver bruker, dersom man kjører et Mozilla produkt, er:

Åpne c:Documents and SettingsrukerApplication DataFirefoxProfilesdefaultchrome og opprette filen userContent.css.

I denne skriver man følgende:

.style1 {
  color: black !important;
}

Dette *overstyrer* da reglene til mjf.no, og gir deg svart tekst istedet for hvit.

Dersom dere trenger hjelp til dette, kan dere besøke http://www.firefox.no for mer støtte.

Utvikleren av mjf.no kan også støtte seg til firefox.no for hjelp til å fikse siden slik at den fungerer i alle nettlesere.

Takk for tiden,

Vidar Braut Haarr
Back to Top
Morten M View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2004 at 16:46
Originally posted by Steen Steen wrote:

Har du sett at hvis du velger siste måned har du flere sider (4 sider i skrivende stund) å velge imellom


_Nå_ har jeg sett det!  Takk for hjelpen.

MVH

Morten
Back to Top
Jon S. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 24
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jon S. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2004 at 13:12

Netscape synes faktisk å ha noen svakheter i forbindelse med bruk av vinduer etc. For min del har jeg opplevd at pop-opp vinduer som jeg ønsker å lese, ikke dukker opp i Netscape, mens MS Explorer viser dem helt greit. Andre steder (nettbutikker) har handlevognen vært "låst" ved bruk av Netscape (men jeg har ikke sjekket om disse har fungert bedre med MS Explorer).

Mvh. Jon S.

Back to Top
Steen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 60
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Steen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2004 at 13:02

Hei Morten

Har du sett at hvis du velger siste måned har du flere sider (4 sider i skrivende stund) å velge imellom

 

Ellers kjenner jeg ikke noe til netscape - men det funker nå fint i IE

 

 

Steen Lorenzen
Modelltog AC skandinavia H0
http://www.modelltog.com
Back to Top
Morten M View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 november 2004 at 10:51
Hæppers

1) Litt på siden; men på MJF"s forside får jeg i Netscape ikke opp boksene til å klikke på i underkant av det grønne feltet.  Det gjorde at det gikk flere dager før jeg ble klar over at det faktisk var skjedd noe mer enn å låse alt gammelt og at det lå beskjed om at det ville ta en dag eller to (den beskjeden ligger der jo fremdeles....).  I IE fungerer det OK.  Feil hos meg eller på MJF-sidene?

2) "Greit nok" at det skal være "stramme tøyler" for alt som kan minne om kommersiell virksomhet; men hvorfor kommer ikke ModellCompagniets innlegg fra 031104 opp blant aktive temaer, selv om en ber om å få alle aktive temaer siste 30 dager?  Det var da voldsomt til siling....

MVH

Morten
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.