MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Evighetstema om mj
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Evighetstema om mj

 Post Reply Post Reply Page  <1 56789 16>
Author
Daniel Aune View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 august 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 september 2007 at 14:59


Ja.
Moderne ellok virker så døe, det ser stiligt ut!

Husker når jeg som mindre så ThomasToget. Så Gordon, flying scotchmans fetter sleit med å trekke 2 toakslede tankvogner, 1 g4 vogn og 2 g2 vogner og en konduktørvogn!!!

Ikke helt realistisk men hvor mange t-vogner trenger man for å ha et fullverdig tømmertog fra 60-tallet hvis man kjører på en stor linje???

Edited by Daniel Aune - 10 september 2007 at 15:59
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 september 2007 at 07:25

Hei!

  • Ja, si det du..... Det kan kanskje være en idé å stille så pass konkrete spørsmål som det der i en egen tråd, alternativt på Postvogna eller Plattformen (NJK). Antall vogner man trenger i modell for å søke å gjengi ett spesiellt tog kan jo variere med anleggsstørrelsen og lengde på kryssningsspor, hentsstillingsspor osv. - Man ønsker jo ikke at "slerka" skal stå igjen på forrige stasjon, samtidig som den kjører inn på neste..... Også har man jo noe som blir omtalt som "3"er-regelen"; som går ut på at dersom man har 3 stk. av en vogn, så vil det se "mer" ut.
  • Skal du bygge ett stort anlegg?
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 september 2007 at 08:53
Ja. Kjæmpestort. Men det kommer vel an på om den andre brukeren av rommet får hjerteinfarkt eller ikke når hun ser de neste modulene som skal opp. Spesielt tror jeg den ene modulen som skal opp ihjørnet blir tung å svelge. Jeg har valgt en taktikk der jeg bygger først og spør etterpå. Det er lettere med tilgivlese enn tillatelse.....


Opererer du med eget MJ-budsjett, eller har du og hobbyen din "Delt økonomi"?


--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 september 2007 at 12:05
Nei, for min del har jeg ikke noe MJ-budsjett. Men har en vis peiling på hva som jeg kan bruke vær måned.
 
Har du opplevd skadder på MJ du har kjøpt på postordre? Skadder som skyldes posten?
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 september 2007 at 13:45
Hei!
  • Nei heldigvis ikke. Jeg har dog opplevd å få noe annet enn det jeg bestilte, men det skyldes min egen "dumhet". - Jeg leser innholdet i E-Bay-annonser langt grundigere nå enn tidligere.
  • Har du blitt "lurt" på ett mj-relatert internettkjøp noen gang?
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 september 2007 at 14:49
Nei det har jeg ikke, men har vært nær å inngå en handel som nå i ettertid viser at det uten tvil ville endt med det...
 
Det kan være en del penger å spare på å kjøpe gjenstander på ebay, qxl, tradera osv.... Selvfølgelig byr det også på muligheter til å få tak i modeller som ikke lenger finnes i butikkene.
 
Synes du de kronene man eventuelt sparer på å handle slik er verdt risikoen det kan innebære?
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Daniel Aune View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 august 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 september 2007 at 15:22
Ja, men synes også det kan være en fin mulighet til å kjøpe utgåtte Superlinere til en IKKE NMJ-pris men tvert imot til en Superpris!

Er det tryggere å kjøpe dyre modeller enn f.eks lima på b-markedet, siden dyre ofte er blitt spesielt godt behandlet??

Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 september 2007 at 15:43
Hei!
 
  • Ja, det vil jeg tro. Jeg antar at enkelte mj"ere behandler det dyreste materiellet sitt med mer omhu, enn det billigste. Men dette er jo ingen regel da mange mj"ere behandler alt utstyret sitt like pent.
  • "Slår man bena under" norske mj-forhandlere dersom man handler mye av materiellet sitt via nettaksjoner, forutsatt at vi ikke snakker om forlengst utgåtte modeller?
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Daniel Aune View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 august 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 september 2007 at 16:22
Hei!

HVIS jeg forsto rett, nei man velger jo hvor man kjøper matriellet selv men det er litt gøy å bli sett på som "fast kunde".

Er det enkelt å bli medlem i cmb models og få bli med på nettauksjoner der?????
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 september 2007 at 17:59
Originally posted by Roger Roger wrote:

  • "Slår man bena under" norske mj-forhandlere dersom man handler mye av materiellet sitt via nettaksjoner, forutsatt at vi ikke snakker om forlengst utgåtte modeller?
 
Vil tro Roger mente at dersom man handler mye av toget sitt fra nettbutikker/nettauksjoner i utlandet, vil dette skade norske  mj-forhandlere...
 
Kan svare Ja på det spørsmålet, jeg vil si det er ganske logisk at dersom man velger å kjøpe i utlandet støtter man ikke norske forhandlere i det hele tatt. Hadde alle bare handlet i utlandet hadde vi ikke hatt norske forhandlere... Kanskje noe å tenke på når man tror man kan noen futtige kroner på å handle noe i utlandet fremfor her hjemme...
 
Har du noen gang tenkt over det når du har handlet fra utlandet?
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Daniel Aune View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 august 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 september 2007 at 22:42

Originally posted by Roger Roger wrote:

Hei!



  • Ja, si det du..... Det kan kanskje være en idé å stille så pass konkrete spørsmål som det der i en egen tråd, alternativt på Postvogna eller Plattformen (NJK). Antall vogner man trenger i modell for å søke å gjengi ett spesiellt tog kan jo variere med anleggsstørrelsen og lengde på kryssningsspor, hentsstillingsspor osv. - Man ønsker jo ikke at "slerka" skal stå igjen på forrige stasjon, samtidig som den kjører inn på neste..... Også har man jo noe som blir omtalt som "3"er-regelen"; som går ut på at dersom man har 3 stk. av en vogn, så vil det se "mer" ut.

  • Skal du bygge ett stort anlegg?



Gjelder dette Små godsvogner fra 30-tallet!?!?!
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 september 2007 at 08:04
Hei!
 
Det blir mange ubesvarte spørsmål nå....
 
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Jeg vil si det er ganske logisk at dersom man velger å kjøpe i utlandet støtter man ikke norske forhandlere i det hele tatt. Hadde alle bare handlet i utlandet hadde vi ikke hatt norske forhandlere... Kanskje noe å tenke på når man tror man kan noen futtige kroner på å handle noe i utlandet fremfor her hjemme...
 
Har du noen gang tenkt over det når du har handlet fra utlandet?
 
Ja! De mj-kjøp jeg har foretatt på internett er av materiell som ikke lenger er, eller aldri har vært, tilgjengelige fra norske forhandlere. Med frakt er det jo også begrenset hvor mye man egentlig sparer på å kjøpe varer som også er tilgjengelige hos norske mj-forhandlere.
 
Originally posted by Daniel Aune Daniel Aune wrote:

Gjelder dette Små godsvogner fra 30-tallet!?!?!
Svar ja, under forutsettning av at du tenker på "3"er-regelen". Dersom du har ett relativt stort anlegg med lange spor med høy vognkapasitet, kan man sikkert utvide dette til 4,5 eller 6 vogner. Anleggs-størrelsen er litt avgjørende.
 
Er du medlem av en mj-klubb?
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 september 2007 at 16:40
MJF! Og NJK, de har jo en liten mj-bit...

Har du/kunne du tenke deg å starte en mj-klubb?
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 september 2007 at 18:00
 
Ja det har jeg tenkt på, men så fant jeg ut at Asker mj-klubb var stiftet.
 
Men der i klubben kører de Märklin, så der ble det ikke medlemsskap på meg. Jeg kunne tenkt meg å starte et motsykke til Asker mj-klubb, hvor vi kjører dc.
 
 
Har du en "ekslusiv" modell fra det franske forlaget Edition Atlas?
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 september 2007 at 07:47
Hei!
  • Nei, det har jeg ikke.
  • Burde vi MjF-medlemmer bli flinkere til å skrive om det vi driver med hjemme, slik at Mj-Bladet kan berikes med flere artikkler?
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 september 2007 at 10:13

...



Edited by KjellAn - 20 november 2011 at 19:37
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 september 2007 at 10:54
Hei!
 
Det blir mange spørsmål her nå, Kjell.
 
Originally posted by KjellAn KjellAn wrote:

Spørsmål 1:
Synes forumdeltakerne at denne tråden blir meningsløs og uten mål og mening?
Bakgrunnen for spørsmålet mitt er nemlig at antall "fornuftige" tråder som legger opp til å diskutere et spesielt tema har blitt vesentlig færre den siste tiden. Enkelte har hatt lyst tiil å diskutere f.eks. superline-modeller og burde heller kunne gjøre dette i egne tråder.

En annen ting med forumene er vel at det for tiden er veldig få av de gode gamle forumdeltakerne som "gidder" å skrive her eller på de andre forumene.
 
Svar Nei. Dersom man synes en tråd er meningsløs, uten mål/mening eller uten interesse, kan man vel bare la være å lese i akkurat den tråden. Jeg leser heller ikke alle tråder på dette forumet, som f. eks. om digitalstyring da jeg selv ikke driver med dette.
 
Originally posted by KjellAn KjellAn wrote:

Spørsmål 2:
Hva skal til for at flere av forum-veteranene skal komme på banen igjen?

Siden Roger er en av de få som faktisk skriver mye her, så burde han sikkert ha noen gode idéer om hvordan andre kan trekkes med i forumdeltakelsen. Men noen ganger er svarene fra Roger dessverre preget av hans ensidige engasjement for MJF og bare hva denne foreningen kan gjøre for MJ-Norge.

MJF med sitt styre de siste årene, har dessverre vist dårlige evner å samle MJ-Norge. Det er bare å nevne kuppet av Norsk MJ-Forum, motstanden mot MJ-wiki, og styrets evinnelige hemlighetsstrategier ...

----

Derfor vil jeg til slutt anmode alle forumdeltakerne om at denne tråden avsluttes slik at man kan komme videre.
Skriv heller om MJ i vanlige tråder og under de vanlige kategoriene temaene hører hjemme ...
Ja, eller nei...?????
Forumdeltakelse er frivillig, og beror på den enkeltes ressurser i forhold til lyst til å delta, noe å delta med, og muligheten til å delta. Jeg tror derfor det er vanskelig å peke på en fasit om hvordan man skal få enkelte/flere til å delta.
 
Spørsmål:
Som tillitsvalgt, er det galt å vise engasjement og være opptatt  av hva denne foreningen kan gjøre for MJ-Norge?
 
 
 
Jeg er ikke ute etter å starten noen dabatt om emnene, da de forøvrig hører hjemme under delforumet for MJF-foreningssaker, men din fremstilling om NMJF, mj-wiki og det du omtaler som styrets evinnelige hemlighetsstrategier er både ensidige og gale.
 
Edit: Fjernet en trykke-leif


Edited by Roger - 14 september 2007 at 11:58
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 september 2007 at 11:32
Originally posted by Roger Roger wrote:


 
Spørsmål:
Som tillitsvalgt, er det galt å vise engasjement og vise engasjement og være opptatt  av hva denne foreningen kan gjøre for MJ-Norge?
 



Nei.

Har du noen gang forsøkt å forklare venner/familie/arbeidskolleger hva MJ-hobbyen går ut på og fått måpende ansiktsuttrykk til svar?
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 september 2007 at 12:05
Hei!
 
  • Det må jeg nesten svare Ja og Nei på. - Ja, jeg har forklart om hobbyen min til venner, familie og arbeidskolleger, men nei; jeg har ikke fått måpende ansiktsuttrykk til svar. Som oftest er tilsvarene ofte av mer anerkjennende karakter. Mange kommer også på tomannshånd i etterkant, og betror seg at også de har en modellbane hjemme som det kunne vært gøy å videreutvikle. - Spesiellt gjelder det de jeg jobber sammen med.
  • Tror du det er mange i dette landet som har modelljernbane og interresse for denne hobbyen, som overhodet ikke er med i det "organiserte mj-Norge" (MJF, klubb eller annen sammensluttning)?
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 september 2007 at 12:16
Ja, garantert! Da både de som ikke bryr seg om å være en del av noe større, også er det nok mengder av yngre mj-ere som aldri har hatt noen kontakt, eller ikke vet om, det "organiserte" miljøet

Bør MJF gjøre mer for å trekke disse nevnte mørke-mj-mennesker ut i lyset?
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 september 2007 at 14:40
Originally posted by carlf carlf wrote:

Ja, garantert! Da både de som ikke bryr seg om å være en del av noe større, også er det nok mengder av yngre mj-ere som aldri har hatt noen kontakt, eller ikke vet om, det "organiserte" miljøet

Bør MJF gjøre mer for å trekke disse nevnte mørke-mj-mennesker ut i lyset?


Det kan de helt sikkert, men jeg har ikke så mange forslag hva som bør gjøres... Sikkert noen her som ikke har noe imot å vise frem anlegget sitt, kanskje tipse lokalpresse/Norge Rundt/osv.....

Originally posted by KjellAn KjellAn wrote:


Spørsmål 1:
Synes forumdeltakerne at denne tråden blir meningsløs og uten mål og mening?
Bakgrunnen for spørsmålet mitt er nemlig at antall "fornuftige" tråder som legger opp til å diskutere et spesielt tema har blitt vesentlig færre den siste tiden. Enkelte har hatt lyst tiil å diskutere f.eks. superline-modeller og burde heller kunne gjøre dette i egne tråder.


Har bare lyst til å si min mening om denne tråden. Jeg syns spørsmål som går på personlige meninger/erfaringer er de som gjør seg best her. En del av faktaspørsmålene er det mange som ikke kan svare på, og da passer de kanskje bedre i egne tråder.


Glemte spørsmålet mitt:

- Har du noensinne vært på tv eller i aviser i forbindelse med hobbyen din?



Edited by Yngve - 14 september 2007 at 15:34
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 september 2007 at 19:53
Jaa! Østlandssendingen på NRK før Kråkstadmessa i 2007, to avisreportasjer etter samme messe i 2006 pluss to selvskrevne artikkler i MJ-Bladet. Så da venter jeg bare på å bli gjenkjent på gata

Spørsmål: Kunne du tenke deg å skrive (flere) artikkler til MJ-bladet?
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Daniel Aune View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 august 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 september 2007 at 22:34
Nei.....

Fikk EL11 i dag. Nydelig modell, kjører supert!
Har el12 kjørt noe annet sted enn malmbanen????
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 september 2007 at 22:40
vet ikke

har du bilder av el 11? daniel

går det an og få tak i plok skjærere til ho lok?
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Daniel Aune View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 august 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 september 2007 at 22:45
Skal prøve å skaffe noen, Stian!
Ja, har plogskjær på min el11, tror disse var å skaffe på NMJ en gang i tiden i løs pose...ikke nå DESSVERRE!
Bruktmarked, andre produsenter??

Er det riktig tidsmessig å kjøre di3.642 i gammeldesign anno 1968??
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 september 2007 at 22:47
det er det vell

jeg mener bilder av din el 11

og mitt spørsmål er: synes du di3 stor front plog passer på gammeltysker?Smile
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Daniel Aune View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 august 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 september 2007 at 22:50
Jeg mente å skaffe bilder, stian.

Til ditt spørsmål:
Ja absolutt!

Er mange ellok i Norge basert på Tyske forbilder. Vet noen er, men er de i overtall???
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 september 2007 at 16:54
Hei!
  • Nei jeg tror ikke dette gjelder for flertallet av norske el-lokomotiver. Mange av dem er jo basert på svenske og østeriske typer/design, foruten de som er norske.
  • Skal man ta denne hobbyen så pass på alvor, at men ikke kan vektlegge detaljering av humoristisk karakter?
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Daniel Aune View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 august 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 september 2007 at 21:08
Hei!

Ja, absolutt.
Synes detaljering av TOGENE er helt greit, men en tre siders reportasje i Mj-bladet om åssen du lager "Nøkken" aka en jordklomp med litt gress på, eller et NORSKT MJ-blad med flere sider satt av på Utenlandsk Mj og det undertegnede vil kalle urelaterte mj-saker er ikke det undertegnede ønsker å forbinde med et norskt mj-blad.

Er det nå blitt for mye bilder enn skriv i Mj-bladet??
Samennlignet med da mj-bladet hadde 50 sider skrift og 1 bilde....
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 september 2007 at 08:07
Neeei... Jeg synes MJbladet er sånn akkurat passe. Mulig at det kunne vært mer tekst, men da må noen være villig til å skrive den. MJbladet blir ikke bedre enn det du gjør det til sjøl :)

Synes du MJbladet burde slås sammen med På Sporet?
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 56789 16>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.