MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Evighetstema om mj
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Evighetstema om mj

 Post Reply Post Reply Page  <1234 16>
Author
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 februar 2008 at 22:51
mj... som i modelljernbane?  har lurt på å fikse meg jobb på en butikk som formidler eller selger mj ja. men har gått litt vekk fra den ideen. vurderer nå å fikse egen smalspor bane som går litt opp i skogen allment åpen for folk som vil ta seg en tur. ellers har jeg utdanningsplaner innen nsb.

SPM: Hvor mye penger (ca) har du lagt i din egen og/eller andres MJ?
Back to Top
Per-Inge-2613 View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 14 desember 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 153
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Per-Inge-2613 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 februar 2008 at 21:32
MJ-kjøp jeg angrer på? Nei, egentlig ikke.. Eller, nå angrer jeg jo forsåvidt på det jeg har som er tyskt da, siden jeg konsentrerer meg om å kjøre norskt nå, men det blir gjerne litt feil å tenke slik? Er tross alt bare 3 lok og noen vogner jeg har som er tyskt...
 
Har du noensinne vurdert noe form for karriere innenfor mj? :)
MvH
Thomas Olsen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 februar 2008 at 20:59
Ja. Jeg bestilte en Marklin El 18 via en internettbutikk i Tyskland som selger brukt MJ. Da jeg bestilte stod det at det var et lok på lager. Dagen etterpå sender jeg en mail angående noe noe med frakta. Får et par dager senere en mail tilbake, hvor jeg får vite at han må først sjekke om modellen er på lager og at han skal komme tilbake til det i løpet av kvelden. Vel den kvelden ble både 1, 2 og 3 uker og jeg hørte ingenting. Sendte bare en mail og sa at dette virker såpass lite seriøst, at jeg droppet hele handelen. Vil ikke nevne butikken her, men dersom noen på død og liv vil vite det så send meg en PM.
 
Har du gjort et MJ-kjøp du har angret på i ettertid?  
Hilsen Andreas.   
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 februar 2008 at 19:07
Spørsmål?

Tar et jeg: Bestilt mj over interenett noen gang? Hva bestilte du, fra hvor, hvordan gikk det?
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
LarsR View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LarsR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 februar 2008 at 16:44
Originally posted by odin11 odin11 wrote:



hva er raumabanen?
 
Raumabanen er en jernbanestrekning som grener av fra Dombås på Dovrebanen, og fortsetter nedover Romsdalen til endestasjonen Åndalsnes. Banen er dieseldrevet, og trafikkeres av DI8 og BM93.
 
Forbindelse med buss videre til Ålesund og Molde.
Mvh LarsR
NSB Nordlandsbanen 1958 - 2010
Back to Top
odin11 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 desember 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote odin11 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 februar 2008 at 16:42
nei...

hva er raumabanen?
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 januar 2008 at 22:10
Ja... forrige gang var for ca. 5,5 time siden....
 
Har du noen gang reist med vetrantog på Raumabanen?
Hilsen Andreas.   
Back to Top
vetle1 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 februar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote vetle1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 januar 2008 at 21:13
Ja, jeg har tatt tertitten på jernbanemuseet på Hamar.
Jeg har også vert inne i førerrommet, det var varmt der!!
 
Har du reist med tog i norge i år?
Norsk, H0, likestrøm,1960, 1970, 1990-2006
Dovrebanen, Hovedbanen, Arendalsbanen, Sørlandsbanen

mvh Vetle
Forumet smalspor avd. Arendal
Back to Top
Jonas View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 november 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 416
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Jonas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 januar 2008 at 18:57
- Jepp. Mërklin tog med skinner. toget er i ustand og kun 1 vogn er igjen av et sett med 4 eller noe. settet er virkelig gammelt. skinnene får man ikke kjøpt nytt idag!

* Har du noensinne sittet på med et ekte smalspor lok? I norge.
Back to Top
Daniel Aune View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 august 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 januar 2008 at 18:11
JA!

Melodisk Death metal fungerer til alt!!
Men det er sjelden jeg hører på noe som helst musikk når jeg kjører tog...

Har du noe Mj utstyr liggende du aldri eller veldig sjelden kjører med??

Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 januar 2008 at 06:53
Nei, men pokker så mange jeg har kjøpt som har stupt i verdi! Eller, jeg kan jo nevne noen røverkjøp jeg har gjort, sånn som en av de røde, orginale Märklin skinnebussene, fra 50-tallet en gang. Der kjøpte jeg motorvogna for 150 peng, den er nok verdt endel mer!

- Har du noen spesiell musikk som du synes fungerer ekstra godt når du kjører små eller store tog?
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Daniel Aune View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 august 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2008 at 22:08
Nei, kjøper vanligvis fungerende modeller.

Har du kjøpt en modell som har økt i verdi siden??
Back to Top
vetle1 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 februar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote vetle1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2008 at 21:52
Ja, jeg har vert på Hamar flere ganger i livet.
Jeg besøker vanligvis jernbane museet.
 
Har du kjøpt flere oppussingsobjekter som du ikke har startet på enda?
Norsk, H0, likestrøm,1960, 1970, 1990-2006
Dovrebanen, Hovedbanen, Arendalsbanen, Sørlandsbanen

mvh Vetle
Forumet smalspor avd. Arendal
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 januar 2008 at 21:13
- Nei, har vel vært mest omvendt, manglet tilbud og ikke hatt råd til å takkke ja... Men så har jeg jo fått et par gode tilbud som har jort et nja til et tja til et rundende JA! Diverse opppussningsobjekter av noen Märklinlok har kommet inn i min lune favn på det viset.

- Har du noen gang dratt på ferie eller langtur over flere dager, der planene egentlig kun var togrelatert?

-
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 januar 2008 at 13:23
Hei!
  • Ja det kan jo hende, dersom noen vil lage ett ennå bedre annonseprodukt for MJF enn det vi bruker i dag. Dagens tjeneste er langt bedre enn den den erstattet, da den muliggjør treff på mj-produkter på andre annonse-nettsteder også. - Det var ikke mulig på den gamle "mj-børsen". Det er fordelaktig for selgerne at produkter som tilbys, når ett så stort potensiellt marked som mulig, samtidig som det gjør det enklere for brukerne og kjøperne å finne "alle" produktene sammlet på ett sted.
  • Har du noen gang gått til innkjøp av mj-materiell du egentlig ikke trengte, bare fordi du fikk ett tilbud så godt at du ikke hadde råd til å takke nei? -I såfall hva var det?
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Daniel Aune View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 august 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2008 at 18:49

Nei.


Er det noen sjanse for at vi igjen kan få et Selvstendig MJ-børsen istedet for disse Rubrikk-greiene??

Edited by Daniel Aune - 22 januar 2008 at 18:50
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2008 at 18:41
Originally posted by Roger Roger wrote:

Hei!
  
Spørsmål:
Tror du vi mj"ere har noe å lære av andre modellbyggere (som ikke driver med mj), og eventuellt hva?
 
 
Kan melde meg inn i tråden igjen, så får vi se hvor lenge det varer...Wink 
 
Svar: Ja helt klart. Alle modellbyggere uansett hvilket interessefelt har alltid noe å lære av hverandre. Smussing er noe de som driver med plastbyggesett er utrolig flinke på, hvis jeg skal nevne noe spesielt....
 
Spørsmål: Har du planer om å stille opp som utstiller på noen messe i fremtiden? 
 
 


Edited by Andreas - 22 januar 2008 at 18:41
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 januar 2008 at 15:27
Hei!
 
Man kan jo undres om det bare er krangler, som også i og for seg er urelevante i mj-sammnheng, som klarer å astedkomme evighetsdisskusjonene på dette forum?
Denne tråden her er langt mer mj-relevant og fruktbar, enn alle krangletrådene tilsammen, synes nå jeg i hvertfall. Uansett så ligger den faktisk i ett delforum som heter "Humørsprederen og andre uhøytideligheter", så får dere som ikke liker den, kranglefanter, eller ikke dere som ikke er i humør for den,  bare vende det døve øret og det blinde øyet til, og forsøke å overse den. Jeg gjør i hvertfall ett nytt forsøk, og svarer meg selv:
 
Originally posted by Roger Roger wrote:

Sett i lys av det tilgjengelige modeller som kan fornorskes i TT-skala/1:120 (se denne tråd), ville du gjort ett forsøk i denne skalaen dersom modellene var tilgjengelige på det norske mj-markedet? Dersom du eventuellt svarer nei på dette, kan du utdype med hvorfor?
 
Svar:
Jeg driver med H0, og er ikke så interessert i denne skalaen at jeg vil begynne å lete kloden rundt etter passende modeller. Kunne jeg fått tak i dem hos min mj-leverandør, ville jeg nok gjort ett forsøk med TT. Ikke noe stort, men ett mindre anlegg, kanskje til utstilling. TT-virker som en fornuftig og hendig skala, der den ligger mellom H0 og N. - Kanskje den kan tilby det beste fra "to verdener", med H0"s kjøreegenskaper i modeller vesentlig mindre?
 
Spørsmål:
Tror du vi mj"ere har noe å lære av andre modellbyggere (som ikke driver med mj), og eventuellt hva?
 
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 desember 2007 at 20:17
Hei!
  • Ja det har den! "Take a Model Train to Work day 2007" -, "Take a Model Train to Work - Hvordan gikk det"- og "Meningen med forum" - trådene er jo alle eksempler på det. Faktisk mer enn det, da det faktisk adstedkom ett konkret tiltak for å spre kunnskap og informasjon om mj som hobby.
  • Sett i lys av det tilgjengelige modeller som kan fornorskes i TT-skala/1:120 (se denne tråd), ville du gjort ett forsøk i denne skalaen dersom modellene var tilgjengelige på det norske mj-markedet? Dersom du eventuellt svarer nei på dette, kan du utdype med hvorfor?

 

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 desember 2007 at 07:25
Hei!
 
  • Nei. Jeg er i utgangspunktet i mot en styrt stansing av disskusjonstråder. - I hvertfall så lenge ønsket bare kommer fra én deltaker. De stanser av seg selv dersom deltakerne slutter å poste i dem, men "lever videre" dersom det fremdeles finnes ett ønske om å poste nye meldinger. Dersom man ikke er interessert i å lese innholdet i bestemte disskusjonstråder, må man jo bare la være å lese i akkurat den tråden (og ihvertfall poste meldinger i den).
  • Har denne disskusjonstråden muliggjort utdypende disskusjoner, dersom man har kommet inn på ett tema interessant nok for en egen (disskusjons-) tråd?
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
KjellAn View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1010
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KjellAn Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 desember 2007 at 06:51

...



Edited by KjellAn - 20 november 2011 at 19:43
hilsen KjellAn

Livesteam - Member of the Assosiation of 16mm Narrow Gauge Modellers
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 desember 2007 at 23:26
Originally posted by Daniel Aune Daniel Aune wrote:

Nei, bare konvolutter!

Akkurat slik jeg vil ha det

Er en EL2 fra fulgurex mulig å lage i og med at de har lagd en NESTEN lik??
 
nei, det vet jeg ikke
Føler du at det er mange av de samme som svarer her inne?
 
Og ønsker du at flere enn 5-6 skal svare på denne tråden, for å få et mangfold av bidragsytere og for å få en mere inkluderende "diskusjon/quiz"?
litt o.t. men men
Magne H.L.
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
Daniel Aune View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 august 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 desember 2007 at 21:54
Hei Roger, jeg ser at den øverste er ferrotrain og den nederste er Roco..
Back to Top
Daniel Aune View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 august 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 desember 2007 at 21:51
Nei, bare konvolutter!

Akkurat slik jeg vil ha det

Er en EL2 fra fulgurex mulig å lage i og med at de har lagd en NESTEN lik??
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 desember 2007 at 21:26
- Ja, jeg håper å faktisk kunne bygge. Jeg begynte litt i dag, men småpusling på Corsica modulene mine. Håpet er å gjøre det elektriske, og sette opp så jeg kan kjøre tog.


- Tror du at det ligger noe mj under treet i år?
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 desember 2007 at 21:22

Vil ikke anse det som veldig smart nei... I utgangspunktet er det ikke lett å bygge om AC lok til DC. De fleste Roco El 18 AC på markedet ble levert som ferdig AC varianter fra produsenten, er det lok som tidligere har vært DC, men som er bygget om burde det være mulig å bygge det tilbake til DC igjen... Alternativt kan du kjøpe et billig Re460 driv fra Roco og bytte om kåpene... Eller smøre deg med toldmodighet å vente på den nye utgaven som kommer en gang i framtiden...

Har du planene klare for hva som skal bygges i jula?
  
Hilsen Andreas.   
Back to Top
vetle1 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 februar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote vetle1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 desember 2007 at 20:30

Nei, jeg har reist så mange ganger til hamar at det ikke er sjangs for at jeg ikke kunne bli mjer. Det er også et norsk anlegg på Arendal stasjon med di 3 i nydesign og to b3 vogner, men det er veldig synn at stasjonen vanligvis er stengt når jeg er der og noen har fjerna di 3er"nCry

Det tok kansje litt tid å få tak i mitt første startsett, men jeg har alltid
hatt lyst å begynne med mj.                                    
   
Er det smart å bygge om Roco el 18 fra ac til dc
når prisen på loket er langt under ordinær pris?


Edited by vetle1 - 09 desember 2007 at 22:20
Norsk, H0, likestrøm,1960, 1970, 1990-2006
Dovrebanen, Hovedbanen, Arendalsbanen, Sørlandsbanen

mvh Vetle
Forumet smalspor avd. Arendal
Back to Top
Daniel Aune View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 august 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 379
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Daniel Aune Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 desember 2007 at 19:44
Min start på hobbyen var en dag hos NMJ i år 1998-99(husker ikke helt) da jeg med hjelp av Finn plukket ut det jeg trengte til et startsett. Det var et peco skinnesett med en lima el14 i Nydesign (i dag tenker jeg æsj-design) og to A3-vogner og en svær trafo.

Men jeg vil vel si at tog interessen har vært der fra første stund, så fikk jeg jo tretog på 3-årsdagen. "

Så svaret er vel NEI, for da jeg fikk mitt første togsett kunne jeg allerede alle tall og nummer fra NORSKE LOK OG MOTORVOGNER utenatt og visste utmerket godt hvilket design, epoke og sammensettning jeg ville ha.
Det var ikke et tilfeldig togsett under treet med utenlandsk matriell.

Har du brukt lang tid på å finne deg selv som Mjer???
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 desember 2007 at 19:33
Ja! Smalspor selvfølgelig! (www.phpbbserver.com/smalspor)

- Var din start med mj-hobbyen et startsett under juletreet (eller bursdagstreet, for de som har et slikt)? (Og ikke svar ja eller nei! Utdyp!)
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 desember 2007 at 18:56
Hei!
 
Det begynner å bli mange spørsmål som blir "hengende" nå:
 
Originally posted by Roger Roger wrote:

Kan du se på en modell om den er laget av messing (og ikke i plast eller hvitmetall), uten å ta i den for å kjenne materialet/vekten?
  • Nei, det kan jeg ikke alltid. Det er lett å se at en usmusset El. 13 fra Lima ikke er laget av messing, men det er ikke alltid like lett å se slike forskjeller på nyere lokomotiver i plast/hvittmetall som er bygget etter høye standarder. For å illustrere hva jeg mener:

Kan du se hvilket av disse Mh 6-modellene i H0e som er laget i hvittmetall/plast og hvem som er laget i messing?

 
 
Den ene er fra Roco (hvittmetall/plast) og den andre er fra det langt dyrere Ferrotrain (messing)
 
Fasitt: Den øverste er i messing, men den nederste har en finish så god at ikke jeg klarer å si at det ikke er messing bare ved å se på modellen.
 
Originally posted by futte futte wrote:

Hvorfor sender i ikke bare nogle SMS er til hinanden?
  • Nei, for det ville vel ikke være intensjonen med denne tråden, slik det fremkommer i det aller første innlegget.
  • Deltar du aktivt på andre mj-forum enn dette, og eventuellt i såfall hvilke?
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 16>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.