MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - cargonet
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

cargonet

Post Reply Post Reply
Author
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: cargonet
    Posted: 05 august 2007 at 01:29
Hei, er det noen som vet hvor jeg kan få tak i el.14 cargonet????

mvh

kokken
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 august 2007 at 10:29
NMJ laget Superlinemodell av El 14 Cargonet, bare et opplag på 50 stk. ble laget. Derimot finnes det dekaler, så et alternativ er omlakkering av en El 14 fra LimaSmile

Edited by Andreas - 05 august 2007 at 10:31
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 august 2007 at 12:34
Hei!

Lima produserte to forskjellige designvarianter av El 14 NSB Gods (senere det som ble Cargonet). Lima-loket er langt rimeligere enn den nevnte supermodellen, men gangegenskapene på Lima-modellen er samtidig noe dårligere. "Kåpa" på Lima-modellen synes jeg dog fremstår som fin.

Jeg registrerer at det for tiden finnes få Lima-modeller av El 14 tilgjengelig på markedet. Den kan fremdeles tydligvis skaffes i mellomdesign fra butikk.

Alternativet er da eventuellt å se om det dukker opp en Lima El 14 i ønsket design på bruktmarkedet, eller å anskaffe varianten i mellomdesign som må males og dekaleres om.

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.