MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Star Wars
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Star Wars

 Post Reply Post Reply
Author
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Star Wars
    Posted: 01 august 2007 at 22:47

Her for noen dager siden fikk jeg endelig en etterlengtet pakke fra Japan i posten........Har lenge gått å siklet på byggesettene fra FineMolds,de er utrolig detaljerte og holder en helt annen kvalitet enn de "gamle" settene fra AMT/Ertl og MPC.........Denne pakken,som inneholder X-wing,Y-wing,Tie figther,Tie interceptor og Slave 1 (Boba Fett versjon) hadde jeg hjem i postkassa for ca.1500 kr...

 
 
Egentlig hadde jeg tenkt å pusle med disse litt nå og da utover høsten og vinteren, det skal jeg også......men, den trangen som sier" må,bare må bygge en av de nå" kom over megWink  så de siste to nettene har gått med til å bygge SIENAR FLEET SYSTEMS TIE INTERCEPTOR. .......og for to timer siden,var den ferdig..... her er noen bilder tatt med mobilen...Wink
 
 
Modellen er i 1:72, er i plast,har blitt lakkert med tamiya farger og det har kun blitt brukt airbrush ....
 
 
 
....må si jeg gleder meg til å bygge de andre...Wink
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 august 2007 at 23:58
GLeder meg til fortsettelsen.
Selv har jeg opptil flere ganger holdt på å kjøpe Slave1 og kanskje var dette det jeg trengte av et spark bak.
Tie Interceptor, X-wing, Slave 1, Imperial Shuttle og Millennium Falcon er mine favoritter blant de mindre skipene.
Av de store er det ingenting som slår Imperial class Star Destroyer, og i særdeleshet Super Star Destroyer Executor, Darth Vaders flaggskip.

--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 august 2007 at 00:06
Har Millenium Falcon liggende (MPC)...og den blir nok liggende også,kjøper FineMolds sin utgave i steden når den er tilbake på lager.....samt at det ryktes at neste sett fra FineMolds er Shuttle Tyderium........skal poste bilder etterhvert som de blir ferdig.....neste man ut er Y-Wing,det byggesettet er perverst bra..Wink
 
 
 
EDIT: et par store Destroyere i 1:72 hadde gjordt segWink


Edited by morten.h - 02 august 2007 at 00:17
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 august 2007 at 11:04
Jeg hadde en stardestroyer en gang. Den var bitteliten. ca 40 cm. Den gikk forøvrig i tusen knas noen dager etter at jeg var ferdig med malingen og skulle bære den ned trappa..... 
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 august 2007 at 19:38
Har lignende å fortelle om mine X-winger, den første jeg bygde,ble bygget i en alder av 9 år etter metoden hvor du heller lim i esken,setter på lokket og rister godt.....så ser vi hva det blir ....mao ikke veldig braLOL Den andre jeg bygde,la jeg mange timers arbeid i og den ble driitbra i ca. 4 dager til den gikk i gulvet og er degradert til kjekt å ha deler i dag....
FineMolds sin utgave er 3. forsøket på å bygge en og denne gangen skal den ikke i gulvet (håper jeg)Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 august 2007 at 21:16
På toys"r us har de for tiden en god del starwarsmodeller (uten limsøl) til en ok pris.
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 03 august 2007 at 13:14

Er det Revell sine sett? Har tittet litt på de tidligere,men synes detaljeringen er litt dårlig til at jeg får lysten over meg til å bygge.......De jeg har fått tak i nå,selges egentlig bare på det Japanske markedet.Modellene er tro kopier av det som ble brukt i filmene.....Mr. Suzuki San(mannen bak FineMolds) har samarbeidet tett med George Lucas og ILM ved fremstillingen av modellene...."orginalene" har blitt scannet digitalt samt at orginaltegningene har blitt brukt.....jeg er ganske imponert over resultatet og detaljeringsgraden som ligger noen divisjoner over det jeg tidligere har bygd. Millenium Falcon settet består av 900 deler(massiv oppgave å bygge) og blir en helt hinsides rå modell.......Siden du lurer på Slave 1.....ta en titt her: www.hlj.com ,du finner Slave 1 i to utgaver samt noen filmsnutter du kan titte påWink



Edited by morten.h - 03 august 2007 at 13:14
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 august 2007 at 01:05

stay on target.........har fått litt blod på tann,selv om jeg skulle ha litt byggefri i sommerWink....men selv om jeg er på flyttefot,kan jeg jo bygge litt på kveldene og natta....og det gjør jeg...

 
 
spesial oppdatering for Einar
og alle andre Star Wars freaks......Y-Wingen ser slik ut nå,må være en hver rørleggers marerittLOL...ca.120 deler består det du ser av....førerhytta samt R2 uniten gjenstår før lakkerings og maskerings arbeidet blir påbegynt...
 
 
...fet sak,den kan bygges i tre versjoner,jeg har valgt Gold Leader.........mere kommer i morgenWink
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 august 2007 at 00:27

Sånn rett før jeg kommer med Y-wing rapport.........Når man pakker ut flyttelasset etter flere måneder hvor jeg har mer eller mindre bodd i esker,fant jeg noe annet......Darth Vader´s Lightsaber i The Empire Strikes Back utgave.....

 
 
dette er en tro kopi med lyd effekter og realistisk tenning og slukking....og den passer veldig bra til min Darth Vader drakt(full pakke)......hmmm,hvilken eske ligger den i tru....Wink
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 august 2007 at 00:35

.....har satt sammen resten av settet bortsett fra R2 uniten og laserkanonen...vinduer er maskert og hele skipet har fått en omgang med hjemmeblandet gråfarge....

 
 
 
(under) undersiden av Y-Wingen...
 
 
her er dagens status, maskeringen er fjernet og ca. halvparten av dekalene er på........så får vi se i morgen hvor mye jeg rakk i løpet av natta...Wink.....Har du noen bilder av dine modeller Einar?
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 august 2007 at 09:39
De var usansynlig stilige de modellene der. Jeg var og kikket litt på den Slave !-modellen, og tror nok det må bli en slik en....
Kan ta noen bilder seinere i dag, men de er nok ikke så fryktelig imponerende :) Jeg har en Millennium Falcon jeg aldri blir helt ferdig med.....
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 august 2007 at 13:03
Hei!
 
I ett forsøk på å gjøre denne interessante disskusjonen litt mj-relevant kan det jo nevnes at Fine Mould sine modeller er i skala 1:72, og egentlig ikke så alt for langt unna H0. Med disse modellene og figurer i passende størrelse fra MicroMachines, kunne Star Wars derfor egentlig vært ett interesant tema for en modelljernbane (uten egentlig forbilde).
 
For noen år tilbake produserte ER-Models ett Monotog i H0, og det kunne vel kanskje vært ett passende kommunikasjonsmiddel mellom Mos Eisley og Mos Espa, over Docking Bay 94 og Anchorhead.
 
Og til skeptikerne som måtte mene at Science Fiction og jernbane ikke hører sammen, kan jeg bare nevne at i filmene (fra 1930-tallet) om George Lucas sitt forbilde til Star Wars, Lyn Gordon, dukker opp monotog i filmen Flash Gordon"s trip to Mars, fra 1938.
 
"Ta plass, dørene lukkes og must the force be with you."
 


Edited by Roger - 05 august 2007 at 13:11
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 august 2007 at 17:43
...for ikke å snakke om ur-klassikeren MetropolisWink......en kan få ideer til et lite Star Wars anlegg,Roger......men på en annen side er dette postet under "andre tema" og trenger ikke være mj-relatert og dermed heller ikke sette griller i hodet på meg....LOL
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 august 2007 at 00:00

Går litt tregt om dagen,flytting tar mye tid.......men jeg har omsider fått på alle dekalene til Gold Leader,litt morsomt er at "battle damage" følger med som dekaler,med litt trylling i form av vasking,litt airbrush,litt pigment samt tørrbørsting,tror jeg de vil gi en ganske bra effekt....

 
 
undersiden.....
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 august 2007 at 09:40
starwrshylleHei MOrten, her kommer et bilde av starwarshylla mi. Seks micromachines, En nesten ferdigmalt tie-interceptor, Imperial Shuttle og div lego. I tillegg har jeg en Millennium Falcon som jeg ikke klarer å bli ferdig med, og som heller ikke har plass i hylla men som skal henge i taket....
(nedenfor skimtes Marklin/lima-hylla, og under der igjen finnes en N-skala og HO likestrømshylle).
Jeg liker hyller.....
(når jeg er ferdig med å sette sammen modulene mine og ferdig med å legge panel i gangen,(er ferdig med tre av seks) skal jeg få ut et litt bedre bilde
 av iallfall TIE-interceptoren min......


Edited by einjen - 07 august 2007 at 09:42
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 august 2007 at 10:06
Hei!
 
Nå kan det jo la seg gjøre å kombinere H0- og N-skala hyllen med Star Wars hyllen. Wink
 
Siden du liker Slave 1 Einar, kan jeg nevne at denne finnes i "nesten" H0 skala. AMT/ERTL/Airfix har laget denne i 1:85 skala.
 
De samme firmaene lagde også to dioramasett med tema Hoth i "nesten" N-skala:

Ellers kan jeg anbefale en internettside som heter Star Wars Models.

Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 september 2007 at 21:30
vel.....denne tråden har ligget død en stund...og det er nok min feil....(adrenalin junkie som jeg er...og 7 eller 8 gangen jeg kvester meg skikkelig) er jeg nå i stand til å gjøre ferdig Y-wingen.....samt at jeg har noen til på lur....fortsettelse følger......
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 september 2007 at 22:31
Hei igjen morten. Jeg spekulerte her en kveld på hva slags malings-utstyr du bruker for å dekorere modellene dine?

jeg fikk nesten ånden over meg nå, men oppdaget at lokket på svartmalingen min ikke var lukket skikkelig igjen (jeg har små hjelpere) og var tørket ut.....
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 september 2007 at 21:50

Hvis du ser på Tie interceptoren legre opp,ble det brukt airbrush på alle grunnfarger og pensel på effektene(vasking og tørrbørsting)...satte på dekalene før jeg la på effektene.......og avsluttet med ett tynt lag matt klarlakk fra airbrush.........hjalp det Einar?

Edit: bruker samme metode på Y-Wingen....


Edited by morten.h - 25 september 2007 at 21:53
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2007 at 20:57

Hvis det ikke var for varmt under messa i larvik, lovte jeg å stille i full Darth Vader uniform.....det ble for varmt i hallen,så dere som lurer på hvordan jeg hadde sett ut er svaret slik.....Lille Vader (Marcus) måtte også medWink

 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2007 at 21:26
Dritkult!
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2007 at 21:36
Originally posted by einjen einjen wrote:

Dritkult!
  Kødder du,ellerWink  Det er en avstøpning/replica av "Return of the Jedi" utgaven av Darth Vader.......Pleier å skremme vettet av alle ungene som ringer på døra når det er halloweenLOL
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 07 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 november 2007 at 21:56
Siden dette kun dreier seg om Star Wars kan jeg vel bidra med et feriebilde av meg selv og min datter tatt sommeren 2002:
 
 
Kraften var med oss!
 
Hilsen Petter
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 november 2007 at 13:03
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Hvis det ikke var for varmt under messa i larvik, lovte jeg å stille i full Darth Vader uniform.....det ble for varmt i hallen,så dere som lurer på hvordan jeg hadde sett ut er svaret slik.....Lille Vader (Marcus) måtte også medWink

 







Har Darth hvite sokker? LOL


Edited by Mr Bridger - 15 november 2007 at 13:03
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 november 2007 at 15:59
Ooooh, hvor mye kostet den? Det er jo jul snart
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 november 2007 at 18:51
Originally posted by Mr Bridger Mr Bridger wrote:

Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Hvis det ikke var for varmt under messa i larvik, lovte jeg å stille i full Darth Vader uniform.....det ble for varmt i hallen,så dere som lurer på hvordan jeg hadde sett ut er svaret slik.....Lille Vader (Marcus) måtte også medWink

 







Har Darth hvite sokker? LOL
  Sokkene er gråWink......tok ikke på meg støvlene
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 november 2007 at 18:55
Originally posted by carlf carlf wrote:

Ooooh, hvor mye kostet den? Det er jo jul snart
 
mener jeg ga ca 1000 dollar for noen år siden, mulig det ennå går å få tak i den......sjekk www.starwars.com , trur den ligger i webshoppen......
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 november 2007 at 11:51
Forøvrig: Er du noens far? (Hah! Tok du "an?)
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 november 2007 at 03:53
Originally posted by carlf carlf wrote:

Forøvrig: Er du noens far? (Hah! Tok du "an?)
.....har tømt slegga i mange damer opp igjennom åra,så det kan godt hende....Wink........ingen innnbetalingsblankett i posten så langt....ennåWink(tok du den...LOL)
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 juni 2008 at 23:04
Hei!
 
Jeg er klar over at denne tråden egentlig handler om Star Wars, men George Lucas" inspirasjonskilde til Star Wars var Flash Gordon. George Lucas ønsket i utgangspunktet å filme en nyinnspilling av Flash Gordon, men da han ikke fikk rettighetene, skapte han sitt eget "rom-eventyr" i stedet. Grunnen til at han ikke fikk rettighetene til Flash Gordon skal visstnok ha vært at King Features ikke hadde noen tro på at Lucas kunne kunne lage skikkelig sci-fi, og derved viderebringe "Flash Gordon-arven" på en skikkelig måte. - Så feil kan man altså ta, og jeg lurer på hva som ble sagt på styrerommet til King Features siden 1977......
 
I likeht med Fine Mould sine modeller i "nesten-H0-skala" 1:72, finnes også de forskjellige rakettene fra de gamle Flash Gordon-filmene i skala 1:72 også. De er ikke like avanserte og høyteknologiske, men allikevell. På følgende link kan man se modellene (man må scrolle litt nedover).
 
 
I mangel på nye mulige Star Wars-filmer, kan jeg nevne at den planlegges en ny og større Flash Gordon-film i 2010.


Edited by Roger - 28 juni 2008 at 23:08
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,086 seconds.