Stålskinner |
Post Reply ![]() |
Author | |
merc8 ![]() Nykommer ![]() Joined: 05 juli 2007 Status: Offline Points: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 28 juli 2007 at 01:19 |
Nysølv minner mest om messing - eldre Fleischmann light - og likner ikke helt på forbildet som jo er stål. Noen som vet om mulighter for stålskinner i H0 som ikke er Märklin?
|
|
![]() |
|
Arne Lie ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 09 september 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 262 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hei
Det visuelle kunne vært bedre og flere fabrikat burde levert skinnene brunierte. I farten husker jeg at Tillig gjør det. Spørsmålet om materialvalg i skinnestrengene har vært diskutert like lenge som vi har kjørt. Kortversjonen er vel at vi som brukere og fabrikantene gjennom prøving og deling av erfaring har landet på nysølv. Ledningsevne, oksidering, smussegenskaper og kostnad er vel noen stikkord. Siden jeg kjører DCC (digitalt 2-ledersystem) skal jeg avstå fra å mene noe om Märklins skinner :-)
mvh
Arne L
|
|
Arne L
HO,DCC-NCE,Norsk og Svensk,tog, og sporveier,ep.3-5.Mj-hobby i 60år. Redaksjonsmedlem mj-bladet. |
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |