MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

New Posts New Posts RSS Feed - EL13
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

EL13

Post Reply Post Reply
Author
perflo View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote perflo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: EL13
    Posted: 27 juli 2007 at 14:08
Mitt EL13 som jeg kjøpte for noen år siden er nå endelig ferdig. Nye pantografer, ny takkonstruksjon, hjemmelaget gitter på frontruten - fikk ikke tak i gitter - front med alle detaljer - slanger koblinger etc. samt speil og stigtrinn. Topp lyskasteren i fronten har fått seperat lys som styres av kretskortrele inne i loket, tenner og slukker ved hjelp av spenningsregulatoren. (Alle mine El-lok får strøm til lysene via pantografene, mens kjørestrømmen går gjennom hjulene). Sist men ikke minst nytt Faulhaber drivverk og ekstra vekt. Går som en drøm og ser fin ut.
Skal se om jeg får tatt et bilde å legge inn.Smile
Det var ikke gratis. Med litt innsats kan også Lima bli bra. Neste prosjekt er EL 14 som nå ligger i sine enkelte faktorer på arbeidsbordet.
perflo
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 juli 2007 at 14:55

Vindusgitter til både El13 og El14 får man kjøpt hos Togbutikken..

Mvh

-SveinR

Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
perflo View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote perflo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 juli 2007 at 14:58
Takk for det. Har forsøkt på Strømmen men de har vært utsolgt.
perflo
Back to Top
Bjørnar Berge View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Bjørnar Berge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 juli 2007 at 23:59
Korleis lagde du gittera? Må lage nokre Di3 gitter i TT so eg skulle gjerne fått nokre tips!
Back to Top
perflo View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote perflo Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 juli 2007 at 13:23
Jeg laget en ramme i 0,5mm kobbertråd med bein som kan stikkes inn i loket ved hjørnene i frontvinduene. Borret 0,5mm hull i hjørnene. Siden tredde jeg tynn spoletråd over det hele slik at det til slutt ble et gitter. Det første ble misslykket, men det andre ble noenlunde OK iallefall i påvente av å få tak i et ferdiglaget. Det var en tålmodighetsprøve.

Edited by perflo - 30 juli 2007 at 13:24
perflo
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.