EL13 |
Post Reply ![]() |
Author | |
perflo ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 25 juli 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 70 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 27 juli 2007 at 14:08 |
Mitt EL13 som jeg kjøpte for noen år siden er nå endelig ferdig. Nye pantografer, ny takkonstruksjon, hjemmelaget gitter på frontruten - fikk ikke tak i gitter - front med alle detaljer - slanger koblinger etc. samt speil og stigtrinn. Topp lyskasteren i fronten har fått seperat lys som styres av kretskortrele inne i loket, tenner og slukker ved hjelp av spenningsregulatoren. (Alle mine El-lok får strøm til lysene via pantografene, mens kjørestrømmen går gjennom hjulene). Sist men ikke minst nytt Faulhaber drivverk og ekstra vekt. Går som en drøm og ser fin ut.
Skal se om jeg får tatt et bilde å legge inn.
![]() Det var ikke gratis. Med litt innsats kan også Lima bli bra. Neste prosjekt er EL 14 som nå ligger i sine enkelte faktorer på arbeidsbordet.
|
|
perflo
|
|
![]() |
|
SveinR ![]() Fremo og MjF medlem ![]() Joined: 03 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 1215 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vindusgitter til både El13 og El14 får man kjøpt hos Togbutikken.. |
|
Mvh
-SveinR Det finnes en skiftetraktor til alt |
|
![]() |
|
perflo ![]() Medlem i MJF ![]() ![]() Joined: 25 juli 2007 Location: Norway Status: Offline Points: 70 |
Takk for det. Har forsøkt på Strømmen men de har vært utsolgt.
|
|
perflo
|
|
![]() |
|
Bjørnar Berge ![]() Viderekommen ![]() ![]() Joined: 11 november 2006 Location: Norway Status: Offline Points: 51 |
Korleis lagde du gittera? Må lage nokre Di3 gitter i TT so eg skulle gjerne fått nokre tips!
|
|
![]() |
|
Jeg laget en ramme i 0,5mm kobbertråd med bein som kan stikkes inn i loket ved hjørnene i frontvinduene. Borret 0,5mm hull i hjørnene. Siden tredde jeg tynn spoletråd over det hele slik at det til slutt ble et gitter. Det første ble misslykket, men det andre ble noenlunde OK iallefall i påvente av å få tak i et ferdiglaget. Det var en tålmodighetsprøve.
Edited by perflo - 30 juli 2007 at 13:24 |
|
perflo
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |