MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - En natt i Calvi
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

En natt i Calvi

 Post Reply Post Reply
Author
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: En natt i Calvi
    Posted: 23 juli 2007 at 13:15
Disse bildene ble alle tatt i de sene timer i byen Calvi på Corsica. Håper jeg kan få noen kommentarer på dem, dårlige kommentarer finnes ikke, alt er vel til hjelp.

Jeg observerer at gjerne himmelen ser litt krusete ut, jeg vet ikke hva det kommer av! Bildene er tatt i 5MP og redusert til 1024x768 format i programmet Paint.Net for deretter å bli lastet opp til flickr.com. Alle bildene og litt til kan man se på flickr kontoen min.

Bildene er forøvrig tatt med et Samsung Digimax A503.




Rest





Poisson





Poste





Jeff"s Dream





The Citadelle





Broken Dream





Moonwalk





Hold my Hand





An Cath Dubh (Grace)





Calvi-Cuba





Santa Maria Dream





Rest 2





Rest 3





Hold my Hand 2





Rest 2

Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
ben View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 139
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ben Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 juli 2007 at 13:55
Hei,
jeg synes bildene var bra, likte spesielt det med trappen og gatelyset, hvor venstre del av bildet er blåvitt, høyre grønt, og midten rødgult.
 
Bildet med benkene i høyre kant var også veldig bra, behagelig lys. Hadde vært enda bedre uten de to personene synes jeg, fordi det da hadde blitt enda mer tidløst.
 
Ben
Ben-Sigvald

SBB H0 og H0e DCC PC-styrt med Windigipet
Back to Top
traiNman View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 07 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 500
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote traiNman Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 juli 2007 at 22:06
I gamle dager når man benyttet film brukte man film med høy ISO-verdi (den gangen het det DIN eller ASA) når man skulle fotografere i dårlig lys. Filmen var mer grovkornet og bildene ble deretter.
 
De fleste digitale kameraer i dag justerer ISO-verdien automatisk når lyset er dårlig (kan ofte gjøres manuelt også). Da blir kvaliteten dårligere, mere støy og kornete bilder.
 
Kanskje dette er forklaringen siden du ikke er fornøyd med bildene? (Jeg synes de var bra, jeg)
 
Petter
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 juli 2007 at 11:23
Jeg brukte ISO 100 for å ta bildene, med stativ, uten blitz. Jeg brukte laveste ISO for å unngå den støyen du nevner. Nei, den krusningen jeg henvsier til tror jeg kommer fra et punkt i forminskningsprosessen, enten ved å forminske i Paint.Net eller opplasting til flickr. For bildene ser helt fine ut rett fra filene mine, bare ikke her.

Uansett, takk for kommentarer!
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.