MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Sandnes stasjon som FREMOdul
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Sandnes stasjon som FREMOdul

 Post Reply Post Reply Page  <1234 11>
Author
 Rating: Topic Rating: 2 Votes, Average 5,00  Topic Search Topic Search  Topic Options Topic Options
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 juli 2008 at 13:32
ok, kanskje jeg tar meg en tur og kikker på under treffet.  hvor lange er i de i bjelkene da som modulene ligger på???
   
 
mvh
 
Tom-Andrè Engebreten
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
terje-o View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 260
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote terje-o Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 juli 2008 at 13:45
Bjelkene er 250 cm.

Om dette er en praktisk måte å lage bein på vet vi i grunnen ikke før vi har hatt modulen med på treff noen ganger, men under første montering (på Vitenfabrikken i Sandnes, som dere ser bilder fra i denne tråden) gikk det ganske raskt å få justert høyden til 1300 mm.

Det som ofte tar mest tid på en lang modul på treff er ikke å sette den på beina, men å justere den til 1300mm i hver ende og resten i mellom  "rett".

Ved den løsningen vi nå har laget blir det langt færre høydejusteringpunkter, og de blir også endel enklere å justere enn mange av de andre mulige løsningene.

Time vill sjåvv (sitat Blodstrupmoen...)

Med Helsing
for MJBV
Terje O     
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 juli 2008 at 11:11
ja det blir nok enklere å justere det med denne løsningen som dere har valgt. den koblingsmåten dere har valgt på bjelkene er den hjemmelaget, ser ut som hengsler???
 
mvh
 
Tom-Andrè Engebretsen
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
-TUR- View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 278
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -TUR- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 august 2008 at 19:18
Så litt på beinløsningen i går, og jeg synes den ser meget bra ut. Tror dette er et godt konsept for større stasjoner. Her får man lange rette stykker, som kan justeres greit på disse biltemabukkene. Så er det bare å "lø på" med modulkasser.
 
I modulkassene vil det bli satt inn passbolter som sikrer nøyaktig sammenføyning av modulene.
 
Mvh
Inspektoratet og regnskapsføringsanstalten
-TUR-

Tore Urvik
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 august 2008 at 23:11
Status pr. 25.08.2008 kl 1900:
 
Alle spor er lagt så nær som spor 7 som er det tredje av skiftesporene, og to frilastspor.
Spor 8 og 2 andre lastespor er sløyfet pga. tidsnød.
Mateledninger til ca 75% av "spormassen" er montert takket være iherdig innsats fra Rune-B og Asai.
Sporvekselstyring  til de 12 sentralstyrte sporvekslene er i boks, men montering av tortoisene gjenstår.
 
Vi introduserer også grensesnitt for dobbeltspor for første gang i Norge?
Så hvis noen nå vil bygge dobbeltspor-moduler så har de en stasjon å koble seg opp motWink
 
 
Sett fra motsatt ende, men når jeg forlot lokalet kl 22:00 i kveld var det ikke så mye "åpent" landskap her:
 
 
Back to Top
J-I Hansen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote J-I Hansen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 august 2008 at 23:20
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

Status pr. 25.08.2008 kl 1900:
 
Så hvis noen nå vil bygge dobbeltspor-moduler så har de en stasjon å koble seg opp motWink
  
 
Bra.
Tiden er vel moden for litt dobbeltspor etterhvert.
Back to Top
Oar"n View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 09 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 188
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Oar Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 august 2008 at 00:51
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

Status pr. 25.08.2008 kl 1900:
 
 
Sett fra motsatt ende, men når jeg forlot lokalet kl 22:00 i kveld var det ikke så mye "åpent" landskap her: 
Aner jeg at det er landskap i full fart med netting og fugeskum? Synes jeg ser noen bokser til høyre der.
 
Omtrent slik blir det nok på mine lange kurvemoduler som sporlegges akkurat nå.
 
Hilsen

Roar Børte
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 august 2008 at 01:48
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

Status pr. 25.08.2008 kl 1900:
Spor 8 og 2 andre lastespor er sløyfet 
 
Har dere sløyfet spor sier du? Bygger ikke dere etter et konkret forbilde da?Evil%20Smile
 
Bortsett fra det gleder jeg meg skrekkelig til å se denne kolossen på et treffSmile det er nesten så vi må justere kjøretidene fordi det nå tar lengre tid å komme gjennom en stasjon enn fra stasjon til stasjonLOL (Neste prosjekt: enkle linjemoduler hvor man bare ruller på gressmatta og er ferdigWink)
 
Det er forøvrig lagt opp til krysninger mellom intill 3 persontog på en gang på denne stasjonen neste helg, så Modelljernbanetilsynet forventer at det besørges skikkelig avstigningsmulighet for alle tre planlagt brukte personspor om det skal invilges brukstillatelseAngry
 
 
Edit: forøvrig kanskje dere kan komme med en nærmere tilbakemelding her om antall sidespor, kapasitet og firmaer det kan sendes produkter til/fra i forhold til den listen jeg har fått før. Siden sporleggingen ser ut til å ha gått radig unna så ser det jaggu ut som det kan bli litt godstrafikk her ogClap


Edited by eika - 26 august 2008 at 01:50
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 august 2008 at 09:04
Originally posted by eika eika wrote:

 
Har dere sløyfet spor sier du? Bygger ikke dere etter et konkret forbilde da?Evil%20Smile
 
 
Sløyfet var vel litt feil ordbruk; de er bare ikke bygget ferdig til dette treffet
 
Det tar noe tid når man skal være litt nøye på det ser duLOL
 
Originally posted by eika eika wrote:

Edit: forøvrig kanskje dere kan komme med en nærmere tilbakemelding her om antall sidespor, kapasitet og firmaer det kan sendes produkter til/fra i forhold til den listen jeg har fått før. Siden sporleggingen ser ut til å ha gått radig unna så ser det jaggu ut som det kan bli litt godstrafikk her ogClap
 
Ingen store forandringer, det mangler bare et skiftespor i forhold til opprinnelig påmeldt.
Men det skal vel kanskje ikke foretas så mye vognsortering her at det betyr noe? (det er jo allerede 3 skiftespor)
Det er også et lastespor mindre enn påmeldt, men det ene skiftesporet kan jo til nød brukes som frilastspor.
 
 
En annen ting: Stillverksvakt blir nok ikke nødvendig siden det bare er togsporene som har sentralstilte sporveksler, vekslene på godstomta blir betjent manuelt av skiftepersonalet sånn som i virkeligheten.Wink
Txp har bare kontroll på de to vekslene til/fra godstomta.
(Vi starter pent med enkel forrigling denne gangLOL)


Edited by jevistad - 26 august 2008 at 09:10
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 august 2008 at 13:03
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

Ingen store forandringer, det mangler bare et skiftespor i forhold til opprinnelig påmeldt.
Men det skal vel kanskje ikke foretas så mye vognsortering her at det betyr noe? (det er jo allerede 3 skiftespor)
Det er også et lastespor mindre enn påmeldt, men det ene skiftesporet kan jo til nød brukes som frilastspor.
Nei, det legges ikke opp til noen sortering av vogner på Sandnes. Sortering skjer på Skuggevik og det kommer to kipptog hver dag til Sandnes med vogner kun til Sandnes/Ganns Potteri (og Grimstad). SÅ det viktigste i så måte er vel at de lokale industriene har fått sporene sine slik at de kan ta i mot vognerSmile
 
Quote  
En annen ting: Stillverksvakt blir nok ikke nødvendig siden det bare er togsporene som har sentralstilte sporveksler, vekslene på godstomta blir betjent manuelt av skiftepersonalet sånn som i virkeligheten.Wink
Txp har bare kontroll på de to vekslene til/fra godstomta.
(Vi starter pent med enkel forrigling denne gangLOL)
 Da noterer jeg meg at Sandnes blir enmanns betjentSmile
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
terje-o View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 260
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote terje-o Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 august 2008 at 16:53
Da forutsettes det at togloket brukes til skifting, og at det ikke stasjoneres skiftetraktor på Sandnes?

Det kunne jo være en enkel & grei "opplæringsstilling" for skifting Smile

MVH
Terje O 
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 august 2008 at 22:48
Originally posted by terje-o terje-o wrote:

Da forutsettes det at togloket brukes til skifting, og at det ikke stasjoneres skiftetraktor på Sandnes?

Det kunne jo være en enkel & grei "opplæringsstilling" for skifting Smile

MVH
Terje O 
 
Det er lagt opp til at kipptogene til Sandnes og Grimstad i ruten med tognummer 5202-5209 kjøres med en Di5 som toglok, og at denne brukes som skiftemaskin da ja.
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
asai View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote asai Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 august 2008 at 06:25
Originally posted by eika eika wrote:

Det er lagt opp til at kipptogene til Sandnes og Grimstad i ruten med tognummer 5202-5209 kjøres med en Di5 som toglok, og at denne brukes som skiftemaskin da ja.
 
Eirik


Di5 på Sandnes???? Shocked
Back to Top
terje-o View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 260
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote terje-o Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 august 2008 at 09:27
HhhhhmmmmmmmCry

Hadde jo vært kulere med en Di2 Wink

MVH
Terje O
Back to Top
asai View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote asai Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 august 2008 at 09:50
Originally posted by terje-o terje-o wrote:

HhhhhmmmmmmmCry

Hadde jo vært kulere med en Di2 Wink

MVH
Terje O

Helt enig. Eller en 220 traktor. Clap
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 august 2008 at 17:09
Nå må dere huske på at vi forsøker kjøre relativt moderne da... 220 vil nok bli å se i litt skiftetjeneste, men å kjøre linjetjeneste med såpass store laster vi her snakker om på den lille maskinen passer ikke helt til dagens jernbane. Og Di2 hadde alt for dårlig arbeidsmiljø til at vi fikk aksept fra modellokmannsforeningen til å benytte den i noen større utstrekning. Di5 derimot har både et akseptabelt førerromsmiljø og en akseptabel trekkraft for de oppgaver den er tiltenkt herSmile
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 august 2008 at 23:53
Jeg ser frem til å se Di5 i Grimstad jeg :)

Edited by Mr Bridger - 27 august 2008 at 23:54
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 august 2008 at 10:01
Hmm, skal se om jeg ikke kan ta med en traktor som passer bedre daWink
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 august 2008 at 14:48
Di5"en skal brukes i godstog til Grimstad bla, men jeg er åpen for morsomme muligheter for traktorer som kan være stasjonert i Grimstad - så lenge de går fint :)
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
asai View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote asai Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 august 2008 at 15:12
Originally posted by SveinR SveinR wrote:

Hmm, skal se om jeg ikke kan ta med en traktor som passer bedre daWink

Hmm... Dette gleder vi oss til å se hva du kommer lurende med... Tongue
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 august 2008 at 17:12
jeg tror jeg vet det men jeg holder tettWink
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 august 2008 at 18:19
Svein har lovet ossflere traktorer han, men det er mulig vi kan offre den enslige svalen på en plass som skiftemaskin i Sandnes da...
 
Ellers trodde jeg Tore hadde en skiftemaskin klar til Grimstad jegSmile
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
eibro View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 04 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 264
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eibro Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 august 2008 at 21:57
Kan noen si meg hvilken tykkelse det er på de endestykkene dere bruker.
Er ikke sikker men det ser ut som mere en 12 mm.
Det er jo en annen farge på endestykkene også.
Er det ikke kryssfinner?? Eller er de bare malt??


Edited by eibro - 28 august 2008 at 22:01
Eirik
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 august 2008 at 22:59
Originally posted by eika eika wrote:

Svein har lovet ossflere traktorer han, men det er mulig vi kan offre den enslige svalen på en plass som skiftemaskin i Sandnes da...
 
Ellers trodde jeg Tore hadde en skiftemaskin klar til Grimstad jegSmile
 
Eirik


Joda, det har jeg jo. Men har ikke rukket å få omlitrert den. Det får våge seg...
Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 august 2008 at 23:56
Originally posted by Mr Bridger Mr Bridger wrote:

Originally posted by eika eika wrote:

Svein har lovet ossflere traktorer han, men det er mulig vi kan offre den enslige svalen på en plass som skiftemaskin i Sandnes da...
 
Ellers trodde jeg Tore hadde en skiftemaskin klar til Grimstad jegSmile
 
Eirik


Joda, det har jeg jo. Men har ikke rukket å få omlitrert den. Det får våge seg...
 
Tar med traktor til deg også Tore, så får du se om den er brukenes eller ikke, Den er dog ikke i nydesign..
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
terje-o View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 260
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote terje-o Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 29 august 2008 at 14:42
Originally posted by eibro eibro wrote:

Kan noen si meg hvilken tykkelse det er på de endestykkene dere bruker.
Er ikke sikker men det ser ut som mere en 12 mm.
Det er jo en annen farge på endestykkene også.
Er det ikke kryssfinner?? Eller er de bare malt??



Det er 12mm "forskalingslemkryssfiner".

Det er noe vi har sett brukt på noen nyere tyske stasjoner, og vi hadde en ide om at denne typen var mer stabil en vanlig finer, men det ser ikke ut for å være tilfelle, så det blir vel neppe benytta neste gang .

MVH
for MJBV
Terje O
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 august 2008 at 18:07
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

 
Originally posted by eika eika wrote:

Edit: forøvrig kanskje dere kan komme med en nærmere tilbakemelding her om antall sidespor, kapasitet og firmaer det kan sendes produkter til/fra i forhold til den listen jeg har fått før. Siden sporleggingen ser ut til å ha gått radig unna så ser det jaggu ut som det kan bli litt godstrafikk her ogClap
 
Ingen store forandringer, det mangler bare et skiftespor i forhold til opprinnelig påmeldt.
Men det skal vel kanskje ikke foretas så mye vognsortering her at det betyr noe? (det er jo allerede 3 skiftespor)
Det er også et lastespor mindre enn påmeldt, men det ene skiftesporet kan jo til nød brukes som frilastspor
 
Kom jo til å tenke på at vi jo har en stor industri i tillegg, nemlig havnesporet.
Selv om det ikke er så langst som på H... ehh Steinsnes, så er det jo plass til noen vogner som kan betjene noen imaginære båter el. i enden.
 
Dessuten ser det ut som de kan bli sending av ploger fra Kverneland via Sandnes hvis alt klaffer.
Back to Top
asai View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote asai Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 august 2008 at 20:20
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

 
Kom jo til å tenke på at vi jo har en stor industri i tillegg, nemlig havnesporet.
Selv om det ikke er så langst som på H... ehh Steinsnes, så er det jo plass til noen vogner som kan betjene noen imaginære båter el. i enden.
 


Trodde vi var enige om hva det sporet skulle brukes til.... LOL

Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 august 2008 at 20:41
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

Dessuten ser det ut som de kan bli sending av ploger fra Kverneland via Sandnes hvis alt klaffer.
Vil det si at vi kan sende stålcoil til Kverneland sidespor og?
 
Jeg har noen Shimms vogner jeg ikke får brukt til noe annet siden jeg ikke har fler luuk RP25-hjul igjen til å gjøre dem kjørbare til SteinsnesCry Men kan vi kjøre dem til Kverneland så passer det ypperligThumbs%20Up
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 august 2008 at 23:14
Originally posted by asai asai wrote:

Trodde vi var enige om hva det sporet skulle brukes til.... LOL

 
Vi får bare passe på å ha sporet fritt når det toget kommerWinkLOL


Edited by jevistad - 31 august 2008 at 23:14
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1234 11>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.