MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - dagens tur med BM 70
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

dagens tur med BM 70

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: dagens tur med BM 70
    Posted: 13 juli 2007 at 19:42
I dag har jeg vært ute å kjørt tog for første gang og det var morro...når jeg sier første gang,så mener jeg å sitte foran å klå på knapper å spaker..Wink
 
Egentlig var det meningen at jeg skulle kjøre El 18 i dag,men så ble det ikke.......jeg ble ikke nevneverdig skuffet da det ble BM 70 i steden..
 
 
 
 
 
 
...på plass i passasjer setet i Bm 70...
 
 
....det første vi tester er hvor fort denne kjærra kan gå....Wink....gassen i bånn på de lange slettene....
 
 
 
Dette blir en bilde tur nedover Vestfoldbanen.....følg med utover kvelden,legger ut flere bilder etter som jeg får tittet igjennom og redigert...


Edited by morten.h - 14 juli 2007 at 00:43
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 20:12

Etter som jeg ser igjennom bildene,skulle jeg ønske at jeg tok mange flere......men man måtte jo kjøre litt tog og prate også.....Lokføreren jeg var med ønsker å forbli anonym....

 
 
....et eller annet sted mellom Drammen og Holmestrand....
 
 
.....på vei inn til Holmestrand Stasjon......
 
 
.....etter Holmestrand,hadde vi kryssning med et annet BM 70 sett...
 
 
 
......fortsettelse følger...
 
 
 


Edited by morten.h - 14 juli 2007 at 00:41
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 20:18
Wow! det er vel ikke helt lov siden du ikke vil si hvem du satt på med

Jeg har vært så heldig å sitte på med en Di3 helt fra alvdal til røros, men det er lenge siden, selvfølgelig. Jeg har og litt turer i Bm92 på CV"en, fikk til og med kontroll over fløyta!
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 20:21
Han vil være anonym for å slippe mas fra andre om å sitte på,ikke for noe annet....Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 20:29
aha, ja kan skjønne det hadde vært populært. Jeg skulle gjerne sust over Hardangervidda beste plass i en rød dame :)
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 20:33

De neste bildene er fra inn og utfarten til Tønsberg....

 
 
...mellom Jarlsberg og Tønsberg....
 
 
...på vei inn til Tønsberg Stasjon.....
 
 
.....inne på Stasjonen...under kan dere se dreiskiva,eller restene av den på Tønsberg Stasjon.....selv om den ser sliten og rusten ut,virket det som den var intakt......
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 21:03

ferden fortsatte ut av Tønsberg.....

 
 
.....og inn til Sem,som i dag kun brukes som skiftespor....
 
 
.....neste stoppested var Stokke.....var litt sen på avtrekkeren her,så jeg fikk ikke med Stasjonsbyggningen som er ganske fin.....godshuset derimot fikk jeg med...(under)
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 21:21

Neste stoppe sted var Sandefjord(byen med et fotball lag som heldigvis snart rykker ned til der hvor de hører hjemmeWink)

 
 
Videre ut fra Sandefjord.....på vei til Lauve ....
 
 
......som i dag kun blir brukt til skifting samt midlertidig parkering av vogner og annet materiell.....ganske lange skiftespor her....for noen år siden filmet jeg kryssning med 2 stk. Tågåkeriet Nohab med 20 grusvogner og 1 stk Rc2 bakerst som krysset med BM 70 i 2 spann....
 
 
...videre fra Lauve passerer vi under 4 bruer som alle er typisk Norske.....på vei ut til Kaupang...
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 21:24
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Han vil være anonym for å slippe mas fra andre om å sitte på,ikke for noe annet....Wink
 
Det finnes nok av høye herrer som lusker rundt på diverse fora, så jeg vil tro vedkommende ikke ønsker å bli identifisert ut fra det poenget at det er ulovlig å ha med utenforstående i førerrommet, og at han derfor brøt regelverket når du var med. Det finnes nemlig de som har blitt oppringt i ettertid etter slike tilfeller.
 
Slikt sett syns jeg det er dumt av deg og legge ut bilder her som identifiserer hvilket tog det var du satt på med Morten...
 
eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 21:27
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

.....og inn til Sem,som i dag kun brukes som skiftespor....
 
 
 
Sem er ikke i bruk som "skiftespor" i dag siden det er noen år siden sist det gikk godstog på strekningen. Derimot så brukes Sem en sjelden gang til krysning av persontog ved oppståtte forsinkelser.
 
eirik


Edited by eika - 13 juli 2007 at 21:29
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 21:36
HMM DU KJØRTE FORBI EN OST JA..... JARLSBERG DET ER FORESTEN MIN FAVORITT OSTEmbarrassed
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 21:50

her følger noen bruer til....

......som befinner seg mellom Lauve og Larvik...
 
 
 
 
 
 
 
 
brua over Lågen,hvor det til stadighet kommer Campingvogner og annet rart flytende nedover om dagen.....vannstanden er ganske høy om dagen...
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 22:08
Originally posted by eika eika wrote:

Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Han vil være anonym for å slippe mas fra andre om å sitte på,ikke for noe annet....Wink
 
Det finnes nok av høye herrer som lusker rundt på diverse fora, så jeg vil tro vedkommende ikke ønsker å bli identifisert ut fra det poenget at det er ulovlig å ha med utenforstående i førerrommet, og at han derfor brøt regelverket når du var med. Det finnes nemlig de som har blitt oppringt i ettertid etter slike tilfeller.
 
Slikt sett syns jeg det er dumt av deg og legge ut bilder her som identifiserer hvilket tog det var du satt på med Morten...
 
eirik
bilde fra perrongen i Drammen ble tatt mens jeg ventet på min tur og er ikke den jeg satt på med...og det bilde som viser klokkeslett ble tatt i 2005.....har tatt meg noen kunstneriske friheter her...
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 22:37

Vel over Lågen,er vi inne på Yttersø.....

 
 
...videre forbi Alfred a. mek.verksted...her er det et side spor som gikk inn på verkstedet(ikke nå lenger) samt ut på kanalkaia(som fortsatt blir brukt i ny og ne)...
 
 
.....videre passerer vi Fram Stadion,et forball lag som er på vei opp der de hører hjemmeWink
 
 
......videre over Torstrand torg.....og når du passerer over her,passerer du Norges desidert største Marklin samling(sier ikke i hvilket hus),den er så og si komplett hele veien med dubletter av nesten allt
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 22:46
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

bilde fra perrongen i Drammen ble tatt mens jeg ventet på min tur og er ikke den jeg satt på med...og det bilde som viser klokkeslett ble tatt i 2005.....har tatt meg noen kunstneriske friheter her...
Du må virkelig være litt av et kunstnertalent... all den tid du faktisk har skrevet selv i startinnlegget at det var første gang i dag som du har vært med foran i et tog..... Da er det ikke værst å ha tatt bilder under fart for to år siden...  Og bildet med teksten "here comes my ride" er altså heller ikke toget du egentlig satt på med....Clap Er det noe i innlegget ditt som stemmer med teksten? å ja... ser det... bilde nummer to må definitivt være tatt i dag. Er en detalj på det bildet som skjedde i natt, så det ser jeg er fersktWink
 
Du får unnskylde at jeg har vanskelig for å få meg til å tro på den bortforklaringen din Morten. Ta en margarita til og kom opp med en bedre en...Wink
 
eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
roauk View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 119
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote roauk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 22:59
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

bilde fra perrongen i Drammen ble tatt mens jeg ventet på min tur og er ikke den jeg satt på med...og det bilde som viser klokkeslett ble tatt i 2005.....har tatt meg noen kunstneriske friheter her...
 
Windows Utforsker har en fin liten tilleggsdetalj som heter "Bilde tatt dato" og det viser jo at første bildet er tatt 14:47 13.07.07, og første bildet fra innsiden er tatt 3 minutter senere. Det er nok ganske sikkert samme tog ja.
 
Alle bilder jeg har sjekket har "bildet tatt dato" 13.07.07 fra 14:47 til 16:07, og for å ta bildet fra Skoppum så viser dette bildet en "bilde tatt dato" 13.07.07 klokken 15:22. På bildet vises også en klokke på stasjonen i bakgrunnen. Den viser ca. 15:23. Trengs ikke være noen stor detektiv for å finne ut av dette.
 
Ellers så er dette fine bilder, Morten. Kunne tittet på dem i evigheter. Men når dette kan ødelegge for togføreren bør de fjernes umiddelbart. Det er nok personellmangel i NSB allerede... Angry
 
PS! Jeg skal ta høyde for at klokken på kameraet går en time feil, og at klokken på Skoppum er ca. 16:23, ikke 15:22.


Edited by roauk - 13 juli 2007 at 23:13
mvh

Ronny



"Du zztore verden, zzzå liten den har blitt!"
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 23:10
Bildet tatt på perrongen ble faktisk tatt mens jeg ventet på min tur....tilbrakte nesten 4 timer i Drammen i dag,i den hensikt å ta bilder av masse tog(tok 200 bilder mens jeg ventet) og det du ser i bilde nr.2 sto der en stund.....og bilde med klokkeslett ble tatt i 2005,dog ikke av meg(har lånt noen bilder til fra den turen,for å gjøre reisen litt mere komplett,dessuten var lysforholdene nogenlunde like...ellers hadde jeg blitt avslørtWink)men en annen i Larvik Mj-klubb....og ja,dette var min første tur foran i toget...og du skulle bare visst hvor mye jeg klipper og limer noen ganger....ta for eksempel min byggeveiledning for El17....en uke før jeg begynte å bygge,tok jeg bilder av en hel haug med spritflasker for at det skulle være en "gimmick",for deretter å legge ett og ett bilde i etterkant i hvert innlegg....en liten digresjon: du skulle bare visst hvor lite av maler arbeidet Odd Nerdrum gjør og hvor mye elevene hans må gjøre med hans bilder uten at de får credit for det.....tru det eller ei,men jeg jobber med hobbyen som jeg gjør med mitt yrke...Det er resultatet som teller og ikke hvordan du kommer frem til det!
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 23:22
Originally posted by roauk roauk wrote:

Originally posted by morten.h morten.h wrote:

bilde fra perrongen i Drammen ble tatt mens jeg ventet på min tur og er ikke den jeg satt på med...og det bilde som viser klokkeslett ble tatt i 2005.....har tatt meg noen kunstneriske friheter her...
 
Windows Utforsker har en fin liten tilleggsdetalj som heter "Bilde tatt dato" og det viser jo at første bildet er tatt 14:47 13.07.07, og første bildet fra innsiden er tatt 3 minutter senere. Det er nok ganske sikkert samme tog ja.
 
Alle bilder jeg har sjekket har "bildet tatt dato" 13.07.07 fra 14:47 til 16:07, og for å ta bildet fra Skoppum så viser dette bildet en "bilde tatt dato" 13.07.07 klokken 15:22. På bildet vises også en klokke på stasjonen i bakgrunnen. Den viser ca. 15:23. Trengs ikke være noen stor detektiv for å finne ut av dette.
 
Ellers så er dette fine bilder, Morten. Kunne tittet på dem i evigheter. Men når dette kan ødelegge for togføreren bør de fjernes umiddelbart. Det er nok personellmangel i NSB allerede... Angry
 
PS! Jeg skal ta høyde for at klokken på kameraet går en time feil, og at klokken på Skoppum er ca. 16:23, ikke 15:22.
......Faen, du må jo røpe nå som jeg er i gang med å kverrulereLOLLOL
 
 
EDIT: Det som ikke er nevnt,er temaet blivende lokfører....


Edited by morten.h - 13 juli 2007 at 23:25
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
roauk View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 119
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote roauk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 23:30
Det var jo en ny "vendeskive" av innlegget LOL
 
Så ut som du fikk god trening i å holde rutetabellen i dag hvertfall. Ankomst Skoppum 2 minutter før rutetid Clap
 
Blir hvertfall ikke noe problem med personellmangel når årsaken var det den var. Sorry Embarrassed


Edited by roauk - 13 juli 2007 at 23:32
mvh

Ronny



"Du zztore verden, zzzå liten den har blitt!"
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 23:31
Originally posted by roauk roauk wrote:

Ellers så er dette fine bilder, Morten. Kunne tittet på dem i evigheter. Men når dette kan ødelegge for togføreren bør de fjernes umiddelbart. Det er nok personellmangel i NSB allerede... Angry
 
Lokfører.... ikke togfører.  togfører er gammel betegnelse på papirklipperen bak i toget det...Wink
 
Quote  
PS! Jeg skal ta høyde for at klokken på kameraet går en time feil, og at klokken på Skoppum er ca. 16:23, ikke 15:22.
 
16.23 på Skoppum stemmer brukbart med rutetiden det. Etter krysning på Nykirke på bildet over så er tog 873 (som normalt går med el18+vogn, men i sommer går med type 70 som Morten og plutselig fant ut) på SKoppum rundt den tiden.
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
roauk View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 119
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote roauk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 23:38
Originally posted by eika eika wrote:

 
Lokfører.... ikke togfører.  togfører er gammel betegnelse på papirklipperen bak i toget det...Wink
 
 
Eirik
 
Bra, det stemmer jo godt overens med de vakre PaperLine modellen av B7-vognene NiM lanserte tidligere i år LOL
 
mvh

Ronny



"Du zztore verden, zzzå liten den har blitt!"
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 23:40
LÅ litt etter en periode,men henta det inn etter hvert.....
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 23:47
Originally posted by roauk roauk wrote:

Originally posted by eika eika wrote:

 
Lokfører.... ikke togfører.  togfører er gammel betegnelse på papirklipperen bak i toget det...Wink
 
 
Eirik
 
Bra, det stemmer jo godt overens med de vakre PaperLine modellen av B7-vognene NiM lanserte tidligere i år LOL
 
Yup... hva trur du de driver med bak i togene når de har klippet i stykker alle billettene?Big%20smile
 
eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
roauk View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 16 august 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 119
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote roauk Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 23:53
Originally posted by eika eika wrote:

Yup... hva trur du de driver med bak i togene når de har klippet i stykker alle billettene?Big%20smile
 
eirik
 
Og der fant vi årsaken til matriellmangel også LOL
 
 
mvh

Ronny



"Du zztore verden, zzzå liten den har blitt!"
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 juli 2007 at 00:04
Originally posted by roauk roauk wrote:

Originally posted by eika eika wrote:

Yup... hva trur du de driver med bak i togene når de har klippet i stykker alle billettene?Big%20smile
 
eirik
 
Og der fant vi årsaken til matriellmangel også LOL
 
 
Ja, det er dessverre ikke alltid de klipper fort nok... Og setter vi for mange til å klippe så minsker vi materiellmangelen, men til gjengjeld får vi personalmangelWink
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 juli 2007 at 00:54

siste bolken med bilder....og siden jeg er  Larviks gutt (egentlig ikke ,født i oslo og oppvokst på "enga")

 
 
(over) passerer vi under rundkjøringa ved larvik fengsel...og under (delvis nedgravd) ei gang bru....
 
 
...og inn på Larvik stasjon,hvor min 3 år gamle nevø spent venter på onkel Morten....som må ta med pjokken i kjellern å kjøre tog (d.v.s) jeg ser på og han gjør allt! (Gutten har lært seg digitalstyring visuellt)....og Onkel er ikke redd når Marcus(3) kjører Bm 88 Superline på mitt anlegg...Wink
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Ørj@n View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 13 februar 2007
Location: Noreg
Status: Offline
Points: 45
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørj@n Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 juli 2007 at 15:18
jeg hsittet  foran i lokomotivet på flåmsbanaSmile
Helsing Ørjan :)
Back to Top
mester View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 januar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 171
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote mester Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 juli 2007 at 16:13
Eg har sittet framme i Di4, Di8 og Di3 på RaumabanenSmile Spurte om
lov å være med fremme i BM93 settet, men fikk høre at eg måtte
søke om tillatelse og begrunne også hvorfor, men da ga eg opp
det forsøketOuch
mvh
leif j olestad
Back to Top
ben View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 139
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ben Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 juli 2007 at 17:06
Jeg har sovet i bakre førerrom på BM69 - opp til flere ganger Embarrassed
Ben-Sigvald

SBB H0 og H0e DCC PC-styrt med Windigipet
Back to Top
PaTrond View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 09 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 105
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PaTrond Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 februar 2008 at 14:48

Misunner jobben din..Tongue

Bare noen måneder igjen til jeg må velge hvilken linje jeg skal ta.. Tenker på bildesigner, men togsjåfør ser fristende ut ut i fra dine bilder.. Har du noen bilder fra mellom Larvik - Porsgrund?
Tenker på å lage moduljernbane med Larvik - Porsgrund langs Farris som tema...

Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.