MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Sportsbiler
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Sportsbiler

 Post Reply Post Reply Page  <12
Author
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 oktober 2008 at 23:39
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Det var ikke langt unna...Wink...men,jeg er streng! Klengenavn kan til nøds godtas.....men gutten "dyppa kjeppen" mer enn to ganger......er svar avgitt aha?LOL....(føler meg som Sten Broman i Kontrapunkt)
 
Rettelse;
1. Enzo Anselmo Ferrari
2. 18.02 1898 - 14.08 1988
3. 1 sønn
4. 1 sønn
5. Alfredo (Dino) og Piero Lardi
 
Svaret er avgitt Sten Bromann Wink
 
Hilsen
Arne
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 oktober 2008 at 00:33
hehe...når jeg snakker om å "dyppe kjeppen" mer enn to ganger,betyr det at han har flere enn 2 barn! For å gjøre det litt lettere,søker vi etter det yngste barnet som er hunkjønn........Mulig det blir trøste premie på deg Arne Wink
 
Sten Broman (Just precis...)
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 oktober 2008 at 07:37
........ikke lett dette men det skulle det heller ikke være i Kontrapunkt Wink. Eneste jeg kommer på i farten er Lolo Ferrari, men mulig det var et sted han ønsket å "dyppe kjeppen"?
 
Jeg gir oppCry
 
Arne
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 oktober 2008 at 22:45
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

 
 
 
 

  har puslet litt med denne igjen.....det begynte egentlig på torsdag....og i går kveld var jeg så ivrig at jeg holdt på helt fem til kl.10.00 i dag morges med lakkering og "kromming" av deler...(man mister lett opfattelsen av tid når man driver med noe som er religiøst Wink)...Vel,har etter å ha sovet noen timer bedrevet tiden med å sette sammen alle delene jeg lakkerte....tok noen bilder under veis...nyt!Wink

 
over : noen detaljer er lakkert og maskert ut før en hjemmemikset farge (laget etter bilde dokumentasjon av orginalen)blir lagt på...og under er den miksen sprøytet på og maskeringener fjernet..
 
 
...resten av delene har kommet på etter tur og absolutt alle delene er lakkert med airbrush (selv om det noen ganger går med en time ekstra i maskering)...Har fått tak i noen spesial farger som klarer å gjenskape "Krom" og andre metalliske overflater...og har brukt det med hell her...(kjøpte hele sortimentet på 13 ulike varianter,samt grunn farge)...merket heter alclad II og kommer ferdig blandet for airbrush,som du er nødt til å bruke for at formelen skal virke...
 
 
..under ser dere V 12"ern slik den ser ut nå....nye deler er lakkert i skrivende stund og kommer på ut i de sene natters timer...(tipper jeg)Wink....det hele overvåkes selvfølgelig av Il Commendatore Enzo Ferrari...(Hvis ingen klarer konkurransen litt lengre opp,vinner aha)
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 oktober 2008 at 23:51
Jøss, nesten synd den ikke går med så mye detaljarbeid.Wink
Lekker sak!
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 oktober 2008 at 00:06
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

Jøss, nesten synd den ikke går med så mye detaljarbeid.Wink
Lekker sak!
Yes,I know....men i mangel på det kan du se på denne : http://www.youtube.com/watch?v=d00Qp3dEQU0 ...Nigel Mansell onboard på Qualifying lap på gamle Hockenheim i 1989 (i dag har de klart å ødelegge banen...ikke på langt nær like spektakulær lenger)...der hører du og "sitter på" med den motoren jeg bygger...Wink....bare nevner at han er oppe i over 340 km/t på slutten av langstrekkene...du får ha meg unskyldt de tyske kommentatorene som ødelegger lydbildet ...
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 juli 2009 at 17:24
Produsenter har ikke det samme kvalitetsnivået på sine modeller.
Legger ut noen bilder som viser litt hva jeg mener. Selvfølgelig får man hva man betaler for....Wink
 
Ferrari F40.
Øverst er det en Red Line modell, nederst en Herpa modell.
Her forteller nok bildene sitt om kvalitetsforskjeller...
Red Line til venstre, Herpa til høyre.
 
 
Ferrari F50, Gul Red Line model.
Her er ikke forskjellene så stor, plasseringen av hjul, glasset over frontlyktene, og innvendig sladrespeil....
 
Ferrari 250 GTO.
3 forskjellige med store forskjeller.
Fra venstre Red Line, Herpa, Busch.
Lengde, bredde og høyde er for ulike når alle lages i skala 1/87.
Av andre forskjeller nevnes bla. felger,  luftinntak, grill, eksospotter, baklys, plasseringen av glasset i "karosseriet" og interiøret. Her er Red Line helt overlegen.Clap
 
Legg merke til Ferrari-merket på rattet.
 
AC Cobra. Her er ett originalbilde.
Spark Model til venstre, Herpa, så en High Speed/Malibu ( Modellen går under navnet Shelby Cobra)
Forskjeller her er bla. felger, interiør, dimensjon på veltebøylen, og tykkelsen på glasset.... Måtte ta med dashbordet.
 
4 punkts-seler i en Porsche 911 Carrera, Spark Model.
 
Ferrari California, Red Line modell.
Utsøkt kvalitet utvendig og innvendig.
 
Bentley Continental GTC 2006, fra Spark Model.
 
Nå er prisene endel høyere for Red Line og Spark Model bilene, men for kvalitet betaler man gjerne litt ekstra... Herpa sin AC Cobra ligger til rundt 65,- og Spark sin modell rundt 150,- - 180,- avhenger av kronekurs og porto...
 
Her kan man, Mr Bridger, forhåndsbestille Mini Cooper, rallyversjon, 1964.
 
Butikker som jeg ikke har hatt problem å kjøpe fra er:
 
Car Model , Planet Car , Model Car Expo , eBay.com mfl...
 
Man får alltids tak i modeller som ma ikke helt synes å ligne eller er veldig detaljerte:
Volvo 164, Datsun 240 Z, De Tomaso Pantera GT4SShocked
 
Ha en hyggelig handel, og fortsatt en rekti god sommer...Smile
 
 


Edited by Snikkaren - 21 juli 2009 at 17:25
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 august 2009 at 20:23

3 nye Bentley fra Spark.

 
Continental Flying Spur, Continental GT, Continental GTC
 
 
 
 
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
aha View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote aha Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 desember 2009 at 11:43
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

[QUOTE=morten.h]
....det hele overvåkes selvfølgelig av Il Commendatore Enzo Ferrari...(Hvis ingen klarer konkurransen litt lengre opp,vinner aha)
 
Hei og tusen takk Morten!
 
Mottok premien for noen uker siden. Har nå gitt Enzo litt farge så kan han få overvåke litt her hos meg også.
 
A


Edited by aha - 06 desember 2009 at 12:01
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 desember 2009 at 20:51
Originally posted by aha aha wrote:

Originally posted by morten.h morten.h wrote:

[QUOTE=morten.h]
....det hele overvåkes selvfølgelig av Il Commendatore Enzo Ferrari...(Hvis ingen klarer konkurransen litt lengre opp,vinner aha)
 
Hei og tusen takk Morten!
 
Mottok premien for noen uker siden. Har nå gitt Enzo litt farge så kan han få overvåke litt her hos meg også.
 
A
øhhhh........husker ikke at jeg har sendt den til deg,men noe sier meg at det har med Jevistad og Guinness å gjøre......en glemmer lett LOL

Edited by morten.h - 13 desember 2009 at 20:53
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.