MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Forum for smalspor
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Forum for smalspor

 Post Reply Post Reply
Author
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Forum for smalspor
    Posted: 18 juni 2007 at 22:06
Hei!
 
I disskusjonstråden om etableringen av det eksterne og uavhengige Forumet Smalspor, dukker det opp en avsporing om dette forum burde ha ett eget delforum for smalspor.
 
Kanskje det er såpass mange som driver med smalspor at de burde få ett eget "delforum å boltre seg i". I såfall er mitt forslag til eventuell løsning at det kun opprettes ett delforum for smalspor generellt, som i så fall dekker alle skalaer og sporvidder.
 
Hva mener dere?
 
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 juni 2007 at 23:06

Smalspor generellt trur jeg holder i massevis, det jo ikke akkurat allemanns eie......

"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Roger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1620
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Roger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 juni 2007 at 10:15
Hei!
 
Det er ikke sikkert at dette forumet har behov for ett eget delforum for smalsporbaner. -I hvertfall dersom man skal "lodde" engasjementet i denne tråd.
 
 
Med vennlig hilsen

RGER
“Det finnes ett forbilde for alt”
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 juni 2007 at 15:56

Som Roger og påpeker ser det ut som engasjementet for og dermed behovet for et eget smalsporsforum her er heller lite. Det å opprette et nytt rom er gjort på kort tid, men rommet bør ha en misjon, og smalspor hører jo egentlig teknisk sett inne under den skalaen (1:87/1:160 osv...) modellene er i, selv om de går på smalere skinnegang.

Men kom gjerne med forslag dersom det er rom som ønskes og som vil fylle et behov. Det gjelder bare å finne den rette balansen mellom sortering av innleggene, og et for rotete og uoversiktlig oppdelt forum.
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 juni 2007 at 17:39
Hei

Når jeg foreslo et eget rom var det bare i tankene å ha et for smalspor generelt. Jeg er enig i at det blir for mye med egne rom for hver skala.

Jeg synes det er på sin plass med smalsporforum, vi har jo tross alt endel smalspor i Norge. Men hvor mange driver egetnlig med smalspor? Jeg, én! Flere? Hvis det ikke er mange kan vi bare gi laffen, så kan jeg plage dere gjennom N-skala rommet...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Morten M View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 274
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten M Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 juni 2007 at 18:40
Hva er egentlig "Smalspor"? Hvis det er alt under 1435mm, så ville det ikke forundre meg om det kunne bli litt trafikk.  1067/750/600mm og diverse annet "småbøss" - vi er vel mange nok som synes slikt er stas, i 1:1 og/eller modell til at det skulle kunne forsvares - tror jeg!
 
MS(malsporet)H
 
Morten M
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 juni 2007 at 10:40
no.Wiki har en grei oversikt: http://no.wikipedia.org/wiki/Sporvidde
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.