MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Byggebord/arbeidsbord
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Byggebord/arbeidsbord

 Post Reply Post Reply
Author
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Byggebord/arbeidsbord
    Posted: 05 juni 2007 at 18:47

Hei alle MJ folk!

På naboforumet hadde vi tidligere en tråd som het "hvordan er byggebordet" Var morsomt å se hvordan det står til rundt på forskjellige byggebord...
 
Tenkte vi kunne starte en liknende tråd her også, fordi det er flere som har valgt å kun holde seg til et forum...
 
Får starte med å slenge inn et bilde av mitt byggebord... Litt trangt, men sånn er det når man skal kleme inn byggebord, vitrineskap og PC + seng på et 5,7 kvadratmeter romWink Funker i hvertfall på sett og visTongue
 
img231/438/45545ql6.jpg
 
 
Dere får følge på med deres byggebord....Wink
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juni 2007 at 19:57
Jeg har ikke noe fast byggebord. Har brukt både pc-pulten, kjellerstuen, vaskerommet og stuebordet. Her er et bilde av sistnevnte jeg har lagt ut tidligere fra en helg jeg hadde huset for meg selv for en stund tilbake siden. Wink





Edited by Yngve - 05 juni 2007 at 19:58
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juni 2007 at 22:54

Ryddig er det hvertfall ikke.......men sånn ser det ut.....

 
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 05 juni 2007 at 23:00
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Ryddig er det hvertfall ikke.......men sånn ser det ut.....

 
 
 
Njaaa var jo ganske ryddig når jeg var innom i hvertfall... Mitt byggebord ser vanligvis verre ut, måtte selvfølgelig rydde litt før jeg la ut bildeEmbarrassed
Hilsen Andreas.   
Back to Top
ben View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 139
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ben Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 juni 2007 at 15:03
Andreas:
Eget vitrineskap til lokomotivene, det var det klasse over! Mye bedre enn å stue dem vekk i en kasse under anlegget slik jeg må.
 
Ben
Back to Top
LarsR View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LarsR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 juni 2007 at 17:45
Bare et spørsmål til Andreas.
 
Hvor kan man få kjøpt et slik vitrineskap og hva er prisen på et slikt et?
Mvh LarsR
NSB Nordlandsbanen 1958 - 2010
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 juni 2007 at 18:19
Morten kan svare på det! Kjøpes på Ikea......det heter Detlof vitrineskap og koster 445 kr.....(gjorde det sist jeg var på Ikea)...du kan også montere spotlampe i skapet....men det må kjøpes separat (også på Ikea).....Har 3 stk. slike skap m/spot stående selvWink

Edited by morten.h - 06 juni 2007 at 18:19
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 juni 2007 at 19:13

Link til IKEA"s sider: http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId=15561&catalogId=10103&storeId=16&productId=11638&langId=-14&categoryId=15645&chosenPartNumber=10011055

Synes selv det er finnere med slike vitriner som Tronerud lager, med disse er også vesentlig dyrer og er avhengi av at man har litt veggplass, som jeg ikke har...
 
Detlof blir et helt greit alternativ og man får plass til 3-4 lok i vær hylle... hmmm heldigvis har jeg plass til et tilWink


Edited by Andreas - 06 juni 2007 at 19:16
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 juni 2007 at 19:19
Originally posted by ben ben wrote:

Andreas:
Eget vitrineskap til lokomotivene, det var det klasse over! Mye bedre enn å stue dem vekk i en kasse under anlegget slik jeg må.
 
Ben
 
Bare å ta turen innom IKEA det vet duWink Var vel av samme årsak (Jeg hadde dem i pakket ned i skuffer) at jeg valgte å kjøpe et...  Utovr sommeren blir det nok et til også...
Hilsen Andreas.   
Back to Top
MY1201 View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 08 september 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 806
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote MY1201 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 november 2007 at 21:29
Mitt%20byggebord
 
 
Her er det arbeidsbordet jeg bruker på Bryn
Magne H.L.

Norsk, dansk og det som er artig.
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 november 2007 at 21:44
Der ja... fint du tar frem denne tråden igjen, Magne Smile 
 
Har skjedd en liten oppdatering hos meg... fått nytt og mye større byggebord, meeeeeeen det betyr selvfølgelig ikke mindre rotWink 
 

Hilsen Andreas.   
Back to Top
Henning L View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1112
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Henning L Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 november 2007 at 22:38
Arbeidsbordet mitt er TOMT!
Bare se:



Det er her det skjer:



På skjermen er TMJKs nye anlegg. 1. fase er i gang, og tingene planlegges i detalj. Blir ikke tid til noe modellbygging... men jeg har et håp ...
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 november 2007 at 23:11
På mitt byggebord ligger begynnelsen på en "pendelpillar viadukt"
MicroEngineering er sterkt inne i bildet i dette "Kitbashing" prosjektet.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.