MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hva står på byggebordet ...Del 3
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hva står på byggebordet ...Del 3

 Post Reply Post Reply Page  <1 6789>
Author
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juli 2007 at 23:13
sm har det ja jeg tror jeg så at det sto nummer skilt/ark til roco vogner  60kr

og yngve jeg holder på og ta deg i gjenn med postsTongueLOL
sellom du startet før meg


Edited by Stian - 10 juli 2007 at 23:14
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Rune_N View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 23 august 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 58
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Rune_N Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juli 2007 at 23:56
Mange takk for svar.
Skal se om jeg ikke får bestillt meg noen dekaler.
Får prøve å ta et nytt bilde ved en senere anledning. Taket på vogna ser jo nesten blått ut på dette bildetConfused

Fremgangsmåten jeg har brukt er beskrevet her:
http://mjf.no/forum/forum_posts.asp?TID=857&KW=teak

mvh
Rune
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 juli 2007 at 00:04
ikke noe problem vet duWink
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 juli 2007 at 22:40

Selv om det stortsett kun blir pakking og forferdelig lite bygging for tiden,så detter det inn deler til OBAS el 13....og det er jo kjektWink i dag fikk jeg nytt drivverk til loket......men Entec (pantografer) har jeg ennå ikke hørt en dritt fra........

 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 juli 2007 at 14:31
Smile
Tillykke Morten
 
Meget nem SB ombygning. Har prøvet med Lima Mz og Mr og du får en fantastisk kørsel ud af det.
 
Virkeligt kræs min ven!!!!!!Clap
 
Drager efter lang tids venten - nu på ferie i Norge!! 
 
God arbejdslyst.
 
Dan
 
 
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 juli 2007 at 16:36
God tur til Norge og Narvik Dan......og husk,....ta med deg øl fra Danmark......for en six-pack i Norge koster omtrent like mye som et Superline lokWink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 juli 2007 at 16:45
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

ta med deg øl fra Danmark......for en six-pack i Norge koster omtrent like mye som et Superline lok


...og gir ikke de samme kjøreegneskapene...
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 juli 2007 at 16:50
Originally posted by carlf carlf wrote:

Originally posted by morten.h morten.h wrote:

ta med deg øl fra Danmark......for en six-pack i Norge koster omtrent like mye som et Superline lok


...og gir ikke de samme kjøreegneskapene...
Det er sant......tenkte jeg ikke påLOL......kanskje du skal ta en tur innom Christiania og pusher street for å få med deg noe godt å ha i pipa i steden .....så beholder du i alle fall kjøreegenskapeneLOL
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 juli 2007 at 17:04

Måtte spinne en tur på postkontoret i dag også for å hente enda en pakke....

 
 
 
denne gangen er det resin for støping av vinduer som er handlet inn,samt plastelina som skal gjøre jobben med å lage støpeform noe lettere i form av mindre bøss i forhold til den keramiske leira jeg har brukt så langt....når dette skrives har jeg for 2-3 timer siden tatt avstøp av El 13 kåpa med denne resinen...den store forskjellen i forhold til den andre jeg bruker er (bortsett fra at den blir gjennomsiktig) herdetiden....F-16 bruker ca. 2 min. før den begynner å herde......denne(Translux D150) 2-3 dager....Angry....men i følge databladet som følger med skal det gå på 16 timer i ovnen på 60 grader også........og den gikk jeg for.....ca.13 timer igjen før jeg kan se resultatet...Wink
 
 
 
EDIT:skriveleif


Edited by morten.h - 12 juli 2007 at 17:06
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 juli 2007 at 17:57
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Originally posted by carlf carlf wrote:

Originally posted by morten.h morten.h wrote:

ta med deg øl fra Danmark......for en six-pack i Norge koster omtrent like mye som et Superline lok


...og gir ikke de samme kjøreegneskapene...
Det er sant......tenkte jeg ikke påLOL......kanskje du skal ta en tur innom Christiania og pusher street for å få med deg noe godt å ha i pipa i steden .....så beholder du i alle fall kjøreegenskapeneLOL
 
Hei MortenTongue
 
Øllet har jeg allerede sørget for. Derudover kører jeg Volvo 740 turbo så køregenskaberne er ok.
 
En Islay malt er også med i baggagen, så jeg behøver ikke piben.Wink
 
mange hilsner
 
Dan
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 juli 2007 at 17:57
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

kanskje du skal ta en tur innom Christiania og pusher street for å få med deg noe godt å ha i pipa i steden .....så beholder du i alle fall kjøreegenskapene


...og togene sender ut små rosa røykskyer slik at de gule elefantene og mummitrollene har noe å sveve på, kjempemorro!   

Forresten: Kan man bruke børst eller gress i røykaggreagter?
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 juli 2007 at 18:04
Pot kan sikkert brukes.......men hvis det blir for mye innånding,kan det fort ende med latterkrampe Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
LarsR View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LarsR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 juli 2007 at 18:29
Var i dag inne hos Amundsen i Oslo og kjøpte tre vogner av B7 generasjonen. Men hvordan åpner man disse vognene, noen som har bilder?
Mvh LarsR
NSB Nordlandsbanen 1958 - 2010
Back to Top
LarsR View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LarsR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 juli 2007 at 23:33
Åhhh....det var jo ikke verre enn å åpne litt på enden av vognene......... Smile
Mvh LarsR
NSB Nordlandsbanen 1958 - 2010
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 juli 2007 at 23:44
Originally posted by LarsR LarsR wrote:

Åhhh....det var jo ikke verre enn å åpne litt på enden av vognene......... Smile
 
 
det var bra......hadde tenkt å foreslå hammer,meisel og sleggeLOL
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 00:24
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Originally posted by LarsR LarsR wrote:

Åhhh....det var jo ikke verre enn å åpne litt på enden av vognene......... Smile
 
 
det var bra......hadde tenkt å foreslå hammer,meisel og sleggeLOL
 
og om litrere dem fra nmj b7 til b7 skrot??LOL
 
hm ser for meg et bilde der jaLOL
 
edit:måtte rette litt


Edited by Stian - 13 juli 2007 at 00:25
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
LarsR View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LarsR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 00:33
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Originally posted by LarsR LarsR wrote:

Åhhh....det var jo ikke verre enn å åpne litt på enden av vognene......... Smile
 
 
det var bra......hadde tenkt å foreslå hammer,meisel og sleggeLOL
 
 
Av en eller annen merkelig grunn, så tenkte jeg på det.........LOL
Mvh LarsR
NSB Nordlandsbanen 1958 - 2010
Back to Top
LarsR View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LarsR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 00:35
Originally posted by Stian Stian wrote:

 
og om litrere dem fra nmj b7 til b7 skrot??LOL
 
hm ser for meg et bilde der jaLOL
 
edit:måtte rette litt
 
Tenk på det, ekte vogner i NMJ Skrotline istedet for den kjente Lima SøppellineLOL
Mvh LarsR
NSB Nordlandsbanen 1958 - 2010
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 00:41
Originally posted by LarsR LarsR wrote:

Originally posted by Stian Stian wrote:

 
og om litrere dem fra nmj b7 til b7 skrot??LOL
 
hm ser for meg et bilde der jaLOL
 
edit:måtte rette litt
 
Tenk på det, ekte vogner i NMJ Skrotline istedet for den kjente Lima SøppellineLOL
Hmmmmm......skrotumline.......der har vi et godt varemerkeLOL...første vogn blir B(ull)S(hitt)7.....
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 10:19
Ja jeg har alltid syntes at fronten til flytoget minner om en Fallos. Herre, hva er det vi tog-folk driver med?
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 11:12
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Originally posted by LarsR LarsR wrote:

Originally posted by Stian Stian wrote:

 
og om litrere dem fra nmj b7 til b7 skrot??LOL
 
hm ser for meg et bilde der jaLOL
 
edit:måtte rette litt
 
Tenk på det, ekte vogner i NMJ Skrotline istedet for den kjente Lima SøppellineLOL
Hmmmmm......skrotumline.......der har vi et godt varemerkeLOL...første vogn blir B(ull)S(hitt)7.....
 
og den neste er vell lima søppel line deluxe?LOL
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 12:24
Tror det snart er på tide med en ny "Hva står på byggebordet"-tråd LOL
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 12:34
Burde vel heller startet en "hvilke syke tanker surrer rundt i hodet på løsemiddel sniffende modellbyggere" tråd.....LOL
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
LarsR View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LarsR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 13:39
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Burde vel heller startet en "hvilke syke tanker surrer rundt i hodet på løsemiddel sniffende modellbyggere" tråd.....LOL
 
 
Sidesporet...LOL
Mvh LarsR
NSB Nordlandsbanen 1958 - 2010
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 juli 2007 at 00:36

Selv om meste parten av tiden går med til pakking og flytting om dagen,rekker jeg litt innimellom........som for eksempel å støpe opp fronter til signatur/flytoget(vinduer er også laget)......skulle ha noen deler å forske på utover høsten nå.....

 
 
....samt at jeg i min mange års søken etter Eina Stasjon,endelig fikk lånt ett ubygd byggesett,så jeg kan støpe min egen av delene....her er vinduer og annen"snekker glede",tak og vegger står for tur når jeg får "smutthull" i flyttingen........fortsatt god sommerWink
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 juli 2007 at 16:50

Så fant jeg et lite smutthull i flytte prosessen og har laget form på noen av tak delene til Eina Stasjon.....

 
......samt tatt avstøpning.......Hvis noen lurer på hvordan det går med BM 70 og OBAS El13,så ligger de nedpakket for tiden,men skal opp på byggebordet igjen så fort det nye hobbyrommet er oppe å går...Wink
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
LarsR View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LarsR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 juli 2007 at 18:49
Da har 3.642 vært på revisjon (egentlig den gamle 3.621 men siden så mange smådeler har blitt ødelagt under transport gikk jeg til innkjøp av en ny kåpe, nå har jeg jo i tillegg et delelokSmile )  Men fins det fjærende bufferter til Di3?
Mvh LarsR
NSB Nordlandsbanen 1958 - 2010
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 28 juli 2007 at 13:24
Liten rapport fra feriedyretWink
 
Lenge siden sist nå, har endelig fått mulighet til å stikke en liten tur innom...
 
Driver å jobber videre med El 14 som skal avleveres for støping i Larvik snart.. Ellers så har jeg kjøpt litt styrenlister og plater i Kristiansand og skal prøve meg på å bygge litt hus og annet med dette...
 
Ellers så har jeg vært oppe en tur på Grovane og reist med Setesdalsbanen, morsom tur... Enda mer gøy ble det da jeg tittet litt rundt på stasjonsomerådet og fant 2 stk skd 206, 2 stk skd 220, en Di2 og noen B3 + masse annet morroBig%20smile Tok en god del bilder som jeg har tenkt å plage dere med når jeg kommer hjemWink
 
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 31 juli 2007 at 22:39
Med foreldrene ute av huset fant jeg frem igjen dioramaet mitt. Er ikke alt jeg er fornøyd med, men jeg tenkte jeg skulle prøve å få gjort det ferdig i løpet av uken for treningen sin del. EL16 og BR142 Hectorrail ble plukket ned fra hyllen for å posere på bildene. Wink
 
 
 
 
Til slutt et oversiktsbilde over byggebordet:
 
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Ørj@n View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 13 februar 2007
Location: Noreg
Status: Offline
Points: 45
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørj@n Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 august 2007 at 13:02
hvordan har du lagd dioramaet av. gips eller  isopor eller noe helt annet?
og hvilken skinner har du brukt?Embarrassed er litt nybegeynner når det gjelder dioramaer
Helsing Ørjan :)
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 6789>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.