MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hva står på byggebordet ...Del 3
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hva står på byggebordet ...Del 3

 Post Reply Post Reply Page  <1 56789>
Author
Mortenstr View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 21 juni 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 36
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mortenstr Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 juli 2007 at 01:55
ClapStar Gratts med post nr. 100 Stian.
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 juli 2007 at 10:19
takker bukker nikker og neierTongue


Edited by Stian - 08 juli 2007 at 12:53
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 juli 2007 at 12:59
Ja da ble det mer børst i tankvognform til faderen. Sønnen og den hellige ånd (Viggo Amundsen) fikser rullende godsaker!



Her har vi altså: SKIsnaps, Beefeater Dry Gin, Berentzen, Jack Daniels Whiskey, Linia Aquavit, Campari, Black Label Whiskey og Midori Melon Likør.

Ja Morten, hva synes du?
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Grim View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 14 juni 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 68
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Grim Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 juli 2007 at 15:38
Siden folk er så glad i å vise alkohol på tog:


Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 juli 2007 at 17:19
Smile
 
Det kniber alvorligt med fritrumsprofilet  !!
 
God sommer
 
 
Dan 
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 juli 2007 at 21:53
Originally posted by carlf carlf wrote:



Her har vi altså: SKIsnaps, Beefeater Dry Gin, Berentzen, Jack Daniels Whiskey, Linia Aquavit, Campari, Black Label Whiskey og Midori Melon Likør.

Ja Morten, hva synes du?
...for det første er flaskene for små....for det andre....SKIsnaps? hva F... er det....blå swix?LOL  foreslår at du bytter ut Campari og Midori melon (som begger er søtt kliss) med Martell cordonbleu og Gilde non plus ultra......ellers så savner jeg Pere Magliore XO Calvados,Exellente,Lagavulyn og Gammel dansk...LOL  ....Jack Daniels er jo den slags vare som alle Rocke-stjerner(samt de som ønsker de var det) drikker seg fra hus,hjem,bil ,båt og kjærring  med,stadig vekk....LOL
 
EDIT: en liten digresjon.....Selv om det står Whiskey på Jack Daniels flaska,så er det Bourbon.....grunnen til at det ikke er en Whiskey: Fordi det er et varebeskyttet navn og skal det kvalifiseres til å kalles Whiskey må det produseres og tappes på de Britiske øyer......samme gjelder for Champagne......kun det som produseres i Champagne området i Frankrike,får kalles Champagne.....allt annet er musserende....men det var bare en digresjon.....SKÅLWink
 
 
 
EDIT 2: hvorfor står det da fortsatt Whiskey på Jack Daniels flaska?.....Jo for å omgå det varebeskyttede navet ,har de slengt på en "e" i navnet....på de Britiske øyer skrives det Whisky.....Wink


Edited by morten.h - 07 juli 2007 at 22:14
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 juli 2007 at 22:13
Smile
Hei Morten  og alle andre
 
Ha, Ha, smager netop nu en Bowmore til kaffen og måske vil jeg smage en Islay Classic til Inspector Morse, så er stemningen på plads.Hug
 
Fortsat god weekend
 
Dan
En dansker som ofte befinder sig i Norge :-)

Medlem af Fremo, MJF, NJK og www.nmjk.dk

Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 juli 2007 at 22:17
Originally posted by Dan Rasmussen Dan Rasmussen wrote:

Smile
Hei Morten  og alle andre
 
Ha, Ha, smager netop nu en Bowmore til kaffen og måske vil jeg smage en Islay Classic til Inspector Morse, så er stemningen på plads.Hug
 
Fortsat god weekend
 
Dan
Kos deg Dan.......og tenk på at Danskene lager verdens beste Øl......men Aquavit, det kan dere overhodet IKKE lageLOL  skål Dan og God sommer
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juli 2007 at 09:13
[/QUOTE] Kos deg Dan.......og tenk på at Danskene lager verdens beste Øl......men Aquavit, det kan dere overhodet IKKE lageLOL  skål Dan og God sommer[/QUOTE]
 
Smile
 
Da tænker jeg Wink - at det måske er derfor Vin og Sprit AB (Sverige) har købt De Danske Spritfabrikker?LOL
 
Dan 
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juli 2007 at 11:23
Originally posted by carlf carlf wrote:

Ja da ble det mer børst i tankvognform til faderen. Sønnen og den hellige ånd (Viggo Amundsen) fikser rullende godsaker! 
 
Har dere noen oversikt over hvor mange av vognene i samlinga som er ekte tankvogner, og hvor mange som er egenproduserte flaskevogner?
 
eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juli 2007 at 11:52
Auda, det er mange av begge, men majoriteten er serieproduserte plastting. En gang jeg prøvde å telle fikk jeg ulike nummer for hver gang (kanskje meg det var noe feil med). Uansett, jeg vil gjette det er 200 og noe, nesten 300, serieproduserte og i underkant av 30-40 flasker med edel vare (det er forøvrig og en parfymeflaske med vann i der...).

I artikkelen i Mj-baldet om samlingen står det at det er 250 vogner, men det har steget noe siden den ble slrevet og trykket.
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
Tom-Eddy View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 19 februar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 25
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tom-Eddy Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juli 2007 at 11:57
Smile Hei Morten. Lite "bygging" her siste tiden men, kommer akkurat  fra Jan Olav og har fått meg en cargo net 66! Jeg får kople opp ett startsett i stua og få kjørt litt tog....
Du er vel i "flyttemodus" for tiden. Nå som du flytter på det "meste", kan du se om du ser 4 speil til cargo loket ??? (og en plog)...
Ha en forsatt fin dag.
Tom-Eddy
 
Tom-Eddy
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juli 2007 at 16:32
Speila og plogen ligger fortsatt nedpakket fra de 2 forrige flyttesjauene...finner dem nok ikke før jeg endelig kan pakke ut for godt..Wink 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
GeirG View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 22 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote GeirG Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juli 2007 at 16:37
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Kos deg Dan.......og tenk på at Danskene lager verdens beste Øl......
 
Jøss! Og jeg som trodde Guinness var irsk....Wink
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juli 2007 at 18:40
Ingen bygging, men jeg velger likevel å poste det her. Kom hjem fra en uke i Sverige/Finland i dag og fant denne på rommet mitt:







Hvilket nydelig lok...



Etter en times innkjøring på gulvet, ble det satt opp på veggen. Innholdet i godteposen skal jeg montere en dag konsentrasjonen er litt bedre. Det så uansett noe bedre ut på nederste hyllen nå.Big%20smile


Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juli 2007 at 19:38
ble fint detSmile
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juli 2007 at 22:33
Originally posted by Yngve Yngve wrote:

Ingen bygging, men jeg velger likevel å poste det her. Kom hjem fra en uke i Sverige/Finland i dag og fant denne på rommet mitt:





 
 
 
Missunner deg å pakke ut Yngve,driver stortsett med å pakke ned herAngry.......men fy f... å morro det skal bli å pakke ut igjen alle tingaWink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juli 2007 at 22:58
hei, hvordan har u laget toghylla di....?????
 
mvh
 
kokken
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juli 2007 at 00:16
Toghyllen er hjemmelaget. Den består av et rammeverk med en bakplate og alt er malt hvitt. Sporene er festet på noen lister som er litt smalere enn hyllene for å få togene litt opp fra selve hyllene.
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juli 2007 at 00:48
Ok, er rammeverket laget av terrasse bord eller lekter? Har du noe glass foran??
 
mvh
 
kokken
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juli 2007 at 12:51
Det er vel lekter. Det skal etter planen bli glass foran. Vi har kjøpt en 2 mm plexiglassplate som skal få en ramme rundt og som deretter skal festes med hengsler i toppen så den enkelt kan vippes opp.
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juli 2007 at 14:19
Ja da har jeg endelig fått markert og kuttet ut fasaden til det første skikkelige boligkomplekset i Calvi. 85 viduer er skjært ut en-og-en Ikke det at jobben er vanskelig, den er bare møkk kjedelig!

jaja, nå er det gjort, så da skal det vel monteres og settes på plass...

Edit:

ja et bilde er kjekt å ha:



Edited by carlf - 09 juli 2007 at 14:21
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
KnuT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 364
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KnuT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juli 2007 at 19:25
Originally posted by carlf carlf wrote:

Ja da har jeg endelig fått markert og kuttet ut fasaden til det første skikkelige boligkomplekset i Calvi. 85 viduer er skjært ut en-og-en Ikke det at jobben er vanskelig, den er bare møkk kjedelig!

jaja, nå er det gjort, så da skal det vel monteres og settes på plass...


Dette ser bra, ut, men forstår at det blir gør-kjedelig.
Det finnes en teknikk som skal være raskere om du bygger med plast. Men jeg vet ikke om den funker for papp, som du vel bygger med.

Du tegner først opp sidene med rette streker i over og underkant, og på sidene av vinduene. Så skjærer ut rette deler vertikalt og horisontalt.
Etterpå fjerner du vindusdelene og limer alt sammen sammen igjen.

Har forsøkt og finne en side på nettet som viser dette, men ikke lykkes.
Derimot fant jeg et par fine sider, og på det forumet er det nok mer å hente.
The cardstock challenge
En annen konkkurranse

Håper det er til litt hjelp.




hilsen KnuT

mvh

KnuT

The Peavine and Santa Fe i H0

Digitrax DCC
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juli 2007 at 21:07
 
Er en stund siden jeg har vist noe på forumet her nå, så da tenkte jeg å vise hva som har blitt gjort i løpet av de siste dagene..
Lakkering av en nybygget skd206 og lakkering av en prototype av bilvogna Hccrrs. På bilvogna har jeg alt fått på noen av dekalene.
Grønn fargen er kanskje noe skarp (ser man bort ifra at bilde lyver), men er nok veldig lik slik vognene opprinnelig var. Så en omgang med møkk vil rette på detSmile


Edited by SveinR - 09 juli 2007 at 21:09
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juli 2007 at 21:11
Er det park green vogna er malt i? en real omgang med møkk trengs der,hvis du skal kunne se på den uten solbriller....LOL
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juli 2007 at 22:03
Ja det er park green, men bilde lyver masse.. er noe mongo med kameraet mitt så hvitbalansen er ikke helt i lodd
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
kokken View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 24 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 728
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kokken Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juli 2007 at 22:53
husker du hvilken tykkelse du har på plankene????
 
mvh
 
kokken
Mvh

Tom-Andrè Engebretsen
http://www.kokken.mj-blogger.no
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juli 2007 at 01:17
Skal finne ut av det i morgen. For sent å gjøre det nå...
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Rune_N View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 23 august 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 58
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Rune_N Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juli 2007 at 14:58
Måtte teste ut lakking av Roco sine Teakvogner. Synes den mørke sjokoladefargen begynte å bli litt kjedelig. Ser jo utrolig plastaktig ut.
Fant en super guide her på forumet som jeg har fulgt.
 
Først gullakking. Syns dette var utrolig drøyt. Her ligger vognkassen på ekte teak.

 
Vogna etter påføring av brunfarge og litt sort. Bildet lyver litt på fargene. Alt er mye mørkere. Taket ble lakkert grått. Ser veldig rart ut på bilde av en eller annen grunn. Skal sies gråfargen var en smule lys.
 
Noen som vet hvor jeg kan få tak i dekaler? Har prøvd å berge dekalene her, men som man kan se så ble de for mye overlakkert.
Må finne på noe lurt før jeg begynner på de andre vognene.Ouch
Mvh
Rune
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 juli 2007 at 23:00
Bra RuneThumbs%20Up mulig det er bilde som lyver,men jeg ville kanskje gitt det litt mere kontrast så ser det enda mere teak ut..........tror Scandinavian Miniatures har dekaler(www.messingmodeller.no)     Hvor fant du denne guiden hen...?
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 56789>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.