MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hva står på byggebordet ...Del 3
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hva står på byggebordet ...Del 3

 Post Reply Post Reply Page  <12345 9>
Author
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 juni 2007 at 20:32
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Hele dekselet på toppen må av for at jeg skal kunne lage støpeform....så stå på og ikke gi deg....Wink
 
Det var som f*** nå som jeg hadde tenkt å være sleip og gå for å lure delene på plass med litt lim og pinset... Jaja blir nok ikke gjort noe i dag...


Edited by Andreas - 19 juni 2007 at 23:07
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 juni 2007 at 23:13
I dag fikk jeg mere silikonmasse i posten,så støpeform ble laget.......samtidig som frozen margarita var i glasset....Wink
 
bildet under er rett før separering av formene etter herding...
 
 
 
 
....var litt skeptisk etter att jeg tok av lokket etter første støp...så ikke helt bra ut....noen småjusteringer må til før neste støp(må åpne opp noen lufte kanaler så blir dette mye bedre)
 
 
ikke lett å ta bilder med mobilen av så små deler....men etter at jeg hadde tatt vekk de grøvste støperestene fra en del deler,så det faktisk ganske bra ut...slanger,horn,1000V kontakter,isolatorer,koblingsimitasjon,antenner og høyspentbryter hadde klart seg bra....så dette ser lovende ut...Wink
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 juni 2007 at 23:23
Imponerende.Clap
Fikk støpemasse i hus i dag jeg også, men den står like godt foreløpig.
Men det var artig å bestille fra dette firmaet, snakket med en meget hyggelig dame som gjerne ville ha adressen til  dette forumet for å se hva vi drev med.
Jeg slapp å si hva jeg skulle ha, det visste hun siden jeg drev med MJ, kan det være noen som har bestillt før?LOL
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 juni 2007 at 08:24
Originally posted by jevistad jevistad wrote:

Imponerende.Clap
Fikk støpemasse i hus i dag jeg også, men den står like godt foreløpig.
Men det var artig å bestille fra dette firmaet, snakket med en meget hyggelig dame som gjerne ville ha adressen til  dette forumet for å se hva vi drev med.
Jeg slapp å si hva jeg skulle ha, det visste hun siden jeg drev med MJ, kan det være noen som har bestillt før?LOL
må vel innrømme at jeg har ringt "noen" ganger...LOL.......Damen i andre enden av røret er veldig hyggelig.......Siden du ga henne adressa til dette forumet og hun muligens leser dette.....Trur du hun går med på en "blind date" hvis hun er single..?...Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 juni 2007 at 22:41

I dag ble det mye barnevakt på meg,så intet er gjordt på byggebordet i dag.....men postmannen kom med ekte Jevistad speil til OBAS´n....så nå gjenstår det bare noen andre deler fra underleverandør,samt litt støping fra min side...så er jeg i gang med detaljeringen av loket...

må si at speila dine imponerer meg jon Einar....må legge meg i hardtrening på lodding..Wink
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 juni 2007 at 22:00

Da fikk jeg endelig ordna problemene med taket på El 14...

Idiotene har klart å feste det med lynlim av en eller annen type... samtidig er ikke "Limaplast" den som er enklest å skjære i osv... Takbiten ble litt øddelagt under "operasjonen" så jeg valgte og bruke en fra NSB gods loket, som også var øddelagt (selvfølgelig) men dog ikke så mye. Dessuten har denne bedre detaljer enn den på den gamle Lima kåpen som jeg prøver å få orden påWink
 
img530/677/56qb2.jpg
Slik ser kåpa ut nå, samt litt av verktøyet som ble brukt på det lille "kirurgiske inngrepet" LOL 
 
img530/2825/57zk1.jpg
Måtte reparer denne delen litt, men nå skulle den dugeWink
 
Neste oppgave nå blir å drille hull til delene som skal på plass under overbygget som jeg nå har fått av...
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 juni 2007 at 22:05
Jaggu fikk du det av......det var bra! nesten ikke brukt verktøy heller...Wink borr gjerne hull til delene på taket,men ikke lim de fast...blir en lettere jobb å lage støpeforma da...
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 juni 2007 at 22:07
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Jaggu fikk du det av......det var bra! nesten ikke brukt verktøy heller...Wink borr gjerne hull til delene på taket,men ikke lim de fast...blir en lettere jobb å lage støpeforma da...
 
Tenkte jeg skulle gjøre det sånn jaThumbs%20Up Tar med de delene som skal på der også så kan du støpe de ogsåWink
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 juni 2007 at 22:09

Da skulle små delene til Jevistad være klare....sender med flere enn det du trenger,så har du litt å velge i....

 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 juni 2007 at 22:09
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Jaggu fikk du det av......det var bra! nesten ikke brukt verktøy heller...Wink borr gjerne hull til delene på taket,men ikke lim de fast...blir en lettere jobb å lage støpeforma da...
 
Tenkte jeg skulle gjøre det sånn jaThumbs%20Up Tar med de delene som skal på der også så kan du støpe de ogsåWink
   You read my mind....Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 juni 2007 at 15:37
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

 
 
Støpe-mesteren er igang ser jeg...Smile Sikle sikle...
Ser du laget en del, selger du ett...WinkWinkWink, med diverse smådeler...WinkWinkWink
 
 Ove


Edited by Snikkaren - 22 juni 2007 at 15:39
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 juni 2007 at 17:03

Det spørs Ove.......har ikke så mange....Wink

 ...men,hvis du har veldig-veldig-veldig lyst på en....
 
 
 
send meg en PM,skal se om vi får til det......Wink


Edited by morten.h - 22 juni 2007 at 17:04
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Tom-Eddy View Drop Down
Nykommer
Nykommer
Avatar

Joined: 19 februar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 25
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tom-Eddy Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 juni 2007 at 22:01
Smile Toppers Morten, kan jeg sette meg på et ??? Ellers regner det mye i Sandefjord p.t.!!!  jeg blir hjemme neste uke oxo og du er hjertelig velkommen jeg har kjøpt deler og fludium har jeg nok av - jeg henter og leverer deg !!
Ha en fin sankthans.
Tom-Eddy
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 juni 2007 at 21:25

Biltoget begynner å ta form.....

 
Må nok ut og handle noen glass med tamiya deep green de nærmeste dagene....6 stk. av den flate vogna har ankommet electrade i sandefjord også.....får se om jeg ikke får hentet de i løpet av uken....en av hver kommer i posten til deg SveinR....det blir"møe" lakkering på meg de nærmeste dagene .....lang tog "slærke" blir det også...Wink
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 juni 2007 at 21:27

...og for oss som lager OBAS El 13,er disse kjærkommene....

 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 25 juni 2007 at 23:31
Ahh.. kjekke tingThumbs%20Up
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 juni 2007 at 00:39
Nydelig Morten! Regner med det blir biler på biltoget ditt etterhvert også.Wink
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 juni 2007 at 08:45
Originally posted by Yngve Yngve wrote:

Nydelig Morten! Regner med det blir biler på biltoget ditt etterhvert også.Wink
  Er planen det ja....men det blir vel en liten formue som må legges ned i småbiler tenker jegWink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 juni 2007 at 10:37
Blir vel mindre enn den formuen du nettopp har brukt på vogner tenker jeg
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 juni 2007 at 10:45
Originally posted by carlf carlf wrote:

Blir vel mindre enn den formuen du nettopp har brukt på vogner tenker jeg
Det skal du ikke si for sikkert....vognene på bildet koster 399 pr stk.....så går det 8-10 biler på hver vogn....som fort koster 70-100 pr.stk hvis du skal ha de litt finere modellene..kan koste flesk dette herLOL
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 juni 2007 at 16:00
Poeng, du får la det gå i billige varianter... Og heller bruke penga på litt perler innimellom.
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
LarsR View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LarsR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 juni 2007 at 16:02
Forresten, er det noen som har liggende en halogenlykt til en Heljan Di3?
Pluss to radioantenner?
 
Posten klarer å ødelegge det meste.......
Mvh LarsR
NSB Nordlandsbanen 1958 - 2010
Back to Top
LarsR View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 12 mars 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote LarsR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 juni 2007 at 17:20

Eller om noen har en kåpe med alle deler på?

Mvh LarsR
NSB Nordlandsbanen 1958 - 2010
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 juni 2007 at 18:10
Originally posted by LarsR LarsR wrote:

Forresten, er det noen som har liggende en halogenlykt til en Heljan Di3?
Pluss to radioantenner?
 
Posten klarer å ødelegge det meste.......
 
Hør med NMJ, kjøpt reservedeler til Heljan Di 3 der i forbindelse med bygging av El 17. Fulgte i hvertfall med antenner tror det var med et par lykter av den typen som sitter mellom vinduene...  
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 juni 2007 at 20:27
Nytt prosjekt i gang... Har lenge tenkt på å bygge noe som jeg faktisk har mulighet til å ha og ferdigstille... Pelle holder på med et slikt prosjekt som har vært inspirasjonskilde for det jeg nå har startet påSmile Prinsippene er omtrent de samme, det skal være mulighet for å drive med litt skifting samt prøvekjøring. Det er også mulig at stasjonen skal utvides litt på plassen man ser til høyre i bildet...
 
img114/8292/img3360nyttprosjektuc4.jpg
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Mortenstr View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen
Avatar

Joined: 21 juni 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 36
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mortenstr Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 juni 2007 at 21:01
Her har du muligheter, kort vei til strøm har du også.
 
Nå har du jo postet bilde ,så da har du jo et lite press på deg til å ferdigstille prosjektet også LOL
 
Gleder meg til oppdateringer Smile
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 juni 2007 at 21:23
Originally posted by carlf carlf wrote:

Poeng, du får la det gå i billige varianter... Og heller bruke penga på litt perler innimellom.
......har allerede en del biler liggende,så det er ikke sikkert det blir så gæli lell....Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 juni 2007 at 21:28
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Nytt prosjekt i gang... Har lenge tenkt på å bygge noe som jeg faktisk har mulighet til å ha og ferdigstille... Pelle holder på med et slikt prosjekt som har vært inspirasjonskilde for det jeg nå har startet påSmile Prinsippene er omtrent de samme, det skal være mulighet for å drive med litt skifting samt prøvekjøring. Det er også mulig at stasjonen skal utvides litt på plassen man ser til høyre i bildet...
 
img114/8292/img3360nyttprosjektuc4.jpg
 
 
.... ferdig snart eller? nå synes jeg du bruker litt vel lang tid....ikke no søndags-skole dette her...LOL
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 juni 2007 at 21:45
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Originally posted by carlf carlf wrote:

Poeng, du får la det gå i billige varianter... Og heller bruke penga på litt perler innimellom.
......har allerede en del biler liggende,så det er ikke sikkert det blir så gæli lell....Wink

  dette blir jo helt klart riktigLOL........Ferrari 348,......ehh...gråtass,Lamborghini Diablo, 2 Testarossa og Lamborghini Miura SV ..... Dag Cato kjører sikkert dette hele tidenLOL

 
 
 
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 juni 2007 at 21:57
Originally posted by Mortenstr Mortenstr wrote:

Her har du muligheter, kort vei til strøm har du også.
 
Nå har du jo postet bilde ,så da har du jo et lite press på deg til å ferdigstille prosjektet også LOL
 
Gleder meg til oppdateringer Smile
 
Driver å ser litt på forskjellige sporplanmuligheter. Så blir det en tur inn til Amundsen å kjøpe litt skinner etterhvert også...  Venter bare på lønningTongue


Edited by Andreas - 26 juni 2007 at 21:58
Hilsen Andreas.   
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <12345 9>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.