MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hva står på byggebordet ...Del 3
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hva står på byggebordet ...Del 3

 Post Reply Post Reply Page  <1 6789>
Author
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 juni 2007 at 22:25

har brukt noen timer på denne i dag...slanger,1000V kontakter,antenner,horn,isolatorer,koblingsimitasjon og høyspentbryter....har litt arbeid igjen på ramma før jeg forsøker meg på støpeform i morra....

 
 
Er spent på hvordan denne blir,trur jeg skal klare å unngå det meste av luftbobler på denne.......time will show...Wink Dette er jo deler både Dr. jevistad og undertegnede trenger til OBAS El 13, og sikkert noe du har lyst på også Andreas....
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 juni 2007 at 21:47
Det går fremover Andreas,har stortsett sparklet,pusset og sparklet igjen og igjen......men begynner å bli fornøyd.......innimellom har jeg laget støperamme med med masse kjekt å ha til både El 13,El 14 og andre lok...skal legge ut bilde om litt...Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 juni 2007 at 21:37
Ahhhhhhhhh endelig hjemme... Ble litt ekstrakjøring hjem fra Valdres i dag... Ulykke sør for Bagn med omkjøring via Dokka...
 
Ser det er blitt gjort mye på El 13 ombyggingen herThumbs%20Up Blir bra dette her... Skal etterhvert komme bedre i gang med min El 14 forbedring... Men nå kan det hende det dukker opp noen Lps"er her i løpet av ukaErmm
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 juni 2007 at 14:38

Her er et bilde av dem(ikke det skarpeste i verden siden det er tatt med mobilen...) disse stammer fra et Rc-lok jeg slaktet tidligere...

 
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 juni 2007 at 14:23
Bruk vanlig lynlim,men mener at superanol også kan brukes på den plasten, jeg våger meg på å lage støpeform av de jeg har,siden de er identiske med de som er på bildet du henviser til,legger på en bedre høyspentbryter også.....
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 juni 2007 at 13:39
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Din underleverandør lurer på om han skal ta seg tid til å ta avstøp av takisolatorene,siden jeg mangler 1.stk for å ha komplett.........har du gjordt deg noen tanker om tak detaljene på din OBAS ?

 
Egentlig ikke før nå, men de fleste av isolatorene ligner endel på Sommerfeldt 197 i følge dette bildet.
På gjennomføringsisolatoren og de andre kan muligens 386 brukes.
Når jeg ser på modellen min så blir nok til at jeg bytter ut alle isolatorene langs samleskinna.
Høyspentbryteren er dårlig gjengitt på modellen (for liten) men det får våge seg.
For å få feste de nye isolatorene langs samleskinna tenkte jeg bare å lime fast ei plastripe på undersia av taket og borre nye hull. Men vet du hva slags lim som egner seg best på denne plasten?
 


Edited by jevistad - 17 juni 2007 at 15:00
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 juni 2007 at 11:49

Vakkert Dr. JevistadWink.......Gleder meg til å få speilene i posten! Din underleverandør lurer på om han skal ta seg tid til å ta avstøp av takisolatorene,siden jeg mangler 1.stk for å ha komplett.........har du gjordt deg noen tanker om tak detaljene på din OBAS ?



Edited by morten.h - 17 juni 2007 at 11:49
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 juni 2007 at 01:10

Jeg får bidra litt med OBAS El.13 prosjektet mitt jeg også.

Montering av speil og håndrekke.
Diverse andre detaljer ventes fra underleverandørWink
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 juni 2007 at 18:33

har gjordt ferdig grov pussen i dag......

 
 
Kåpa har blitt primet for første gang,så jeg ser hvor det må mere pussing til....og det er noen steder....Wink.......har også tenkt å borre hull til bufferne som skal på...ser at jeg i min iver har fjernet litt mye detaljer på bufferbjelken,så jeg får prøve å gjenskape det som er borte...Wink
 
 
Noen messing deler som er kjekke å ha...horn,viskere,speil(som ikke ser helt korrekte ut i forhold til OBAS El 13)......samt fjærende buffere....
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 juni 2007 at 22:49

Det går fremover med sparklingen,samt fjerningen av detaljer som skal byttes ut med noe mere troverdig...mye sparkling og pussing gjenstår....d.v.s. 2-3 dager til med det...før jeg er fornøyd...Wink

 
har fjernet buffere og annen elendig imitasjon på kåpa...samt at alle detaljene på taket er i ferd med å bli fjernet...har bestemt meg for å gå for "the full monthy" og super detaljere....har borret opp masse små hull til festing av gripehåndtak,stige etc...
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 juni 2007 at 22:39
Den tråden har jeg forlengst ni-lest,Carlf..Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 juni 2007 at 11:51
FEIL! Det var på dette forumet http://mjf.no/forum/forum_posts.asp?TID=2510
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 juni 2007 at 11:47
Jeg mener å huske det var en tråd om de pantografene på mjforum.no
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 juni 2007 at 23:49
Takker Asgeir......har studert masse bilder på jernbane.net...og fått en god ide om hvordan det skal gjøres.....isolatorene er identisk med de jeg har igjen fra ett slaktet Rc-lok.....kommer til å bli bra dette....skynder meg fort tilbake til sparklingen..Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 juni 2007 at 23:31
Fjerne takdetaljer på El 13:
 
Nå er det noen år siden jeg fiklet med dette, men etter det jeg husker kan du ta vekk: alt av hull etter isolatorer, inngraverte takledninger og fløyte.
 
Mener også at festene til pantografen fjernes. Jeg brukte en sveitsisk patograf fra Sommerfeldt som lignet bra, men den hadde en bunnplate som måtte felles ned i rillene på taket for å bli pen. Den var lett gjennkjennelig med en stor metallpølse midt mellom benene som skjulte fjæra.
 
Modellen og bilde av den har jeg ikke lengre.
 
Her er et utsnitt jeg har stjålet fra et Ulf Berntsen bilde på NJK forumet i dårlig oppløsning, med håp at han tilgir det, men det er et godt bilde mht. takdetaljer.
 
 
.
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 juni 2007 at 22:48
Hehe
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 juni 2007 at 22:23
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Jeg valgt å beholde orginalen hel.....Resin er jo lett å arbeide med,så jeg har valgt å fjerne dette i etterkant...dessuten hadde jeg bare den gamle utgaven av kåpa....modellsparkel,sandpapir og nålefiler fikser resten skal du se...Wink
 
Når El 14 kåpa mi kommer nedover har jeg nok filt av de håndtakene og lignende på denne... så hvis du vil lage støp av denne før du lakkerer den så bare sett i gangWink
......din jæ..... du må ikke friste meg......Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 juni 2007 at 22:21
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Jeg valgt å beholde orginalen hel.....Resin er jo lett å arbeide med,så jeg har valgt å fjerne dette i etterkant...dessuten hadde jeg bare den gamle utgaven av kåpa....modellsparkel,sandpapir og nålefiler fikser resten skal du se...Wink
 
Når El 14 kåpa mi kommer nedover har jeg nok filt av de håndtakene og lignende på denne... så hvis du vil lage støp av denne før du lakkerer den så bare sett i gangWink
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 juni 2007 at 21:53

Har så vidt begynt å med pussing,sparkling og filing på El 13 kåpa.....men har et langt stykke igjen....Wink

 
 
Var det så at jeg kunne fjerne alle takdetaljene bortsett fra "tennene"?
 
 
Har også tittet litt på pantografer...hadde to fra Sommerfeldt liggende...hvor korrekte er disse?
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 juni 2007 at 08:26
Jeg valgt å beholde orginalen hel.....Resin er jo lett å arbeide med,så jeg har valgt å fjerne dette i etterkant...dessuten hadde jeg bare den gamle utgaven av kåpa....modellsparkel,sandpapir og nålefiler fikser resten skal du se...Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 juni 2007 at 02:01
Enig med SveinR:
Det er masse som kan gjøres med kassa før jeg ser poenget med å kopiere den, med untak av vekten. Bufferbjelkene kan ryddes opp med å fjerne buffere, bremseslanger og kobblinger. Rekkverket som går rundt fronten, rekkverket ved dørene, fløyte og div etter pantografene på taket kan trykt fjernes. Nå må det gjøres på hver kasse. 
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 juni 2007 at 00:02
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Da melder jeg meg på med OBAS El 13 som blir mitt sommer prosjekt...denne har Andreas lurt meg til å bygge...Wink....Siden jeg bare skal bygge en,hvorfor gidder jeg da å lage støpeform når jeg allerede har ei kåpe liggende?...jo,for det første er denne kåpa omtrent dobbelt så tung i resin enn i plast...hvis du fjerner blyklumpen inne i Lima loket,så blir det like lett som en anorektiker på slankærn..Wink...så vekta må opp så mye som mulig...og for det andre,fordi det er en litt større utfordring..boggiesider,kåpe og ploger(superline avstøp)  er støpt....så i den spede begynnelse ser OBAS El 13 slik ut....

 
 
 
 
Hvis det er noen der ute som har deler på lager( messing gitter til å ha på siden,vinduer,skrukoppel etc..) bytter jeg gjerne litt(har flere kåper enn det jeg trenger)....send meg i såfall en PM og fortell hva du kan hjelpe med...
 
 
EDIT: trenger komplett dekalsett også...
 
 
Du burde ha tettet hullene på siden av kåpa først Morten, eller enda bedre brukt en av de nyeste kåpene fra Lima.
Stigen  og håndtak burde også vært frest vekk. Dette tar seg mye bedre ut om man setter på stige og håndtak som løse deler, istede for innstøpte deler.
Gitter finner jo alt som løsdel Wink
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juni 2007 at 23:24
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Hmmm burde du ikke kunne bruke tynne klare plastplater av den typen som brukes til vinduer i byggesettene til Artitec? Hvis du filer av litt på innsiden? 

jo....men det har jeg!.....orginale tykkere vinduer veier mere..og vekt er essensiellt herWink
 
Du skulle bygd loket i bly MortenWink
   blir vel litt vel tungt da...LOL....planen var å få det så tungt som mulig uten å proppe det fullt med bly....kunne tenke meg å bruke den plassen til ltt "fancy" elektonikk i steden....
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juni 2007 at 23:19
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Hmmm burde du ikke kunne bruke tynne klare plastplater av den typen som brukes til vinduer i byggesettene til Artitec? Hvis du filer av litt på innsiden? 

jo....men det har jeg!.....orginale tykkere vinduer veier mere..og vekt er essensiellt herWink
 
Du skulle bygd loket i bly MortenWink
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juni 2007 at 22:41
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Hmmm burde du ikke kunne bruke tynne klare plastplater av den typen som brukes til vinduer i byggesettene til Artitec? Hvis du filer av litt på innsiden? 

jo....men det har jeg!.....orginale tykkere vinduer veier mere..og vekt er essensiellt herWink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juni 2007 at 22:35

Hmmm burde du ikke kunne bruke tynne klare plastplater av den typen som brukes til vinduer i byggesettene til Artitec? Hvis du filer av litt på innsiden? 

Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juni 2007 at 22:15

Da melder jeg meg på med OBAS El 13 som blir mitt sommer prosjekt...denne har Andreas lurt meg til å bygge...Wink....Siden jeg bare skal bygge en,hvorfor gidder jeg da å lage støpeform når jeg allerede har ei kåpe liggende?...jo,for det første er denne kåpa omtrent dobbelt så tung i resin enn i plast...hvis du fjerner blyklumpen inne i Lima loket,så blir det like lett som en anorektiker på slankærn..Wink...så vekta må opp så mye som mulig...og for det andre,fordi det er en litt større utfordring..boggiesider,kåpe og ploger(superline avstøp)  er støpt....så i den spede begynnelse ser OBAS El 13 slik ut....

 
 
 
 
Hvis det er noen der ute som har deler på lager( messing gitter til å ha på siden,vinduer,skrukoppel etc..) bytter jeg gjerne litt(har flere kåper enn det jeg trenger)....send meg i såfall en PM og fortell hva du kan hjelpe med...
 
 
EDIT: trenger komplett dekalsett også...


Edited by morten.h - 13 juni 2007 at 22:27
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juni 2007 at 21:55
Får gjøre litt selv ogsåWink
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juni 2007 at 21:52
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Da fikk jeg ploger og 1000v kontakter i posten i dag. Takk for det Morten.

Har også skjedd litt endringer i byggeplanene siden i går. Etter en arbeidulykke hvor kåpa som jeg egentlig hadde tnekt å bygge om ble "kondemnert" og skar inn i fingern min med skalpel på langs til bladet traff neglen... Det som har skjedd nå er at jeg har fått fattern sin El 14 som ikke går, men er i utgangspunktet bare kåpa jeg trenger...  Så det blir en gameldesign kåpe som skal lakkeres omWink
Bare hyggelig,men du må nok file litt på delene før de blir bra.....
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juni 2007 at 20:06

Da fikk jeg ploger og 1000v kontakter i posten i dag. Takk for det Morten.

Har også skjedd litt endringer i byggeplanene siden i går. Etter en arbeidulykke hvor kåpa som jeg egentlig hadde tnekt å bygge om ble "kondemnert" og skar inn i fingern min med skalpel på langs til bladet traff neglen... Det som har skjedd nå er at jeg har fått fattern sin El 14 som ikke går, men er i utgangspunktet bare kåpa jeg trenger...  Så det blir en gameldesign kåpe som skal lakkeres omWink
Hilsen Andreas.   
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  <1 6789>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.