MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Hva står på byggebordet ...Del 3
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Hva står på byggebordet ...Del 3

 Post Reply Post Reply Page  123 9>
Author
PR View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 04 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 372
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Hva står på byggebordet ...Del 3
    Posted: 04 juni 2007 at 16:00
Nå ble del 1 og del 2 like lange. Så da er det på tide med en ny del av denne spennende serien.

Men for å starte opp tråden kommer jeg med et prosjekt jeg i lengre tid har hatt lyst på.

Jeg har tidligere bygget om modeller av gamle lima B3 vogner, men for dette prosjektet valgte jeg å se om det samme kan gjøres med de nye vognene som NMJ har kommet ut med.

Vognen som er under bygging er en F3 type 4 fra 1979, og er malt opp i gamle farger. Den mangler fortsatt vinduer og mange detaljer, men det er det denne tråden handler om.




Jobber også med en vogn til, men mer om denne senere.

PR

Edited by PR - 04 juni 2007 at 16:12
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 juni 2007 at 22:02
Bra du melder deg på ....du har vært savnet!
 
 EDIT: men,dette forplikter....nå må du også følge hyppig opp!Wink


Edited by morten.h - 04 juni 2007 at 22:33
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 04 juni 2007 at 22:15
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Bra du melder deg på ....du har vært savnet!
 
Gøy når det dukker opp flere som poster hva de bygger på i disse trådene... Smile
 
 
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juni 2007 at 22:28

Siden jeg er i gang med planlegging av nytt toganlegg...dog ennå på tegnebrettet,har jeg i dag vært å hentet "the missing link" for starten på byggingen av første modul....og det er ett virkelig praktstykke av ett byggverk....

 
 
 
...har satt litt forskjellige tog på brua for fotografen...Wink
 
 
 
 
...for de som ikke har skjønt det ennå, er dette en kopi av kylling bru.....modellen er støpt i armert gips,lengden er 82 cm,høyden er 30 cm....og den veier 6 kg....denne ble i sin tid laget i 10 eksemplarer av NMJ,dette er nr 1 av 10,og den skal på mitt nye toganlegg...hvordan det blir ,får dere se utover høsten.....
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juni 2007 at 22:44

Lekker sak den broa... Vet du når den ble produsert?

Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 juni 2007 at 22:48
Brua mi ble laget 10/7 1999, den er signertWink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juni 2007 at 09:17
Tilleggsinfo om "THE MISSING LINK": Kylling bro ligger i kurve og har derfor 2 knekker, mens broen som NMJ bygget er helt rett.
 
Den er imidlertid korrekt, fordi det er en modell av Jora bro. Denne ligger like nord for Dombås, på Raumabanen og er utsendemessig helt lik Kylling (untatt knekkene), men med litt andre dimensjoner (bla. litt lengre). Modellen er tilpasset litt (mener jeg å huske) i henhold til orginal tegningen, for at brokarene skulle bli tilnærmet like høye på hver side og muligens litt på lengden.
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juni 2007 at 12:30
Den broa var virkelig lekker ja! Skal bli spennende å se anlegg med litt dramatisk landskap. Er ikke så mange av den typen.
Smile
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juni 2007 at 16:34
Kjekt å se andre sine prosjekter...
Godt at noen tørr å utfordre MortenLOLWinkWink
 
Ove
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juni 2007 at 18:36
Hehe ja du sier noe Ove, Morten sin bygging er så bra at den til tider kan virke deprimerende for oss andre med de mer gjennomsnittlige byggeferdigheteneLOL Men det er bare å bygge på... "Learning by doing"... Wink

Edited by Andreas - 09 juni 2007 at 18:37
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 juni 2007 at 19:02
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Hehe ja du sier noe Ove, Morten sin bygging er så bra at den til tider kan virke deprimerende for oss andre med de mer gjennomsnittlige byggeferdigheteneLOL Men det er bare å bygge på... "Learning by doing"... Wink
 
Det er riktig innstilling..learning by doing er det eneste som funker....
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 juni 2007 at 14:17
Da er El 17 er ferdig... Vi beveger oss noen nummer nedover i rekken og setter i gang med totalrenovering av mitt første norske lok, Lima El 14 NSB gods...
 
Det "nye" loket blir nr 2197  http://forsk.njk.no/mdb/visbilde.php?id=50036&aut=
 
Er så smått i gang med å demontere loket... Må skjære løs vinduene som jeg tidligere har limt... ble litt skjæring i fingern min også... skalpeler er vist skarpeWacko 
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 12 juni 2007 at 21:36
Dette blir spennende å følge med på......siden jeg har to el 14 søppelline liggende selv....Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juni 2007 at 20:06

Da fikk jeg ploger og 1000v kontakter i posten i dag. Takk for det Morten.

Har også skjedd litt endringer i byggeplanene siden i går. Etter en arbeidulykke hvor kåpa som jeg egentlig hadde tnekt å bygge om ble "kondemnert" og skar inn i fingern min med skalpel på langs til bladet traff neglen... Det som har skjedd nå er at jeg har fått fattern sin El 14 som ikke går, men er i utgangspunktet bare kåpa jeg trenger...  Så det blir en gameldesign kåpe som skal lakkeres omWink
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juni 2007 at 21:52
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Da fikk jeg ploger og 1000v kontakter i posten i dag. Takk for det Morten.

Har også skjedd litt endringer i byggeplanene siden i går. Etter en arbeidulykke hvor kåpa som jeg egentlig hadde tnekt å bygge om ble "kondemnert" og skar inn i fingern min med skalpel på langs til bladet traff neglen... Det som har skjedd nå er at jeg har fått fattern sin El 14 som ikke går, men er i utgangspunktet bare kåpa jeg trenger...  Så det blir en gameldesign kåpe som skal lakkeres omWink
Bare hyggelig,men du må nok file litt på delene før de blir bra.....
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juni 2007 at 21:55
Får gjøre litt selv ogsåWink
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juni 2007 at 22:15

Da melder jeg meg på med OBAS El 13 som blir mitt sommer prosjekt...denne har Andreas lurt meg til å bygge...Wink....Siden jeg bare skal bygge en,hvorfor gidder jeg da å lage støpeform når jeg allerede har ei kåpe liggende?...jo,for det første er denne kåpa omtrent dobbelt så tung i resin enn i plast...hvis du fjerner blyklumpen inne i Lima loket,så blir det like lett som en anorektiker på slankærn..Wink...så vekta må opp så mye som mulig...og for det andre,fordi det er en litt større utfordring..boggiesider,kåpe og ploger(superline avstøp)  er støpt....så i den spede begynnelse ser OBAS El 13 slik ut....

 
 
 
 
Hvis det er noen der ute som har deler på lager( messing gitter til å ha på siden,vinduer,skrukoppel etc..) bytter jeg gjerne litt(har flere kåper enn det jeg trenger)....send meg i såfall en PM og fortell hva du kan hjelpe med...
 
 
EDIT: trenger komplett dekalsett også...


Edited by morten.h - 13 juni 2007 at 22:27
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juni 2007 at 22:35

Hmmm burde du ikke kunne bruke tynne klare plastplater av den typen som brukes til vinduer i byggesettene til Artitec? Hvis du filer av litt på innsiden? 

Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juni 2007 at 22:41
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Hmmm burde du ikke kunne bruke tynne klare plastplater av den typen som brukes til vinduer i byggesettene til Artitec? Hvis du filer av litt på innsiden? 

jo....men det har jeg!.....orginale tykkere vinduer veier mere..og vekt er essensiellt herWink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juni 2007 at 23:19
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Hmmm burde du ikke kunne bruke tynne klare plastplater av den typen som brukes til vinduer i byggesettene til Artitec? Hvis du filer av litt på innsiden? 

jo....men det har jeg!.....orginale tykkere vinduer veier mere..og vekt er essensiellt herWink
 
Du skulle bygd loket i bly MortenWink
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juni 2007 at 23:24
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Hmmm burde du ikke kunne bruke tynne klare plastplater av den typen som brukes til vinduer i byggesettene til Artitec? Hvis du filer av litt på innsiden? 

jo....men det har jeg!.....orginale tykkere vinduer veier mere..og vekt er essensiellt herWink
 
Du skulle bygd loket i bly MortenWink
   blir vel litt vel tungt da...LOL....planen var å få det så tungt som mulig uten å proppe det fullt med bly....kunne tenke meg å bruke den plassen til ltt "fancy" elektonikk i steden....
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 juni 2007 at 00:02
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Da melder jeg meg på med OBAS El 13 som blir mitt sommer prosjekt...denne har Andreas lurt meg til å bygge...Wink....Siden jeg bare skal bygge en,hvorfor gidder jeg da å lage støpeform når jeg allerede har ei kåpe liggende?...jo,for det første er denne kåpa omtrent dobbelt så tung i resin enn i plast...hvis du fjerner blyklumpen inne i Lima loket,så blir det like lett som en anorektiker på slankærn..Wink...så vekta må opp så mye som mulig...og for det andre,fordi det er en litt større utfordring..boggiesider,kåpe og ploger(superline avstøp)  er støpt....så i den spede begynnelse ser OBAS El 13 slik ut....

 
 
 
 
Hvis det er noen der ute som har deler på lager( messing gitter til å ha på siden,vinduer,skrukoppel etc..) bytter jeg gjerne litt(har flere kåper enn det jeg trenger)....send meg i såfall en PM og fortell hva du kan hjelpe med...
 
 
EDIT: trenger komplett dekalsett også...
 
 
Du burde ha tettet hullene på siden av kåpa først Morten, eller enda bedre brukt en av de nyeste kåpene fra Lima.
Stigen  og håndtak burde også vært frest vekk. Dette tar seg mye bedre ut om man setter på stige og håndtak som løse deler, istede for innstøpte deler.
Gitter finner jo alt som løsdel Wink
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 juni 2007 at 02:01
Enig med SveinR:
Det er masse som kan gjøres med kassa før jeg ser poenget med å kopiere den, med untak av vekten. Bufferbjelkene kan ryddes opp med å fjerne buffere, bremseslanger og kobblinger. Rekkverket som går rundt fronten, rekkverket ved dørene, fløyte og div etter pantografene på taket kan trykt fjernes. Nå må det gjøres på hver kasse. 
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 juni 2007 at 08:26
Jeg valgt å beholde orginalen hel.....Resin er jo lett å arbeide med,så jeg har valgt å fjerne dette i etterkant...dessuten hadde jeg bare den gamle utgaven av kåpa....modellsparkel,sandpapir og nålefiler fikser resten skal du se...Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 juni 2007 at 21:53

Har så vidt begynt å med pussing,sparkling og filing på El 13 kåpa.....men har et langt stykke igjen....Wink

 
 
Var det så at jeg kunne fjerne alle takdetaljene bortsett fra "tennene"?
 
 
Har også tittet litt på pantografer...hadde to fra Sommerfeldt liggende...hvor korrekte er disse?
 
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 juni 2007 at 22:21
Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Jeg valgt å beholde orginalen hel.....Resin er jo lett å arbeide med,så jeg har valgt å fjerne dette i etterkant...dessuten hadde jeg bare den gamle utgaven av kåpa....modellsparkel,sandpapir og nålefiler fikser resten skal du se...Wink
 
Når El 14 kåpa mi kommer nedover har jeg nok filt av de håndtakene og lignende på denne... så hvis du vil lage støp av denne før du lakkerer den så bare sett i gangWink
Hilsen Andreas.   
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 juni 2007 at 22:23
Originally posted by Andreas Andreas wrote:

Originally posted by morten.h morten.h wrote:

Jeg valgt å beholde orginalen hel.....Resin er jo lett å arbeide med,så jeg har valgt å fjerne dette i etterkant...dessuten hadde jeg bare den gamle utgaven av kåpa....modellsparkel,sandpapir og nålefiler fikser resten skal du se...Wink
 
Når El 14 kåpa mi kommer nedover har jeg nok filt av de håndtakene og lignende på denne... så hvis du vil lage støp av denne før du lakkerer den så bare sett i gangWink
......din jæ..... du må ikke friste meg......Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
Andreas View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 07 mai 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Andreas Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 juni 2007 at 22:48
Hehe
Hilsen Andreas.   
Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 juni 2007 at 23:31
Fjerne takdetaljer på El 13:
 
Nå er det noen år siden jeg fiklet med dette, men etter det jeg husker kan du ta vekk: alt av hull etter isolatorer, inngraverte takledninger og fløyte.
 
Mener også at festene til pantografen fjernes. Jeg brukte en sveitsisk patograf fra Sommerfeldt som lignet bra, men den hadde en bunnplate som måtte felles ned i rillene på taket for å bli pen. Den var lett gjennkjennelig med en stor metallpølse midt mellom benene som skjulte fjæra.
 
Modellen og bilde av den har jeg ikke lengre.
 
Her er et utsnitt jeg har stjålet fra et Ulf Berntsen bilde på NJK forumet i dårlig oppløsning, med håp at han tilgir det, men det er et godt bilde mht. takdetaljer.
 
 
.
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
morten.h View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1363
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote morten.h Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 14 juni 2007 at 23:49
Takker Asgeir......har studert masse bilder på jernbane.net...og fått en god ide om hvordan det skal gjøres.....isolatorene er identisk med de jeg har igjen fra ett slaktet Rc-lok.....kommer til å bli bra dette....skynder meg fort tilbake til sparklingen..Wink
"tog skal gå på skinner, ikke stå på hylla"
"the items falling off my car,are of genuine british craftmanship" (Lord Fauntleroy Esq.)

Morten Hagen
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  123 9>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.