MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Kort rapport fra San Diego
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Kort rapport fra San Diego

 Post Reply Post Reply
Author
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Kort rapport fra San Diego
    Posted: 01 juni 2007 at 17:24
Jeg ankom San Diego onsdag kveld (US Pacific time) og tok inn på Hotell Hampton Inn i Down Town.  Ikke før jeg hadde kommet på hotellrommet hørtes bjellene fra en planovergang og fløyten fra et diesellok.  Etter nærmere ettersyn viste det seg at hovedlinjen mellom San Diego og Los Angeles passerte noen få meter fra hotellet.
 
 
Hele natten hørtes klokkene når bommer hevet og senket seg, og lyden fra diesellokene til Coaster linjen (http://www.gonctd.com/coaster/coaster.html) og Amtrak"s Pacific superliner.  I tillegg går dobbelsporet til en av San Diego Trolley (Light car rail) i parallell med toglinjen (http://transit-rider.com/ca.sandiego/sdtrolley.cfm).  Dårlig med fritid, men kanskje jeg får tatt bilder fra andre steder enn horellrommet.
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
Heine Pedersen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 503
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Heine Pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 01 juni 2007 at 18:58
Du bør prøve prøve å få tid til en tur til Balboa Park og se på modelljernbanen der! www.sdmodelrailroadm.com

Edited by Heine Pedersen - 01 juni 2007 at 18:58
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 juni 2007 at 02:38
Jeg får desverre ikke tid til å besøke "modelljernbanemuseet" i Balboa Park denne gangen, Heine, men heldigvis har jeg vært der to ganger tidligere - i 91 og 96.  Fikk imidlertid tid til å ta noen bilder ved jernbanestasjonen i San Diego.  Stasjonen finnes som modell i Balboa Park.  Litt vanskelig å finne den igjen riktignok, fordi det var bygd noen høyhus rundt omkring som ikke lå der forrige gang jeg besøkte byen.  Stasjonen "server" nå "bybanen", lokaltoget mellom Oceanside og San Diego og "Pacific Superliner".  De to sistnevnte har diesellok i en ende og en styrevogn i den andre.
 
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 02 juni 2007 at 14:16
Stilig stasjon i San Diego, men jeg må nok si materiellet er noe mindre elegant en for 50+ år siden: San Diegan
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,043 seconds.