MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Digitale råd
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Digitale råd

 Post Reply Post Reply
Author
BNSF DASH 9 View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 05 januar 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 59
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote BNSF DASH 9 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Digitale råd
    Posted: 29 mai 2007 at 15:45
Hei alle digital brukere!!!

Jeg er nå i ferd med og investere i den digitale verden,
her er noe av det digitalsystemet bør kunne.

1 Alle adressene i systemet tilgjengelig.
2 Utvidbart til PC kun med interface som tillegg.
3 Tråløs mulighet.
4 Ingen begrensning i oppsett av multippel grupper.
Dvs. ingen begrensning av antall lok pr. gruppe eller hvor mange grupper.
5 Mine analoge trafoer som ekstra håndkontroller.
6 En av trafoene som strømforsyning.
7 Kostnad ikke over NOK 2.000,-

Tar i mot råd med takk.

mvh
Lars Erik
DIGIRAX CHIEF, ZEPHYR, DT400 IR TRÅLØST,JMRI og WiThrottle app.
Back to Top
ben View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 139
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ben Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 11:51
Finnes det digitale systemer der du kan bruke analoge trafoer som styrekontroller?
 
 
Ben
Back to Top
KnuT View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 364
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote KnuT Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 13:57
Ben,
Med Digitrax Zephyr - DCS50 - kan du bruke en gammel analog kjørekontroll som gir noenlunde "ren" likestrøm ut. Dvs antakelig ikke en transistorkontroll.
Zephyr har to "jump" innganger, så det er faktisk  mulig å bruke 2 gamle kontroller.
Du styrer hastighet og kjøreretning med disse. Men du kan velge funksjoner ved hjelp av tastaturet på Zephyrern.
Kjekt å ha når man skal starte opp uten å måtte kjøpe tilleggskontroller med en gang.
Dessuten kan Zephyr - som alle Digitrax-systemene og Lenz - styre et analogt lok på adresse 00.
Fint når man skal teste lok eller har et lok som det ikke er vits å legge dekoder i. Men det anbefales ikke å kjøre et slikt lok for lenge av gangen, og lok med Faulhabermotor må ikke kjøres analogt på DCC.
Jeg testet nylig et gammel Atlas-lok (made by Roco), og det gikk utmerket og synger som alle analoglok på DCC...
hilsen KnuT

mvh

KnuT

The Peavine and Santa Fe i H0

Digitrax DCC
Back to Top
ben View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 139
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ben Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 juli 2007 at 15:59
OK,
dette var nytt for meg. Men høres jo ut som ett spennende alternativ for folk som vil komme forsiktig i gang med DCC.
 
Din beskrivelse av analoge lok på DCC-anlegg er meget treffende. Den lyden gjør meg nervød, høres ut som om loket skal ta kvelden hvert øyeblikk. :D
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.