Hobbytrade Om-vogn |
Post Reply ![]() |
Author | |
HAIr ![]() Nykommer ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Posted: 13 mai 2007 at 10:32 |
Hei
Jeg kjøpte for kort tid siden en av de nye O/Om-vognene fra Hobbytrade. Etter kort tid ramlet "fjærstrengen" , altså fjæra som sørger for at koblingen peker rett fram, ut. På lokomotiver fra Hobbytrade og Heljan har jeg hatt det samme problemet, men ved å skru opp loket klarer man å få denne strengen på plass igjen. Mitt spørsmål blir dermed; hvordan åpner man denne vognen, eller på annet vis få på plass fjæra igjen?
mvh Halvard Hovtun
|
|
![]() |
|
Bjørn R Larsen ![]() Fremo og MjF medlem ![]() ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 864 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hei,
Hobbytrades O/Om-vogner er heldigvis ikke limt, bare "snappet" sammen. Jeg kjøpte 6 av disse for kort tid siden, og plukket samtlige fra hverandre for å fjerne hele koblingen (skal bygge om til tråd/bøyle-kobling). For å komme til koblingene må undersiden av vognen løsnes. Det kan lett gjøres ved å sette en skrutrekker el. i sporet til NEM-holderen og vippe forsiktig. Når bunnen er løsnet løsner også de to stigtrinnene som er på den ene siden av vognen. Legg merke til på forhånd hvor de sitter hen, så du får dem på plass i sporet sitt etterpå. Lykke til! |
|
![]() |
|
HAIr ![]() Nykommer ![]() Joined: 02 november 2004 Location: Norway Status: Offline Points: 13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hei Bjørn Runar.
Takk for svaret. Turte ikke begynne å bryte på vogna uten videre, men det gikk bra nå. HÅper at fjæra ikke detter ut igjen med det første.
Takk
|
|
![]() |
Post Reply ![]() |
|
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions ![]() You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot create polls in this forum You cannot vote in polls in this forum |