MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Robel
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Robel

 Post Reply Post Reply
Author
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Robel
    Posted: 07 mai 2007 at 16:25

Sett at man vil bygge seg en Robel som ikke finnes i modell, tenker da på denne http://www.jernbane.net/script/bilde2_pv.asp?img=31544

Er det noe likt på denne som man kan ta i fra Kibri eller Brawa sin?
Eller er det noe annet å hente andre plasser??
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 mai 2007 at 22:32
Krana kan du finne flere steder.
Understell, og kran, kan taes fra Weinert"s Robel? Mener å huske at noen av de gamle Roblene (=Weinert) ble utstyrt med nytt førerhus = det på bildet.
Førerhuset regner jeg med at du skal bruke en klump messing å fjerne det som ikke passer med å file, bøye og freseLOL
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 07 mai 2007 at 23:00
Originally posted by Asgeir Asgeir wrote:

Førerhuset regner jeg med at du skal bruke en klump messing å fjerne det som ikke passer med å file, bøye og freseLOL
 
Ja er det ikke slik? 
1.Man tager et stykk mesingplate. Filer og bøyer den til rett fasong oppnås.
2. Lakker modellen
 
Wink
Synd neste Fremo treff er et slik "oldis" treff, ellers så kunne jeg hatt den med der..Star
 
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mai 2007 at 19:16
Du vil ikke heller lage "Gullkalven" da?
Det kanskje ikke den peneste, men den er den mest populære utgaven i produksjonsområde Bryne i alle fallSmile
Den er kanskje den som har mest til felles med Kibris utgave  i underdelen ??
 
Pukkopplasting på Ganddal
Robel 500 i Egersund, denne har Kibri laget som modell.
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mai 2007 at 00:16
Den Bullok"en på nederste bildet ditt har jeg siklet på å kjøpe selv Jon Einar... SB modellbau leverer jo ferdig motoriseringssett til den og.
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mai 2007 at 10:20
Den "gulvkavlen" er jo ikke særlig pen daSmile.
 
Men må jo innrømme at den Robel 500 fra Kibri frister endel. Men er jo enda gøyer om man kunne laget seg en egen utifra denne.
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Asgeir View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 12 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 755
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Asgeir Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 09 mai 2007 at 17:43
Ikke for å være vanvittig morsom: men er ikke Gullkalven så stygg at den er kul? Litt akkurat som endel skiftetraktorersom har kommet  i modell de siste åra fra forskjellige steder.
 
Den har da faktisk minst 3 eksosrør (på bildet), og en seriøs "laksetrapp" av noen stigetrinn opp til førerhytta.
Ta med alle lampene som er på taket, og jeg er fristet til å utnevne farkosten til en av NSB"s mest Harry.
Vet ikke hva slags motor det er på denne, men er bokstaven V med i betegnelsen er det bare å stille i nærmeste gateløp.
 
Løp og lagThumbs%20Up
 
Noen som har litt fakta om Gullkalven? Hvor, når, hvordan, hvor lenge...........


Edited by Asgeir - 09 mai 2007 at 17:46
Asgeir



Bygger NSB og litt SJ 50-tallet
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 mai 2007 at 10:29
Originally posted by Asgeir Asgeir wrote:

Noen som har litt fakta om Gullkalven? Hvor, når, hvordan, hvor lenge...........
 
Jeg tror det er en relativt ny type, den har i allefall en V10"er på 500hk.
Back to Top
ROBEL View Drop Down
MjF-styremedlem
MjF-styremedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ROBEL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 mai 2007 at 21:31
....Enn JEG da?? er ikke jeg aktuell som modell jeg kanskjeDisapprove  Krana mi er kanskje ikke like storConfused som på bildene over, ....men litt sårt å ikke bli tatt med i betraktningen i det hele tatt da.....Ermm 
 
 
Rrrrrrrobel !!!
Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,047 seconds.