MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Weblogg - Claes Lislerud
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Weblogg - Claes Lislerud

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Weblogg - Claes Lislerud
    Posted: 01 mai 2007 at 11:26
080309

Husbygging

Til min fremo modul så driver jeg å bygger på et hus. Jeg har kun gått ut fra orginal tegningene på huset. Jeg aner ikke om hvordan huset ser ut mere enn at det er grønt. Så det blir litt kunstnerisk frihet. Hovedsaken er at det faktisk ligner mye på akkurat det huset som jeg bygger.




Helgen har gått med å lage vinduer og dører med foringer rundt, vindskiver og å lage "kosekroken".

030507
Bloggen er åpnet med ombyggingen av Di3 628
URL]
For flere bilder og byggebeskrivelse klikk her.

Edited by Claes Lislerud - 08 mars 2009 at 22:26
Modellhilsen

Claes
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 oktober 2007 at 00:28
oppdatert
Modellhilsen

Claes
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mars 2009 at 22:26
Oppdatert
Modellhilsen

Claes
Back to Top
Snikkaren View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 11 april 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 716
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Snikkaren Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mars 2009 at 23:08
Dette imponerte meg, Claes. Dette blir veldig bra.Thumbs%20Up
 
Når du er ferdig med det huset, så kan du ta med hammeren og komme ned til oss på Ålgård, så skal vi bygge hus i 1:1.LOL
Ove

No problem is so big or so complicated that it can't be run away from!
- Charles M. Schulz
Back to Top
AleksanderB View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 21 januar 2007
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 52
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote AleksanderB Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 08 mars 2009 at 23:32
Enig med Ove, et imponerende stykke arbeid!Clap
 
Ser at nabotomta ikke er malt brun, kan vi håpe på at flere flotte hus er under oppføring??Wink


Edited by AleksanderB - 08 mars 2009 at 23:33
Hilsen Aleksander
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 november 2009 at 22:42

Foruten alt vi gjør i Salten MJK så gjør man litt på hjemmebanen også. Akkurat nå så har jeg jobbet litt med et prosjekt som jeg har hatt lyst å gjøre siden jeg kom på rekruttskolen. Å bygge en av forsvarets Geländewagen. Utgangspunktet er litt spesielt. Forsvaret kjøpte lange 2 dørs GW. Det gjør at det ikke finnes noen modeller å kjøpe. Jeg mener dog at jeg har sett en fransk bygger som har hatt noe lignende til salgs. Uansett... Jeg har gått ut fra en Roco Minitanks MB "Wolf". Den er da forlenget og har fått masse ekstra stæsj montert. Nye langsgående setebenker, ny kalesje, nytt reservehjul i tillegg til de delene som følger med modellen. Her er noen bilder jeg har tatt før jeg skal lakkere den. Alt som er ikke er grønt er lagd fra scratch av plasticard, messing eller sparkel.





For variasjonens skyld så har jeg latt den ene sidens klappseter være oppe.

Kommentarer taes imot med takk.


Ferdig modell kan dere se her:

http://forum.mjf.no/forum_posts.asp?TID=4929&title=forsvarsmateriell



Edited by Claes Lislerud - 10 april 2017 at 16:28
Modellhilsen

Claes
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2013 at 16:59
Lenge siden jeg har oppdatert denne webloggen min. 
Her er i hvertfall siste nytt. 
Min NMJ Topline Di2 er ferdigbygget. 
Jeg har forandret litt fra byggesettet jeg fikk kjøpt brukt. Det var noe påbegynt men jeg har gjort 95% av arbeidet selv. Bl.a. har lokomotivet fått et annet nr enn hva som fulgte med. Mye fordi at jeg ønsket et som ingen andre har. I tillegg har jeg byttet ut og lagd egne leidere på hele lokkassa. Det er kun bøylene på gangbordet som er orginale. Vinduene har jeg også lagd selv da jeg ville ja mer klart glass og bedre passform enn hva den vakuumformede glassene som fulgte med kunne gi.
Nå håper jeg at lokomotivet kan få gjøre jobben sin på Bodø Stasjon!



Edited by Claes Lislerud - 10 april 2017 at 16:29
Modellhilsen

Claes
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2013 at 22:01
Utrolig fin modell dette Claes.
Hvordan laget du vinduene?
 
Hva er problemet med gangen/teknikken?  Husker at Di5 var det lokomotivet som gikk best når jeg var ny i MJ.  Men SB modellbau har nok erstatningsmotorer til denne.
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 oktober 2013 at 22:31
Vinduene er av tynn plastikk men som beholdt fasongen når den ble bøyd og det uten å bli melkehvit i bøyen.

Vet ikke hva som skjer, men den har ødelagt 3 dekodere på samme måte. De har gå ok en stund for å plutselig bare kortslutte. Skal se om jeg får tak på et SB driv.
 
Modellhilsen

Claes
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 oktober 2013 at 13:46
Jeg driver å fikser på en Fremomodul som jeg påbegynte for flere år siden. Der skal det være to naust siden modulen skal vise en fylling langs fjæra et sted langs Saltenfjorden. Det er mange slike naust langs jernbanelinja mellom Bodø og Rognan å da er det jo naturlig at det skal være med. Nesten alle slike naust har tørrfisk hengende langs veggene på sommeren, og det måtte jo jeg også lage. Fisken er kuttet på frihånd av tynn styrénplast og malt med tykk maling så de får litt ekstra struktur.



Edited by Claes Lislerud - 10 april 2017 at 16:30
Modellhilsen

Claes
Back to Top
jhh61no View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 686
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jhh61no Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 oktober 2013 at 15:39
Hei Claes

Hvilke dekodere er det lok'et har "spist" opp ?
Jarle H Hansen

Bergen



Digitrax SuperChief/Empire Builder. TrainController Gold/TrainProgrammer 8.0B5,LDT, LocoIO, Zimo++
Back to Top
RuneH View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 04 mai 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 285
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote RuneH Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 oktober 2013 at 15:39
Herlig!
Mvh

Rune H
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 oktober 2013 at 17:46
Originally posted by jhh61no jhh61no wrote:

Hei Claes

Hvilke dekodere er det lok'et har "spist" opp ?
Digitrax DN121
Modellhilsen

Claes
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 11 oktober 2013 at 18:08
Nydelige de tørrfiskene der Claes. Dette er modellering på høyt nivå Clap
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 august 2015 at 11:49
Jeg måtte ha en båt til mitt naust. Dette er en båt fra Artitecs båtpakke med 6 båter, men ganske mye ombygget. Ny baug, nytt akterspeil og toft. Motor, tank, årer, fiskekasse, ause og fiskeskrin er lagd fra scratch i polystyren eller tre.
Slippvogna er lagd med Kappler treprofiler og Evergreen profiler, hjul er popnagler som er kappet av.
Modellhilsen

Claes
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 august 2015 at 11:51

Her er et annet bilde som viser motoren litt bedre.


Edited by Claes Lislerud - 06 august 2015 at 11:52
Modellhilsen

Claes
Back to Top
ses View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 09 november 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 3920
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ses Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 august 2015 at 12:19
Hvis dette er i H0, er det jammen bra laga!
Svein S
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 august 2015 at 13:11
Jada, Svein, dette er i skala 1:87. Smile
Modellhilsen

Claes
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 august 2015 at 15:46
Du fornekter deg ikke, Claes Wink

Kjempebra! Big smile
Bjørn Egil
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 august 2015 at 16:08
Originally posted by Claes Lislerud Claes Lislerud wrote:

Her er et annet bilde som viser motoren litt bedre.


Utrolig stilig! Hadde spesielt sansen for bensinkanna.

Back to Top
Pluggen View Drop Down
Veteran
Veteran


Joined: 09 april 2010
Status: Offline
Points: 193
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pluggen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 06 august 2015 at 17:17
Her er det bare å henge seg på skrytekoret - en flott liten modell!
Back to Top
kenneth View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 04 september 2012
Location: Norge
Status: Offline
Points: 59
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote kenneth Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 august 2015 at 21:51
Intet mindre enn imponerende :)
Märklin HO | Central Station | C og K skinner

Epoke III - I mitt fantasiland
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 november 2015 at 18:15
Nå er mitt Star Wars diorama ferdig. 








Ganske off topic, men det er jo rett skala i hvertfall. :)


Edited by Claes Lislerud - 10 april 2017 at 16:33
Modellhilsen

Claes
Back to Top
Tåge View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 342
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Tåge Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 november 2015 at 19:31
Stakkar, de må ha bommet noe forferdelig på kursen, når de havnet her på Jorden LOL ...

Men stilig diorama, det er sikkert og vist Clap ..

Men har det ikke latt seg gjøre og skrive Bodø, Narvik og Tromsø (Trondheim) på de vei skiltene.
Da har det blitt mer hjemlig.
Så kunne du ha stilt det ut på en MJ-modul

For de har jo vært i Norge og spilt in noen sener til STAR WARS filmen, det var vist nr 5.




Edited by Tåge - 27 november 2015 at 19:36
Mvh
Åge

Det er bedre med ti tommeltotter en med ingen ....
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 november 2015 at 20:09
Takk Åge. 

Det er klart at man kunne skrevet norske stedsnavn på skiltene, men jeg ønsket denne gangen å lage en liten bit tysk Autobahn med de særtrekkene man kan finne akkurat der. Så derfor ble det det. 

Stemmer at mange av scenene fra planeten Hoth i episode V "The Empire Strikes Back" ble spilt inn rundt Finse.

Et annet diorama som er i pipelinen er med norske stedsnavn. Wink

Modellhilsen

Claes
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 desember 2015 at 19:28
Jeg driver på å oppgradere en VW ambulanse fra Rietze. Tenkte bare åpne et par dører, men da viste det seg at interiøret ikke er ambulanse uten en vanlig minibuss. Så det var bare å kappe bort alt bak framsetene å begynne å bygge interiør.








Edited by Claes Lislerud - 10 april 2017 at 16:36
Modellhilsen

Claes
Back to Top
Håvard H View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2016
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Håvard H Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 desember 2015 at 22:30
Originally posted by Claes Lislerud Claes Lislerud wrote:

Jeg driver på å oppgradere en VW ambulanse fra Rietze. Tenkte bare åpne et par dører, men da viste det seg at interiøret ikke er ambulanse uten en vanlig minibuss. Så det var bare å kappe bort alt bak framsetene å begynne å bygge interiør



Du vet hva du driver med du, Claes!

Edited by Håvard H - 16 desember 2015 at 22:30
Back to Top
b e pedersen View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1081
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote b e pedersen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 16 desember 2015 at 23:51
Det er godt du forstørrer bildene, Claes, så en gammel stakkar ser hva aom skjer Wink

Kjempebra! Clap
Bjørn Egil
Back to Top
Pelle View Drop Down
Nettgruppen
Nettgruppen
Avatar

Joined: 08 april 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2136
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Pelle Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 desember 2015 at 22:44
Regner med at det er en spasserstokk og ikke en fyrstikk du har ved siden av bilen....?
Kjører hagejernbane i G-skala, N-skala og bygger H0 i messing.
Back to Top
Claes Lislerud View Drop Down
Redaksjon MJ-bladet
Redaksjon MJ-bladet


Joined: 08 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 786
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Claes Lislerud Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 desember 2015 at 23:21
Ambulansen har nå fått båre. Den fungerer nesten akkurat som i virkeligheten.

Modellhilsen

Claes
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,086 seconds.