MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Oslo S.
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Oslo S.

 Post Reply Post Reply
Author
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Oslo S.
    Posted: 28 april 2007 at 19:04
Jeg må si jeg ikke kan fordra Oslo S. Dette er et av få stasjoner jeg har besøkt som ikke klarer helt å pirre meg. Bergen har hallen sin, det har og Victoria, mens Oslo klarte å putte et kjøpesenter inn i sitt. Stasjonshallen og egentlig det meste rundt den har blitt til shopping som har fjernet mye av sjarmen fra bygget. Livet der er mer nevrotiskt enn avslappende.

Men det til side, det er ikke det denne tråden handler om, bare man går langt nok vekk fra stasjonsbygget kan man ha rom for å se på, og ta bilder av, tog.





Dette var litt før NMJs chartertog ankom.





Flytoget på vei forbi en av strekkodestripene, som nå er kledd i glass.





...Og så et fra i dag. Mens El18s skjønnhet ofte blir klemt inn mot Oslotunelllen gjorde annleggsarbeider på Drammensbanen i dag at toget ble snudd.

Edited by carlf - 28 april 2007 at 19:05
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
PaTrond View Drop Down
Viderekommen
Viderekommen


Joined: 09 februar 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 105
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote PaTrond Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 februar 2008 at 11:42
Vel vel...Byporten shpiing har indeg bra butikker heller... Untatt en jeg ikke husker navnet påTongue
 
Hele stasjonen er jo stygg uanset.. Vel Østbanehallen er noe helt annet, men er ikke noen stasjon lenger, bare et kjøpesenter det og.

Back to Top
vetle1 View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 20 februar 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote vetle1 Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 februar 2008 at 13:10
Originally posted by PaTrond PaTrond wrote:

Vel vel...Byporten shpiing har indeg bra butikker heller... Untatt en jeg ikke husker navnet påTongue
 
 
Jeg syns egentlig ikke kjøpesentere er så spesielt interesante, de er
stappa med klesbutikker osv i den retninga, så har de bare
noen få gøye butikker som klas ohlson.
De har heller ingen mj-butikker.
 


Edited by vetle1 - 10 februar 2008 at 13:22
Norsk, H0, likestrøm,1960, 1970, 1990-2006
Dovrebanen, Hovedbanen, Arendalsbanen, Sørlandsbanen

mvh Vetle
Forumet smalspor avd. Arendal
Back to Top
carlf View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 januar 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 692
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote carlf Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 10 februar 2008 at 14:21
Alltid gøy at et år gammal tråd blir bumpa opp Og jeg er fremdeles av samme mening, togene er det beste med Oslo S. og de som kjørte et kjøpesenter inn i gamle, ærverdige Østbanehallen skulle blitt offentlig bestraffet på ytterst krenkende vis (jeg skulle til å skrive hvordan, men sensurerte meg selv).


Edit: Trykkeleif, gamle staves jo med bare en "m"...

Edited by carlf - 10 februar 2008 at 14:22
Hilsen Carl-Frederic

(Stavangerbasert frilans fotograf, -kunstner og -student. Ellers interesser i alt med tog)
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.