MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - Web logg for Stian
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

Web logg for Stian

 Post Reply Post Reply Page  12>
Author
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Web logg for Stian
    Posted: 28 april 2007 at 00:03

Akkurat nå så driver jeg og bygger en stasjon med navnet Arnadalen.

Det har aldri vert noen stasjon i selve arna dalen i virkeligheten, men hos meg så skal det være  en stasjon som ble bygget i ca 1930.  det vil bli litt industri der siden arnadalen nå har et industri område så passer det bra.
Den viktigste industrien skal være tømmer og grus/pukk. Men det skal ikke bare være det jeg skal fokusere på. kommer bilde senere.

Edited by Stian - 21 januar 2009 at 13:08
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
ROBEL View Drop Down
MjF-styremedlem
MjF-styremedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 277
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote ROBEL Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 juli 2007 at 00:02
hmm..på tide å bygge det "BYGGEBORDET" snart...Wink
Det som ikke kan repareres, kan i allefall plukkes i stykker.
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 30 juli 2007 at 10:10
Originally posted by ROBEL ROBEL wrote:

hmm..på tide å bygge det "BYGGEBORDET" snart...Wink
 
ja nå har det seg slik at jeg holder på og flytte så all mjen ligger ned pakka bortset fra lokene og  noen vogner
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 juli 2008 at 18:40
ja da sitter jeg her med en el 13 i grønn utførelse som skall lakeres om til en bedre grønn farge og jeg lurer på tre ting.
 
 
nr1: hadde el 13 vindusgittere i grønn design?
 
 
 
nr2: ferdig.
 
 
 
nr3: hadde de vanelige buffere sånne runde eller slike som damp lok har?


Edited by Stian - 21 juli 2008 at 18:22
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
asai View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote asai Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 15 juli 2008 at 20:03
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 juli 2008 at 21:24
så ikke slik ut =(
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
asai View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote asai Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 juli 2008 at 19:54
Hvilken grønn er du på jakt etter da?
Er det flere en den gamle grønne (olivengrønn), flåmsbana og OBAS?
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 juli 2008 at 23:25
olivenSmile
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
asai View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 27 september 2007
Location: Norway
Status: Offline
Points: 254
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote asai Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 juli 2008 at 13:32
Den skal da hete NSB 774 oliven.
Var en bedrift som het Scandia kjemiske som ble overtatt av Jotun i 1986 som lagde denne malingen. Vil tro at en fargehandel kan finne denne og du kjøper den da i Lady Panel 15.
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 juli 2008 at 21:06
blir vel en tur til senteret nå på mandag daBig%20smile
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 juli 2008 at 18:21
det ble ingen tur til senteret men en tur til hobby land i stedefor og da kjøpte jeg en tamya  ts-28 olive drab2 som ser veldig riktig ut.Thumbs%20Up
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 juli 2008 at 21:25

er det noen som har plog skjærere i lima typen eller, resin, eller metall. som de kunne tenkt seg og selge?Smile

 
et kan vere hobbytrade og bare et er 2 par sånn at det dekker hver ende på 13 loket


Edited by Stian - 21 juli 2008 at 21:49
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 22 august 2008 at 22:14
hvilken messing tråd må jeg ha for og lage håndtak og slikt på 13 maskinen min? og plog skjær  ønskes fremdeles kjøpt snarest mulig!
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 august 2008 at 09:39
Vi har brukt 0.3mm nysølv (evt 0.4mm).  Men om du trenger noe i dag, så må du sjekke Hobbyland ellers så har også Panduro noen tynne grønne blomsterdekorasjons tråder som er greie. (Blomstertråd grøn 0.4mm art.nr. 280801)
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 august 2008 at 15:05
ok litt off topic var du i gå gaten i dag der med lesehesten? mener jeg så deg.
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 august 2008 at 15:15
Stemmer, på vei mot Hobbyland for å kjøpe grunning til min nye traktor jeg skal ha med til KristiansandClap
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 august 2008 at 16:05
hehe sto og bytta noen bladerDead sa til pappa er ikke det svein som går der? og da sa han vetsje det må du vite! LOL
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 august 2008 at 16:13
Originally posted by SveinR SveinR wrote:

Stemmer, på vei mot Hobbyland for å kjøpe grunning til min nye traktor jeg skal ha med til KristiansandClap


Mens vi likevel er off-topic, hva er status på MJ-avdelingen hos Hobbyland? Sist jeg var innom for en stund tilbake siden hadde de fått opp en del rullende materiell på hyllene, men det var det....
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 august 2008 at 16:16

Det er ikke noe sprektCry. Virker som de ikke gidder å gjøre noe med. Det er jo lenge siden de pusset opp, men allikavell så skylder de på det når det gjelder mj-avdelingen(var det i mars-februar de pusset opp?).

De har fylt opp den ene veggen med b7 vogner, noe b3 og kbps/os. Virker mest som et lager. på andre siden ligger det slengt ymse greier..
 
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 august 2008 at 17:59
Originally posted by SveinR SveinR wrote:

Det er ikke noe sprektCry. Virker som de ikke gidder å gjøre noe med. Det er jo lenge siden de pusset opp, men allikavell så skylder de på det når det gjelder mj-avdelingen(var det i mars-februar de pusset opp?).

Hvis det er Hobbyland i Bergen det er snakk om har det bltt meg fortalt av medlemmer i NJK Bergen at driveren er en kløpper på det tekniske innen RC, men ikke har den fjærneste peiling på modelljernbane.
Om så stemmer vil jeg tro modelljernbaneutstyret ligger der mest fordi det er en del av kjedens konsept.
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 august 2008 at 18:54
det er vist nmj som eier smal sise hobbyland tror jeg. så derfor må de selge mj.
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
SveinR View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1215
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote SveinR Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 august 2008 at 19:01
Mye er nok sant der, men de prøver iallefall ikke så hardt å få litt oversikt over mj.
Klart an kan ikke forvente at de skal ha full oversikt innen MJ, men de kan iallefall tilby varene på en litt bedre måte, så de som er innom og vet at tog er noe som går gå skinner kan føle seg velkommen.
Mvh

-SveinR



Det finnes en skiftetraktor til alt

Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 23 august 2008 at 19:01
Originally posted by Stian Stian wrote:

det er vist nmj som eier smal sise hobbyland tror jeg. så derfor må de selge mj.
 
Tror ikke NMJ eier hverken smallsize eller Hobbyland. Derimot har de velm fusjonert sammen alle hobbyavdelingene sine med unntak av modelljernbaneavdelingen til NMJ på strømmen.
 
Smallsize hobbyland er således et aksjefirma med flere eiere, deriblandt eieren av NMJ.
 
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Kjell H. View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 2479
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Kjell H. Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 august 2008 at 08:25
Etter vedtektene skal ikke Small Size Hobbyland drive med tog heller.
 
Jeg er forsåvidt enig med Svein at Hobbyland i Bergen ikke er god nok på å profilere MJ. Det har nok noe med interessene til betjeningen å gjøre?
Bergen Hobbysenter var derimot gode!!
Jeg savner denne butikken når jeg er i Bergen.
Back to Top
Øyvind Erik View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 mai 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 248
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øyvind Erik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 august 2008 at 10:27
Jeg er ganske fersk som "voksen" MJer. Da jeg var gutt hadde de et visst utvalg i Märklin, Lima og Faller i to lekebutikker selv her i Kristiansund (omkring 1980). Har ikke vært på så mange MJ-butikker etter at jeg begynte igjen ved siste årsskifte: Amundsen, Trønderfrim og Hobbyshop (de to siste i Trondheim), pluss netthandel, spesielt fra NMJ. Antallet butikker som fører MJ er i hvert fall mye lavere enn for 30 år siden.
 
Jeg skal til Bergen om to uker. Er det noen andre butikker i Bergen som har noe særlig utvalg i MJ enn Smallsize Hobbyland?
 
Og: fører de andre butikkene i Smallsize-kjeden MJ, eller er det bare den i Bergen som gjør det?
Øyvind Erik

Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000.
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 august 2008 at 10:36
det er dog kun hobbyland som fører mj. det var redaktøren i på sporet som eide butikken du snakket om.
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Øyvind Erik View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF


Joined: 25 mai 2008
Location: Norway
Status: Offline
Points: 248
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Øyvind Erik Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 august 2008 at 10:51
Originally posted by Stian Stian wrote:

det er dog kun hobbyland som fører mj. det var redaktøren i på sporet som eide butikken du snakket om.
Det er altså kun butikken i Bergen som fører MJ av Smallsizebutikkene?
 
Enn andre butikker i Bergen, finnes det?
Øyvind Erik

Planlegger H0 - AC, men med en liten DC-bane i tillegg. NSB diesel/damp. Driftsår 1960 og 2000.
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 24 august 2008 at 12:20
det er kunn hobyland.
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 august 2008 at 14:50
oppdatert med et bilde.
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 august 2008 at 23:18
Jeg trodde denne tråden var Stians Weblogg.  Mye avsporing fra opprinnelig temaConfused
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
 Post Reply Post Reply Page  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,078 seconds.