MODELLJERNBANEFORENINGEN I NORGE (MJF) - forum

  New Posts New Posts RSS Feed - FREMO-treff 12-14 oktober 2007
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login

FREMO-treff 12-14 oktober 2007

 Post Reply Post Reply
Author
-TUR- View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem


Joined: 02 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 278
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote -TUR- Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: FREMO-treff 12-14 oktober 2007
    Posted: 23 september 2007 at 06:28
Mye nytt og spennende!!  Bygget treffet skal være i ble inspisert fra oven i går (i en Dash-maskin fra Widerøe...) - og dette treffet er jo virkelig et must for oss som liker både det som er på bakken og i luften!
  
Gleder meg spesiellt til å se mange nye moduler! Big%20smile
 
Ha en glad dag! Vi snakkes!
-TUR-

Tore Urvik
Back to Top
Morten Jacobsen View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Bergen, Norge
Status: Offline
Points: 1113
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Morten Jacobsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 september 2007 at 23:13
Som ukependler mellom Oslo (der jeg jobber) og Bergen (der jeg bor) har jeg fått forståelse hos resten av familien at denne helgen må tilbringes på Østlandet.  Bortsett fra et kort møte i Trondheimsveien for noen år siden, blir dette mitt første FREMO treff.  Ikke er jeg ferdig med mine egne moduler (halvferdige på Bryn st) og ikke har jeg materiell som passer, men jeg ser frem til å møte likesinnede i løpet av en helg, og ikke minst; få leke med tog (en god avveksling fra administrativt arbeid i MJ hobbyen).
 
Vi ses 
Morten Jacobsen (MJ)

H0 DC og norsk forbilde fra 1955-65 med islett av H0e, Digitrax DCC og FREMO
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 september 2007 at 11:07
Helt korrekt Dan Det gjelder å prioritere riktig.
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Dan Rasmussen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Denmark
Status: Offline
Points: 1123
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dan Rasmussen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 september 2007 at 06:23
HeiSmile
 
Der findes jo vigtige ting her i livet !!Wink
 
Hilsen
 
Dan
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 september 2007 at 23:47
Jeg måtte bare krype til korset og informere tjenesteplanleggeren i Narvik at jeg ikke var tilgjengelig denne helga.
Til gjengjeld blir det Bodøjobbing neste helg istedet.
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
eika View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1617
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote eika Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 september 2007 at 23:21
Originally posted by Dag Cato Dag Cato wrote:



Må innrømme at jeg gleder meg stort til treffet. Særlig siden det blir så mye nytt å se.
Og det kommer fra han som har tenkt og kaste bort mer enn halve treffet på å jobbeLOL
 
Eirik
Når går toget fra Skråvika?
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 september 2007 at 23:16


Må innrømme at jeg gleder meg stort til treffet. Særlig siden det blir så mye nytt å se.
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
Mr Bridger View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 05 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1185
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Mr Bridger Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 september 2007 at 13:36
Halvor og jeg jobber så smått med å få landskapet  på Gaukaas opp på et respektabelt nivå.

Litt planting av blomster og annet har det blitt


Tore Hjellset, Tønsberg

Grimstadbanen    

Back to Top
Steinar Snøtun View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 22 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Steinar Snøtun Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 september 2007 at 07:11
Dessverre ble det ingen svenske moduler. Urban Johanson hadde meldt på Mariefred og noen strekningsmoduler, men de rakk ikke å få de ferdige til treffet. Som dere ser er det flere som har det hektisk om dagen, men det er slik det er før et treff.
Steinar
Back to Top
jevistad View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 02 november 2004
Location: Norge
Status: Offline
Points: 1286
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote jevistad Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 september 2007 at 15:48
Jeg teller hele 4 helt nye stasjoner, dere har virkelig stått på.Clap
Det blir spennende å se disse "in action"
Men ingen svenske moduler?
Back to Top
paolsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 71
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote paolsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 september 2007 at 12:14
Originally posted by Ørjan Ørjan wrote:


Er det mulig å få se et bilde av oppsett? Hvis dette er klart?


Foreløpig ser det slik ut (trykk på bildet for å åpne pdf-fila).
-pål-


Back to Top
Ørjan View Drop Down
Fremo og MjF medlem
Fremo og MjF medlem
Avatar

Joined: 06 november 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 818
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Ørjan Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 september 2007 at 22:27
Steinar.
Er det mulig å få se et bilde av oppsett? Hvis dette er klart?
Mvh
Ørjan Utne
Kor går toget idag??
Back to Top
Steinar Snøtun View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 22 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Steinar Snøtun Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 september 2007 at 21:31
Det er fremdeles plass til flere som vil delta i trafikkspillet. Påmeldingsfristen for deltagere er 6 oktober.

Vi ønsker også noe mere materiell, så hvis noen har eldre EL lok til og med  type 13 med godt drivverk og DCC dekoder, så er de hjertelig velkommen. Svenske lok fra samme tidsperiode ønskes også.

Flere godsvogner er også ønskelig. Disse må ha T/B kobbel og RP 25 hjul.

Vi har nå satt sammen et anlegg med mange nye moduler og stasjoner. Nå arbeider vi med å lage et spennende og utfordrende trafikkspill. Så har du ikke opplevd trafikkspill før, så meld deg på og få en spennende og annerledes MJ opplevelse.




Steinar
Back to Top
Steinar Snøtun View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 22 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Steinar Snøtun Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 21 august 2007 at 08:07

Treffet på Gardermoen begynner å nærme seg og med den fristen for påmeldinger.

Det er fremdeles plass til flere som har lyst til å være med på trafikkspill, og det er også plass til flere moduler, spesielt strekningsmoduler for å få lange kjørestrekninger mellom stasjonene.

Så, nå er det ikke noe å lure på lenger. Hiv dere rundt og meld dere på.

De som bare har lyst til å delta i trafikkspillet må også melde seg på, ellers kommer de kun inn som publikum i museets åpningstid som er 1200-1600 på lørdag og søndag.

Til dere som meldte dere på før 15. juli, vennligst send meg en ny påmelding da jeg har mistet mailene før det.  Har oversikt over en del men ikke alle.

Vel møtt

 

Hilsen

Steinar

Steinar
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 19 juli 2007 at 09:18
Ja, jeg har jo et lite håp om å få prøvekjøre litt tog da :)
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 juli 2007 at 20:36
hehe glemte det delt jegEmbarrassed
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 juli 2007 at 20:14
Originally posted by Stian Stian wrote:

da må du bygge om til tråd kobbel hvis du skall ha med eget materiell


Jeg har ingen planer om å ha med eget materiell ettersom jeg kjører en mye nyere epoke.
Smile
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Stian View Drop Down
Medlem i MJF
Medlem i MJF
Avatar

Joined: 04 januar 2007
Location: Bergen
Status: Offline
Points: 1451
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Stian Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 juli 2007 at 20:00
da må du bygge om til tråd kobbel hvis du skall ha med eget materiell
Norsk matriell en gang på 60-70tallet

Mvh stian
Back to Top
Yngve View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 21 oktober 2006
Location: Norway
Status: Offline
Points: 305
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Yngve Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 juli 2007 at 00:20
Må si at jeg vurderer å melde meg på dette treffet, men foreløpig er det litt vel tidlig. Har aldri vært på Fremo-treff, men det virker veldig artig. Får se hvordan det passer med skole og slikt. Er tross alt et stykke å reise...
Smile


Edited by Yngve - 18 juli 2007 at 00:24
Se mine togvideoer (og en del annet) på http://www.youtube.com/user/MrYoung86



Yngve

Forumet Smalspor avd. Bergen
Back to Top
Dag Cato View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem
Avatar

Joined: 01 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 873
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Dag Cato Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 18 juli 2007 at 00:14
Hei Einar,
selvsagt kan man delta uten moduler eller materiell. Det eneste vi forlanger av deltagerne på treffene våre er at de er interessert i trafikkspill og at de stiller med godt humør og en visshet om at de er der for å kjøre tog eller bemanne stasjoner.Tongue
MVH

DC



Steinsnes? Hvilken Steinsnes?
Back to Top
einjen View Drop Down
Veteran
Veteran
Avatar

Joined: 17 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 1335
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote einjen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 17 juli 2007 at 22:38
Kan man være med selv om man har hverken modul eller tog?
(har modul, men ikke fremo-godkjent).
--

Einar Næss Jensen

Words of wisdom are easily spoken, but they are cheap talk

http://einarblog.homemade.no/einarblog
Back to Top
Steinar Snøtun View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 22 september 2005
Location: Norway
Status: Offline
Points: 143
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Steinar Snøtun Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 20 mai 2007 at 19:57

Den helgen treffet er, er allerede et av hotellene fullbooket, og det foregår andre aktiviteter rundt Gardermoen samme helg.

Det kan derfor lønne seg for dere som skal delta på treffet å bestille rom i god tid. Vi har reservert 20 dobbeltrom på Gardermoen Gjestegård, som ligger like ved flymuseet, og vi har reservasjonen fram til 1/7. Oppgi referansenummer 11304 ved bestilling.

 

Hilsen
Skaarerbanens venner
Steinar
Back to Top
paolsen View Drop Down
FREMO-forummedlem
FREMO-forummedlem


Joined: 03 november 2004
Location: Norway
Status: Offline
Points: 71
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote paolsen Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 13 april 2007 at 23:46
For første gang har Skaarerbanens Venner gleden av å innby til FREMO-treff.

Vi treffes på Forsvarets flysamling på Gardermoen. Dette er et Museum under utvikling, og skal vise luftforsvarets historie fra starten, opp gjennom tidene, og videre inn i fremtiden.


På galleriet i utstillingshallen har vi et areal på rundt 200-250m2 til rådighet, i lyse og luftige lokaler, med spennende omgivelser.
Museet ligger ved Oslo Lufthavn Gardermoen, og har gode forbindelser enten man kommer med bil, tog eller fly.

Moduler
Tema for anlegget vil bli en norsk hovedbane med sidebaner, og vi ønsker å få til samtrafikk med svenskene med grensestasjon og bytte av lok.
Vi kommer til å fokusere på tiden rundt 1960, og ønsker at moduler og rullende materiell fortrinnsvis skal reflektere perioden 1950 - 1966.
Det vil bli en hovedbane med HO-NEM, og en av sidebanene vil ha RP 25/finescale.

Rullende materiell
Denne gang ønsker vi også mange utenlandske, i tillegg til svenske vogner, hjertelig velkommen.
Alt materiell skal ha trådkobling, og vi ser helst at modellene er smusset, men husk, det skal ikke være problem å lese vognens påskrifter. Vi ønsker at materiellet har RP 25 hjul. Godsvogner skal ha vognkort.
Persontogsmateriell vil i hovedsak være en blanding av Norsk og Svensk
Vennligst meld inn spesielt godsvogner tidlig da det er viktig for ruteplanleggingen.
Lokomotiver må ha DCC dekoder med 4 sifrene adresser og 128 fartssteg.

Byggestart
Oppbygging begynner fredag 12.10.2007, kl 10.00, og nedrigging starter ca. 14.00 søndag 14.10.2007. Det vil være mulig å avtale levering av moduler torsdag kveld.
Vi håper at alle som skal delta med moduler har mulighet til å komme så tidlig som mulig på fredag, slik at vi kan ha anlegget kjøreklart i løpet av kvelden. Vi håper vi kan få tid til litt fri kjøring for å teste modulene.
Lørdag morgen starter vi klokken 09:00 med første kjøresesjon, og så får vi se hvor mange ”modelldager” vi klarer å gjennomføre fram til søndag klokken 14:00.

Reise
Gardermoen ligger ca 50km nord for Oslo og er enkelt å nå, se kart på sidene til mueseet.
Flyplassen, hvor det også er jernbanestasjon, ligger 10 min unna. Det går buss fra flyplassen til hotell Norlandia som ligger 100m unna.

Mat
Det vil bli enkel servering med lunsj og pizza på fredag, lunsj og middag på lørdag. Prisen på dette er ennå ikke klar.
Middagen på lørdag vil bli servert på langbord blant flyene i flyhallen, så miljøet skulle det ikke være noe å si på.

Overnatting
Siden dette er et museum er det ikke tillatt med overnatting i hallen, men det finnes flere hoteller i nærheten, det nærmeste ledige, Gardermoen Gjestegård ligger 10 min gange unna.
Thon Hotell ligger ca 10 min unna med bil.

Påmelding
Interesserte bes melde seg tidligst mulig til Steinar Snøtun. Videre informasjon vil bli gitt direkte til de på meldte. Moduler må være påmeldt innen 1/9-07 og materiell innen 15/9-07.

Hilsen oss i Skaarerbanens Venner.
Back to Top
 Post Reply Post Reply

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0,063 seconds.